Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Nykyinen vaihdelaatikko otti ja hajosi tuossa keskiviikkona, tällä kertaa rikki meni kolmosen rattaat. Ei vaatinut mitään pohjakaasua vaan antautui suht normaalissa reippaassa kiihdytyksessä, eli selvästi heikkouttaa hajosi.
Nykyinen setuppi oli FM55 B09 + Quaife lukko. Kytkimenä on tuore Sachs SRE setti. Ruutia on penkkitulosten mukaan 387 hp / 536 nm. Laatikon kasaus uusilla osilla ei taida olla hintansa puolesta järkevä vaihtoehto, sisuskaluthan maksaa yksitellen ostettuna selvästi enemmän kuin kokonainen tehdasuusi laatikko. Lisäksi 5. vaihteen rattaat oli remontissa jo puolitoista vuotta sitten, joten jos tästä nykyisestä haluaa oikeasti hyvän niin pitää varautua siihen että lähestulkoon kaikki sisuskalut menisi uusiksi.
Millähän sitä lähtisi hakemaan uusia onnistumisia?
1) Normaali tehdasuusi laatikko, ilmeisesti FM55 B10?
+ Edullinen vaihtoehto
- Miten mahtaa vedellä kiihdytyksessä jos ei laita lukkoa?
- Voiman saaminen tiehen ilman lukkoa
- Kestävyys ilman lukkoa (etenkin jos ei rajoita vääntöä softalla)
2) Maptunin päivitetty vaihdelaatikko, linkki
+ Tässähän olisi lukko jo valmiina
- Mahtaako tässä olla oikeasti mitään lujempia osia sisällä, vai vain uusi perusaski + lukko + huollelinen kasaus? Laitoin kyselyä Maptunin suuntaan tästä, vastausta odotetaan...
+/- Tämän hinnalla saa jo melkein kaksi normaalia laatikkoa (1925 vs. 1070 euroa), mutta eihän tuo mikään poskettoman kallis ole siihen suhteutettuna mitä uusi laatikko + uusi lukko maksaa, ja asentaakin se lukko pitää...
3) Perus FM55 B10 + Quiafe lukko nykyisestä laatikosta, mikäli se ei ole saanut siipeensä
+ Lukosta ei tarvitse maksaa ylimääräistä, mikäli se vain on vielä ehjä
- Missä ja kuka niputtaa lukon tuohon uuteen laatikkoon (jos löytyy vapaaehtoinen tai vinkkiä kuka tämän voisi tehdä, YV tavoittaa, hommaa ei tarvitse talkoilla tehdä )
- Vaikka itsellä onkin talli niin tilojen ja nostomahdollisuuden rajallisuuden takia laatikon vaihto pitää teetättää muualla. Tämä voi olla pieniä ongelma aikataulutusten yms. takia, riippuen tietysti siitä missä laatikko irrotetaan ja asennetaan. Vinkkejä sopivasta paikasta otetaan myös vastaan (Oulu + lähialueet).
4) Jokin muu vaihtoehto joka kestää vakiota paremmin vääntöä, sopiiko esim. joku diesel mallien laatikoista heittämällä ja onko niistä mitään hyötyä kestävyyden kannalta?
Toinen kysymys on mitä kannattaa ottaa huomioon jos laatikon kasaa uusiksi?
9-3:n puolella oli keskustelua vahvemmista 3. vaihteen rattaista [linkki].
Muita niksejä jotka kannattaa ottaa huomioon ja joiden kustannukset eivät ole tähtitieteellistä luokkaa?
Yksi vaihtoehtohan tietysti rukata softaa vähän löysemmäksi ettei tällaisia työtapaturmia pääse syntymään, mutta tämä ei tietenkään ole ensisijainen vaihtoehto.
Ideoita, kokemuksia, sopivia tekijöitä, yms., sana on vapaa. Muista ketjuista voi jo lukea suuren viisauden siitä kuinka kaikki vaihdelaatikon saa menemään rikki kun sinne laitetaan liikaa vääntöä tai voiman annostelussa on vikaa (lue: vika on ratin ja penkin välissä). Tätä emme siis nyt kaipaa, vaan faktaa siitä kuinka tehdä asiat järkevästi ja edes kutakuinkin kustannustehokkaasti.
