E85 arvo pielessä -00 Aero alipainevuoto?
E85 arvo pielessä -00 Aero alipainevuoto?
Olen tässä yrittänyt etsiä foorumilta selkeitä ohjeita miten etsiä alipainevuotoja. Voisiko joku ystävällisesti heittää ohjeet miten ja mistä kätevimmin voi paineistaa alipaineletkut ja etsiä saippuavedellä vuotoja.
Oireet:
- E85 ajettaessa sidin E85 arvo näyttää koko ajan 850. Ad85 ja Ca85 arvoja en sidistä löytänyt edes muista modeista.
- Jos tankkaa bensaa, niin E85 arvo laskee kyllä, mutta näyttää silti mielestäni liikaa.
- Amul on 100-500
- mAir ja Pinl seuraavat jotenkin järkevästi toisiaan. Pinl oli 1900 ja mAir jossain 1000 luokkaa.
- mAir ja mReg seuraavat toisiaan mielestäni oikein
- Lamb arvo toimii oikein, J16 yhdyskohta on korjattu
Auto toimii ihan hienosti, mutta tuo E85 arvo vähän häiritsee.
kiitos,
-tuomas
Oireet:
- E85 ajettaessa sidin E85 arvo näyttää koko ajan 850. Ad85 ja Ca85 arvoja en sidistä löytänyt edes muista modeista.
- Jos tankkaa bensaa, niin E85 arvo laskee kyllä, mutta näyttää silti mielestäni liikaa.
- Amul on 100-500
- mAir ja Pinl seuraavat jotenkin järkevästi toisiaan. Pinl oli 1900 ja mAir jossain 1000 luokkaa.
- mAir ja mReg seuraavat toisiaan mielestäni oikein
- Lamb arvo toimii oikein, J16 yhdyskohta on korjattu
Auto toimii ihan hienosti, mutta tuo E85 arvo vähän häiritsee.
kiitos,
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: E85 arvo pielessä -00 Aero alipainevuoto?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 7#p1134327
Tuosta topikista kun lueskelee niin löytynee keino.
Tuosta topikista kun lueskelee niin löytynee keino.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: E85 arvo pielessä -00 Aero alipainevuoto?
Onkos lambda-anturia vaihdettu? Ikääntyessään anturin mittaustulos ajautua ja anturi näyttää väärin. Trionicin kanssa suositellaan vain Boschin lambdaa käytettäväksi. Toinen paikka on sitten pakoputkiston vuodot ennen ensimmäistä lambdaa. Jos esim. pakosarjan tiivisteestä (pinnapultteja poikki?) tai DP:n liitoksesta vuotaa ilmaa ennen lambdaa niin tällöin lambda tunnistaa jäännöshappea putkessa ja rikastaa seosta, eli kasvattaa biopower softassa ensisijaisesti AD85 arvoa... ja sitten amulia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: E85 arvo pielessä -00 Aero alipainevuoto?
"Pinl oli 1900 ja mAir jossain 1000 luokkaa."
Selvä ilmamassamittarin mittausvirhe 2.3 koneella ja 15T ahtimella. Vaihtoon, ei jatkoon.
Selvä ilmamassamittarin mittausvirhe 2.3 koneella ja 15T ahtimella. Vaihtoon, ei jatkoon.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: E85 arvo pielessä -00 Aero alipainevuoto?
Kiitoksia vastauksista
Lambda on joku 30 000 ajettu ihan originaali bosch. Tuon luulisi olevan vielä ihan järjissään.
Vesa, Mun pitää tarkastaa tuo Pinl ja mAir. Kuitenkin löysin tälläisen taulukon:
2,3T 15T: 1230 mAir = 2000-2100 Pinl ( http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=161905 )
Tuo minun mittaus ei nyt ollut ihan kaasu pohjassa olosuhteiden pakosta, mutta on kuitenkin jotenkin suhteessa tuohon 1230 / 2000-2100?
Ilmamassamittari on joku 50 000 ajettu, 2-3 vuotta vanha.
-tuomas
Lambda on joku 30 000 ajettu ihan originaali bosch. Tuon luulisi olevan vielä ihan järjissään.
Vesa, Mun pitää tarkastaa tuo Pinl ja mAir. Kuitenkin löysin tälläisen taulukon:
2,3T 15T: 1230 mAir = 2000-2100 Pinl ( http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=161905 )
Tuo minun mittaus ei nyt ollut ihan kaasu pohjassa olosuhteiden pakosta, mutta on kuitenkin jotenkin suhteessa tuohon 1230 / 2000-2100?
Ilmamassamittari on joku 50 000 ajettu, 2-3 vuotta vanha.
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: E85 arvo pielessä -00 Aero alipainevuoto?
Ei se kyllä ole ollenkaan hyvä korrelaatio. Itse käytän 1000mgc mittausarvoa juurikin sen takia ettei tarvi nuppi punaisena testailla ja toisaalta joskus ahtopaine karkaa jo niin korkealle että 1000mgc on riittävä.
2.3 ja 15t 1000mgc vastaa näillä keleillä noin 0,7x bar ahtopainetta
2.3 ja 15t 1000mgc vastaa näillä keleillä noin 0,7x bar ahtopainetta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: E85 arvo pielessä -00 Aero alipainevuoto?
Vesa, Tämä selvä.
Sinun näkemys on että uutta immua? No ei ne kauhean kalliita onneksi ole.
-tuomas
Sinun näkemys on että uutta immua? No ei ne kauhean kalliita onneksi ole.
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: E85 arvo pielessä -00 Aero alipainevuoto?
Mahtaa olla todennäköisyydet kohdillaan jos 2-3v ja 50tkm vanha immu on rikki
Toki jos on öljytty vapaavirtaussuodatin, tai muuta eitoivottua on päässyt ohi ilmansuodattimen niin sittenhän se on selvä peli...
Itse vaihdan immun viimeistään 150tkm kohdilla oli arvot kuinka hyvät tahansa... niin kriittinen komponentti etten jaksa ottaa riskiä täystuhosta satasen takia.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Itse vaihdan immun viimeistään 150tkm kohdilla oli arvot kuinka hyvät tahansa... niin kriittinen komponentti etten jaksa ottaa riskiä täystuhosta satasen takia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: E85 arvo pielessä -00 Aero alipainevuoto?
Noniin. Pientä päivitystä.
Kiristelin letkuja vähän sieltä sun täältä.
Nyt parin tankillisen jälkeen näyttäisi E85 pyörivän jossain 838-843 välillä ja Amul noin pääsääntöisesti miinuksella sadan-kolmensadan välillä.
e85 kulutus on tipahtanut litran pari per 100km.
Voisi jopa todeta että parempi on kuin mistä lähdettiin?
-tuomas
Kiristelin letkuja vähän sieltä sun täältä.
Nyt parin tankillisen jälkeen näyttäisi E85 pyörivän jossain 838-843 välillä ja Amul noin pääsääntöisesti miinuksella sadan-kolmensadan välillä.
e85 kulutus on tipahtanut litran pari per 100km.
Voisi jopa todeta että parempi on kuin mistä lähdettiin?
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi