P1300 kylmällä koneella
P1300 kylmällä koneella
Oma kulkine antaa välillä kylmällä koneella p1300 koodia kovalla kiihdytyksellä mut ei ikinä lämpimällä koneella, joten missä mahtaa olla vika. Tehnyt sitä aina välillä koko omistus ajan (2.5 vuotta). Alle vuosi sitten vaihdettu sytkäkassu. En ole puuttunut asiaan koska tosiaan tekee vain kylmällä koneella. Open sidiä ei ole käytössä ja ohjelmana on saabin oma "virityssarja". Onko jotain vinkkejä mikä tekisi kiusaa vain kylmällä koneelle?
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007
Re: P1300 kylmällä koneella
onko vaihdettu sytkäkasetti alkuperäinen vai tarvike? Jonkun harrastajan techin ääreen niin voisi monitoroida milloin ja mistä syystä mahdollisesti vikakoodia pukkaa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: P1300 kylmällä koneella
Sytkä kassu on aito(vaihdettu valtuutetulla korjaamolla) ja mistäköhän löytyisi lähin harrastaja tech. Oma sijainti on eura.
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007
Re: P1300 kylmällä koneella
http://goo.gl/maps/r07g6Loiro87 kirjoitti:Sytkä kassu on aito(vaihdettu valtuutetulla korjaamolla) ja mistäköhän löytyisi lähin harrastaja tech. Oma sijainti on eura.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: P1300 kylmällä koneella
Ja se vielä lisättäköön, että tänään kun teki vian en saanut autoa heti tiensivuun niin noin 50 metrin päästä vikavalo lopetti välkkymisen ja auto alkoi taas toimia normaalisti.
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007
Re: P1300 kylmällä koneella
Rajusti tulee misfireä ja siksi välkyttää vikavaloa. Tulpista et maininnut mitään ?
Toinen juttu on se että ei kyllä kannattaisi rajummin kiihdytellä ennenkuin kone ja öljyt on lämmenneet. Itse pidän miniminä 60 astetta joka on suunnilleen siinä missä lämpömittarin neula siirtyy selvästi alaviivalta pois.
Toinen juttu on se että ei kyllä kannattaisi rajummin kiihdytellä ennenkuin kone ja öljyt on lämmenneet. Itse pidän miniminä 60 astetta joka on suunnilleen siinä missä lämpömittarin neula siirtyy selvästi alaviivalta pois.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: P1300 kylmällä koneella
Tulpat vaihdettiin samalla kun kasetti. ja vältän myös itsekkin kylmällä koneella kiihdyttelyä, nyt vain innostui painamaan kaverin perään. ja lämpömittari oli noussut jo yli 1/4 asteikon viivan eli ei ole kyseessä varsinaisesti kylmä kone vaan viileä/alle normaali lämmön oleva kone. ja se näemmä jäänyt mainitsematta tässä vaiheessa kokonaan vikavalon vilkkuessa käy vajaalla selvästi eli rötää vaan, mutta kierrokset ei nouse. Jos ehtii sammuttamaan auton ennenkuin vikavalo lopettaa vilkkumisen/lopettaa rötäämisen niin auto lähtee ilman ongelmia käyntiin ja toimii normaalisti.vesa67 kirjoitti:Rajusti tulee misfireä ja siksi välkyttää vikavaloa. Tulpista et maininnut mitään ?
Toinen juttu on se että ei kyllä kannattaisi rajummin kiihdytellä ennenkuin kone ja öljyt on lämmenneet. Itse pidän miniminä 60 astetta joka on suunnilleen siinä missä lämpömittarin neula siirtyy selvästi alaviivalta pois.
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007
Re: P1300 kylmällä koneella
No sitten siirrytään seosongelmiin. Ilmamassamittari, bensapumppu ja bensafiltteri.
Vanha ilmamassamittari mittaa sisääntulevan hapen määrän alakanttiin ja seos menee täyskaasulla laihalle. Miksi sitten tilanne on pahempi viileällä koneella, en tiedä.
tai,
Pumppu ei jaksa tuottaa tai filsu on tukossa. Happea tulee mutta soppaa ei -> taas laiha seos täyskaasulla
Vanha ilmamassamittari mittaa sisääntulevan hapen määrän alakanttiin ja seos menee täyskaasulla laihalle. Miksi sitten tilanne on pahempi viileällä koneella, en tiedä.
tai,
Pumppu ei jaksa tuottaa tai filsu on tukossa. Happea tulee mutta soppaa ei -> taas laiha seos täyskaasulla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: P1300 kylmällä koneella
Tukkoinen katalysaattori voi myös aiheuttaa misfireä
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: P1300 kylmällä koneella
Saakos seosongelmia selvitettyä kotikonstein muuten kuin opensidin kautta? Obd bluetooth plugi löytyy, mutta saako sillä mitään tietoa irti?
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007
Re: P1300 kylmällä koneella
Rikkinäinen immu vaihdettu ja auto ohjelmoitu stage1 etonoli ohjelmalle vesan toimesta. Vika tulee edelleen, mutta nyt open sid käytössä joten mitä arvoja pitäisi alkaa seuraamaan jotta voisi paikantaa vian? Kaveri joka ajoi takana sanoi että pölläytti myös ku lähti kiihdyttämään.
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007
Re: P1300 kylmällä koneella
Opensidistä ei näy riittääkö soppa täyskaasutilanteeseen joten ehdottaisin bensasuodattimen ja bensapumpun vaihtoa. Niiden hoitaminen ei mene hukkaan vaikka joutuiskin vielä katin tukostakin testaamaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: P1300 kylmällä koneella
Eli pumppu kaupoille siis. Forumeita selaillut mutten ole löytänyt selvää vastausta joka kannattaisi ämpäriin sijoittaa, mielellään mahdollisimman bolt on asennuksena eli vinkkejä otetaan vastaan mikä tankkiin kannattaa laittaavesa67 kirjoitti:Opensidistä ei näy riittääkö soppa täyskaasutilanteeseen joten ehdottaisin bensasuodattimen ja bensapumpun vaihtoa. Niiden hoitaminen ei mene hukkaan vaikka joutuiskin vielä katin tukostakin testaamaan.
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007
Re: P1300 kylmällä koneella
Tää aem:n malli meni viimeksi tipauttamalla viirun ämpäriin ilman muokkauksia. Aiemmin Henkot ja kaikki walbro 255lph pumpun kopiot on tarvinneet pikkasen avarrusta.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/e ... 32005-21//
Ja bensasuodatin on niin pieni purkki että sen vois vaihtaa ensimmäisenä.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/e ... 32005-21//
Ja bensasuodatin on niin pieni purkki että sen vois vaihtaa ensimmäisenä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: P1300 kylmällä koneella
Bensansuodatin on vaihdettu noin vuosi sitten ja huoltokirjassa ei ainakaan ole merkintää bensapumpun vaihdosta ja sillä on ajettu 180tkm ja 10 vuotta. Ja ajattelin myös samalla vaihtaa suodattimen pumpun ohessa.vesa67 kirjoitti:Tää aem:n malli meni viimeksi tipauttamalla viirun ämpäriin ilman muokkauksia. Aiemmin Henkot ja kaikki walbro 255lph pumpun kopiot on tarvinneet pikkasen avarrusta.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/e ... 32005-21//
Ja bensasuodatin on niin pieni purkki että sen vois vaihtaa ensimmäisenä.
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007