Nykyinen setuppi oli FM55 B09 + Quaife lukko. Kytkimenä on tuore Sachs SRE setti. Ruutia on penkkitulosten mukaan 387 hp / 536 nm. Laatikon kasaus uusilla osilla ei taida olla hintansa puolesta järkevä vaihtoehto, sisuskaluthan maksaa yksitellen ostettuna selvästi enemmän kuin kokonainen tehdasuusi laatikko. Lisäksi 5. vaihteen rattaat oli remontissa jo puolitoista vuotta sitten, joten jos tästä nykyisestä haluaa oikeasti hyvän niin pitää varautua siihen että lähestulkoon kaikki sisuskalut menisi uusiksi.
Millähän sitä lähtisi hakemaan uusia onnistumisia?
1) Normaali tehdasuusi laatikko, ilmeisesti FM55 B10?
+ Edullinen vaihtoehto
- Miten mahtaa vedellä kiihdytyksessä jos ei laita lukkoa?
- Voiman saaminen tiehen ilman lukkoa
- Kestävyys ilman lukkoa (etenkin jos ei rajoita vääntöä softalla)
2) Maptunin päivitetty vaihdelaatikko, linkki
+ Tässähän olisi lukko jo valmiina
- Mahtaako tässä olla oikeasti mitään lujempia osia sisällä, vai vain uusi perusaski + lukko + huollelinen kasaus? Laitoin kyselyä Maptunin suuntaan tästä, vastausta odotetaan...
+/- Tämän hinnalla saa jo melkein kaksi normaalia laatikkoa (1925 vs. 1070 euroa), mutta eihän tuo mikään poskettoman kallis ole siihen suhteutettuna mitä uusi laatikko + uusi lukko maksaa, ja asentaakin se lukko pitää...
3) Perus FM55 B10 + Quiafe lukko nykyisestä laatikosta, mikäli se ei ole saanut siipeensä
+ Lukosta ei tarvitse maksaa ylimääräistä, mikäli se vain on vielä ehjä
- Missä ja kuka niputtaa lukon tuohon uuteen laatikkoon (jos löytyy vapaaehtoinen tai vinkkiä kuka tämän voisi tehdä, YV tavoittaa, hommaa ei tarvitse talkoilla tehdä )
- Vaikka itsellä onkin talli niin tilojen ja nostomahdollisuuden rajallisuuden takia laatikon vaihto pitää teetättää muualla. Tämä voi olla pieniä ongelma aikataulutusten yms. takia, riippuen tietysti siitä missä laatikko irrotetaan ja asennetaan. Vinkkejä sopivasta paikasta otetaan myös vastaan (Oulu + lähialueet).
4) Jokin muu vaihtoehto joka kestää vakiota paremmin vääntöä, sopiiko esim. joku diesel mallien laatikoista heittämällä ja onko niistä mitään hyötyä kestävyyden kannalta?
Toinen kysymys on mitä kannattaa ottaa huomioon jos laatikon kasaa uusiksi?
9-3:n puolella oli keskustelua vahvemmista 3. vaihteen rattaista [linkki].
Muita niksejä jotka kannattaa ottaa huomioon ja joiden kustannukset eivät ole tähtitieteellistä luokkaa?
Yksi vaihtoehtohan tietysti rukata softaa vähän löysemmäksi ettei tällaisia työtapaturmia pääse syntymään, mutta tämä ei tietenkään ole ensisijainen vaihtoehto.
Ideoita, kokemuksia, sopivia tekijöitä, yms., sana on vapaa. Muista ketjuista voi jo lukea suuren viisauden siitä kuinka kaikki vaihdelaatikon saa menemään rikki kun sinne laitetaan liikaa vääntöä tai voiman annostelussa on vikaa (lue: vika on ratin ja penkin välissä). Tätä emme siis nyt kaipaa, vaan faktaa siitä kuinka tehdä asiat järkevästi ja edes kutakuinkin kustannustehokkaasti.
Jäsen #6846
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Yhtä femman virilaatikkoa ollut kasaamassa ja resepti oli muistaakseni seuraava: käytetty loota, tehtaan korjaussarjat, quaife, tonnarin laatikosta kolmosratas, 9-3SS holkki ja ulosmenevän akselin järempi tukirauta (http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5#p1116105).
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
2.
Mutta ennen ostopäätöstä haluaisin itse saada tietoa miten vahvistus on tehty. Kireämmät laakerivälykset ei ainakaan kuulosta omaan korvaan mairittelevilta.
Tehdasuuteen lootaan lukon asennus + ng9-3 kokoon puristuvan holkin ja ng900 3. ratasparin asennus sekä sivuakselin vahvempi teline tulee helposti jopa kalliimmaksi.
Tällöin ei myöskään jää nykyistä quaifea myytäväksi...
Ps. Kannattaa myös samalla vaihtaa kytkinlevy jousitettuun, jos siellä on nyt jousittamaton.
Mutta ennen ostopäätöstä haluaisin itse saada tietoa miten vahvistus on tehty. Kireämmät laakerivälykset ei ainakaan kuulosta omaan korvaan mairittelevilta.
Tehdasuuteen lootaan lukon asennus + ng9-3 kokoon puristuvan holkin ja ng900 3. ratasparin asennus sekä sivuakselin vahvempi teline tulee helposti jopa kalliimmaksi.
Tällöin ei myöskään jää nykyistä quaifea myytäväksi...
Ps. Kannattaa myös samalla vaihtaa kytkinlevy jousitettuun, jos siellä on nyt jousittamaton.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Kiitoksia asiallisista vinkeistä!
Nyt kun tässä on ehtinyt asiaa enemmän miettimään ja saatavuuksia selvittämään niin:
- Vaihtoehto 1 on laskuista pois. Ei ole oikein mitään järkeä alkaa laittamaan lukotonta laatikkoa enää näillä tehoilla
- Maptunin laatikossa ei ole mitään varsinaisia vahvistuksia. Vastaus kyselyyni oli: "Lukon lisäksi paketti kootaan tiukemmin eli pienemmin välyksin, muuten osat on vakiot". Lisävahvistusten, esim. vahvempien ratasparien laitto Maptunilla ei ole kuulemma myöskään mahdollista
- Vaihtoehto 3 taitaa jäädä aika- ja tilarajoitusten takia toteuttamatta aivan tuollaisenaan
Tämän hetken voittava vaihtoehto on: Uusi FM55 B10 laatikko Saabilta, uusi GM torsen lukko, 3. rataspari tonnarin laatikosta, vahvempi tukirauta, 9-3ss:n holkki ja 1 mm shimmi 3:n rattaiden sovittamiseksi paremmin samaan linjaan (jolloin voima jakaantuu koko ratasparin alalle).
Vielä on hieman auki kuka saa kunnian korkata uuden laatikon auki ja leipoa nuo edellä mainitut osat sisään. Ihmisen kasaamahan tuokin vaihdelaatikko on, joten jos vinkkiä tekijästä vai vapaaehtoista piakkoin löydy niin sitten menee varmaan itsellä työnalle tuo...
Nyt kun tässä on ehtinyt asiaa enemmän miettimään ja saatavuuksia selvittämään niin:
- Vaihtoehto 1 on laskuista pois. Ei ole oikein mitään järkeä alkaa laittamaan lukotonta laatikkoa enää näillä tehoilla
- Maptunin laatikossa ei ole mitään varsinaisia vahvistuksia. Vastaus kyselyyni oli: "Lukon lisäksi paketti kootaan tiukemmin eli pienemmin välyksin, muuten osat on vakiot". Lisävahvistusten, esim. vahvempien ratasparien laitto Maptunilla ei ole kuulemma myöskään mahdollista
- Vaihtoehto 3 taitaa jäädä aika- ja tilarajoitusten takia toteuttamatta aivan tuollaisenaan
Tämän hetken voittava vaihtoehto on: Uusi FM55 B10 laatikko Saabilta, uusi GM torsen lukko, 3. rataspari tonnarin laatikosta, vahvempi tukirauta, 9-3ss:n holkki ja 1 mm shimmi 3:n rattaiden sovittamiseksi paremmin samaan linjaan (jolloin voima jakaantuu koko ratasparin alalle).
Vielä on hieman auki kuka saa kunnian korkata uuden laatikon auki ja leipoa nuo edellä mainitut osat sisään. Ihmisen kasaamahan tuokin vaihdelaatikko on, joten jos vinkkiä tekijästä vai vapaaehtoista piakkoin löydy niin sitten menee varmaan itsellä työnalle tuo...
Jäsen #6846
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Itsellä ng9-3 2,2 tid 6 vaihteinen F40 laatikko Quaife:lla ja 2,0t 9-3ss aeron välityksillä. Vaatii toki custom momenttituen ja vaihdelaatikon yläkiinnikkeen sopiakseen og9-5een. Myös vaihdekeppi on otettava 9-3sta, kun on vaijerivälitteinen, mutta mielestäni on järkevä vaihtoehto tuohon og9-5aan kun tehot kasvaa. Itsellä 440hp/600Nm. Ihan hyvin on toiminut kop kop (no kuskinpuolen sisempi vetari(tripodi) räjähti viime kesänä täyskaasuvedossa kuivalla, mutta ei onneks rikkonut mitään, veto vaan hävisi) 70tkm ajettu tällä kokoonpanolla, enempi vähempi kaasu pohjassa
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Saman ongelman kanssa olen kuin Eku kin: oma ratkaisuni tulee olemaan: vanhaan askiin (290 tkm) Hook: in tuki, leveämmät 3. rattaat (tonttu, satku) ehkä uusi ss:n holkki sekä Chevy Cobalt SS torsen- lukko. Kykä on vanha Aeron asetelma johon tulee KEP- 6- lapainen jouseton levy. Kysyisinkin että: jousellinen vai jouseton levy, tästä on eriäviä mielipiteitä joiden perusteella itse päädyin jousettomaan levyyn. Remontti tehdään tulevana keväänä ja tehotavoite +400 hp / + 500 Nm joten voimansiirrolta vaaditaan paljon.
9-5 2.3T-00
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Tuo F40 vaihdelaatikko on kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta taidan kuitenkin mennä normi laatikon vahvistuksilla eteenpäin. Kokonaistyömäärä ja hinta jää kuitenkin hieman pienemmäksi ja vahvistettu B10 laatikkokin kestänee nykyiset tehot.
Uteliaisuuttani kysyn kuitenkin, tarkoitetaanko F40 laatikolla tätä "FM6 A301" laatikkoa?
Tähän laatikkoon ei taida saada kuin Quaife:n lukkoa (linkki), mitään "budjettimallia" ei varmaan ole saatavilla?
Ja miten paljon ranetusta tuo vaijereiden ja vaihdekepin sovittaminen vaatii, vai meneekö niiltä osin pienellä vaivalla paikalleen?
< artso:
Jos auto tulee normaali käyttöharrasteeksi, eikä rata/revittely käyttöön, en voi kyllä kuin suosistella tuota SRE:n pakettia jota on kyllä kehuttu muutenkin tällä foorumilla.
Itselläni oli 6-lapainen sintteri käytössä vajaan vuoden edellisen omistajan jäljiltä.
Toimii tuo sintterikin jos ajaa joko varovasti tai kokoajan reippaalla kaasulla. Normaaliajossa meno tahtoo olla enemmän vai vähemmän töksähtelevää.
Tuo SRE paketti kestää hyvin tehotavoitteesi. Kytkimen käyttö tosin vaatii hieman enemmän voimaa jäykemmän asetelman takia, mutta kyllä tuo normaalissa ajossa sintterin voittaa silti 10-0.
SRE osanro: 881864 999520 levylle ja asetelma: 883082 999793, löytyy pakettina esim. täältä.
Oma projekti on ollut hieman jäissä muiden kiireiden takia. Sen verran suunnitelmat on muuttuneet että purankin vaihdelaatikon pois autosta itse jahka ehdin, sain keploteltua auton riittävän ylös joten tila ei olekaan ongelma.
Autossa on tosiaan B09 laatikko paikallaan, mutta vaihdevivusto on vanhaa parempaa mallia. Eli jos tilalle menee B10, tarvitsen joka tapauksessa vaihdeensiirtäjän tangon tuosta paikallaan olevasta laatikosta tai sitten pitäisi vaihtaa uudempi heikkolaatuinen vaihdevivusto. Toki jos hankkisi uuden uudemman mallisen vaihdevivuston, se toimisi varmaan sen verran kuin mitä tuolla autolla tulee ikinä ajettua...
Uteliaisuuttani kysyn kuitenkin, tarkoitetaanko F40 laatikolla tätä "FM6 A301" laatikkoa?
Tähän laatikkoon ei taida saada kuin Quaife:n lukkoa (linkki), mitään "budjettimallia" ei varmaan ole saatavilla?
Ja miten paljon ranetusta tuo vaijereiden ja vaihdekepin sovittaminen vaatii, vai meneekö niiltä osin pienellä vaivalla paikalleen?
< artso:
Jos auto tulee normaali käyttöharrasteeksi, eikä rata/revittely käyttöön, en voi kyllä kuin suosistella tuota SRE:n pakettia jota on kyllä kehuttu muutenkin tällä foorumilla.
Itselläni oli 6-lapainen sintteri käytössä vajaan vuoden edellisen omistajan jäljiltä.
Toimii tuo sintterikin jos ajaa joko varovasti tai kokoajan reippaalla kaasulla. Normaaliajossa meno tahtoo olla enemmän vai vähemmän töksähtelevää.
Tuo SRE paketti kestää hyvin tehotavoitteesi. Kytkimen käyttö tosin vaatii hieman enemmän voimaa jäykemmän asetelman takia, mutta kyllä tuo normaalissa ajossa sintterin voittaa silti 10-0.
SRE osanro: 881864 999520 levylle ja asetelma: 883082 999793, löytyy pakettina esim. täältä.
Oma projekti on ollut hieman jäissä muiden kiireiden takia. Sen verran suunnitelmat on muuttuneet että purankin vaihdelaatikon pois autosta itse jahka ehdin, sain keploteltua auton riittävän ylös joten tila ei olekaan ongelma.
Autossa on tosiaan B09 laatikko paikallaan, mutta vaihdevivusto on vanhaa parempaa mallia. Eli jos tilalle menee B10, tarvitsen joka tapauksessa vaihdeensiirtäjän tangon tuosta paikallaan olevasta laatikosta tai sitten pitäisi vaihtaa uudempi heikkolaatuinen vaihdevivusto. Toki jos hankkisi uuden uudemman mallisen vaihdevivuston, se toimisi varmaan sen verran kuin mitä tuolla autolla tulee ikinä ajettua...
Jäsen #6846
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Satasen halvemmalla täältäEku kirjoitti: SRE osanro: 881864 999520 levylle ja asetelma: 883082 999793, löytyy pakettina esim. täältä.
http://www.ccc-motorsport.de/shop/978/6 ... 520-detail
9-3 aero sedan man -05
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
http://www.saablink.net/forum/performan ... 2630-9.htmEku kirjoitti:Tuo F40 vaihdelaatikko on kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta taidan kuitenkin mennä normi laatikon vahvistuksilla eteenpäin. Kokonaistyömäärä ja hinta jää kuitenkin hieman pienemmäksi ja vahvistettu B10 laatikkokin kestänee nykyiset tehot.
Uteliaisuuttani kysyn kuitenkin, tarkoitetaanko F40 laatikolla tätä "FM6 A301" laatikkoa?
Tähän laatikkoon ei taida saada kuin Quaife:n lukkoa (linkki), mitään "budjettimallia" ei varmaan ole saatavilla?
Ja miten paljon ranetusta tuo vaijereiden ja vaihdekepin sovittaminen vaatii, vai meneekö niiltä osin pienellä vaivalla paikalleen?
...
Tuossa paljon keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä. Quaifein lukko käy juu, en ole ihan satavarma jos löytyy muita halvempia vaihtoehtoja. Quaife on kuitenkin hyväksi todettu.
9-3SS Vaihdekeppi pulttautuu aika helposti kiinni 9-5 keskikonsoliin, pakkilukko tosin ei toimi enää. Voisi varmaan jollain solenoidivirityksellä saada värkättyä toimimaan, mutta kukaan ei ole vielä valitellut pakkilukon puuttumista
Vaatii vähän värkkäilyä mutta ei mitenkään tekemätön paikka.
Ainoa mistä näkee sisältä että on eri laatikko vaihdettua on 9-3SS vaihdekepin nuppi ja se että pakki menee ylös vasemmalle.
Jos tuo saabpartsin laatikko on juurikin tuo 2,2Tid F40 kuusivaihteinen niin niitä pitäisi hankkia talli täyteen tuolla hinnalla
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Ok. Kiitos Eku ja Lupe, juuri noita käyttökokemuksia ja hintaseurantaa haeskelinkin Osat tilauksessa ja toukokuussa remppaa. Auto tulee "arkikäyttöön" joten kykän toimivuus on tärkeää.
9-5 2.3T-00
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Millähän rahalla asiansa osaava remonttihenkilö kasaisi -06 Aeroon "pulttaa kiinni"-laatikon, abaut noilla spekseillä, lukolla tai ilman:
Jos et halua foorumille laittaa hintaa, niin yv ja benthouse42@gmail.com toimii.
880 euroa näköjään maksaisi tehdasuusi laatikko. Mulla kun vaan on sellainen pakkomielle, että jahka isompaa remonttia lähdetään tekemään, niin lopputuloksen on syytä olla alkuperäistä parempi
Paluupostissa voin lähettää uuden aihion, eli kyseisen Aeron 215tkm ajetun loodan. Toimii moitteettomasti, öljyt vaihdettu kolme kertaa, mutta ujeltaa ikävästi.Eku kirjoitti:
3. rataspari tonnarin laatikosta, vahvempi tukirauta, 9-3ss:n holkki ja 1 mm shimmi 3:n rattaiden sovittamiseksi paremmin samaan linjaan.
Jos et halua foorumille laittaa hintaa, niin yv ja benthouse42@gmail.com toimii.
880 euroa näköjään maksaisi tehdasuusi laatikko. Mulla kun vaan on sellainen pakkomielle, että jahka isompaa remonttia lähdetään tekemään, niin lopputuloksen on syytä olla alkuperäistä parempi
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Kiitos linkistä!Lupe-81 kirjoitti:Satasen halvemmalla täältäEku kirjoitti: SRE osanro: 881864 999520 levylle ja asetelma: 883082 999793, löytyy pakettina esim. täältä.
http://www.ccc-motorsport.de/shop/978/6 ... 520-detail
Kytkinremppa kulman takana ja tuo on harkinnassa. Vakiokytkimessä liian vähän marginaalia. Tuo jäykenpi poljin pitäisi päästä kokeilemaan. Vai osaatteko sanoa kuinka monta % orkkista jäykempi ? Sellainen vaihtoehto kai on, että ranettaa toisen pääsylinterin joka on mitoitettu, niin että tuottaa samalla poljinvoimalla enemmän hydraulipainetta? Onko joku tätä selvitellyt? Ei tää muuten, mutta naisväeltä odotettavissa palautetta jos raskas käyttää ja pohjelihakset muuttu eripariseksi.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Tiedustelin tämän saatavuutta, ei ole enää tarjollaEku kirjoitti: 2) Maptunin päivitetty vaihdelaatikko, linkki
+ Tässähän olisi lukko jo valmiina
- Mahtaako tässä olla oikeasti mitään lujempia osia sisällä, vai vain uusi perusaski + lukko + huollelinen kasaus? Laitoin kyselyä Maptunin suuntaan tästä, vastausta odotetaan...
+/- Tämän hinnalla saa jo melkein kaksi normaalia laatikkoa (1925 vs. 1070 euroa), mutta eihän tuo mikään poskettoman kallis ole siihen suhteutettuna mitä uusi laatikko + uusi lukko maksaa, ja asentaakin se lukko pitää...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
Onko 2.2tid koneen jatkoksi saanut siis 6 eteenpäin vievää vaihdetta????vjbremer kirjoitti: ↑Ke Maalis 01, 2017 11:01Itsellä ng9-3 2,2 tid 6 vaihteinen F40 laatikko Quaife:lla ja 2,0t 9-3ss aeron välityksillä. Vaatii toki custom momenttituen ja vaihdelaatikon yläkiinnikkeen sopiakseen og9-5een. Myös vaihdekeppi on otettava 9-3sta, kun on vaijerivälitteinen, mutta mielestäni on järkevä vaihtoehto tuohon og9-5aan kun tehot kasvaa. Itsellä 440hp/600Nm. Ihan hyvin on toiminut kop kop (no kuskinpuolen sisempi vetari(tripodi) räjähti viime kesänä täyskaasuvedossa kuivalla, mutta ei onneks rikkonut mitään, veto vaan hävisi) 70tkm ajettu tällä kokoonpanolla, enempi vähempi kaasu pohjassa
Vai tarkoitatko että se kuudes on pakki?
Re: Kestävämpää vaihdelaatikkoa viritettyyn 9-5:n ja vinkit vaihdelaatikon rakentamiseen
No mitäpä noin niinku itse veikkaat?