Alipaineletkut (Vastausta kaivataan!)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
TurboOnly
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2010 18:06
Paikkakunta: Tampere

Alipaineletkut (Vastausta kaivataan!)

Viesti Kirjoittaja TurboOnly »

En oikein löytänyt selvää vastausta joten kertokaas nyt sitten. Rintapellissä, jarrutehostimen vieressä sen isohkon liittimen alapuolella on jonkin sortin venttiili mistä pitäisi lähteä muistaakseni 3-4 alipaineletkua niin mikä tämä venttiili on ja mihin letkujen pitäisi mennä? Ja oliskos siihenkin jokin parempi vaihtoehto kuin alkuperäinen?
Viimeksi muokannut TurboOnly, Ma Maalis 05, 2012 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Se on mitä ilmeisimmin bypassin magneettiventtiili, sopisi kuvaukseen.
Kaksi letkua imusarjalle, yksi bypassille.
http://i680.photobucket.com/albums/vv16 ... iagram.jpg

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jasse-setä
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 15:40
Paikkakunta: Tampere

Re: Alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Jasse-setä »

Onhan tuolle jotkut tehneet näin:

***Täältä lisätietoja***

Kuva
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ja tuo ohittaminen on suht turhaa touhua, ellei tehoja rupea olemaan vitosella alkavia lukemia tms.. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
TurboOnly
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2010 18:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja TurboOnly »

Selvä! Kiitoksia vaan.
Mutta sitten yksi letku vielä epäselvä eli femma on siis automaatti ja on sähköinen alipainepumppu josta menee letku jarrutehostimelta imusarjalle menevän putken puoliväliin mutta hieman ennen tätä liitoskohtaa tuossa alipainepumpun letkussa on yksi T-haara niin mikäs letku siihen pitäisi tulla?
Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
Jasse-setä
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 15:40
Paikkakunta: Tampere

Re: Alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Jasse-setä »

Tobbana kirjoitti:Ja tuo ohittaminen on suht turhaa touhua, ellei tehoja rupea olemaan vitosella alkavia lukemia tms.. :)

-Sami

En edelleenkään ota kantaa tuon ohittamisen hyödyllisyyteen, mutta hyvin on ilmankin pärjännyt ja vieläpä säälittävillä reilun parinsadan hepan teholukemilla. :wink:
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Jasse-setä kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:Ja tuo ohittaminen on suht turhaa touhua, ellei tehoja rupea olemaan vitosella alkavia lukemia tms.. :)

-Sami

En edelleenkään ota kantaa tuon ohittamisen hyödyllisyyteen, mutta hyvin on ilmankin pärjännyt ja vieläpä säälittävillä reilun parinsadan hepan teholukemilla. :wink:
näin se menee,omassa myös ohitettu. heppoja vähän enemmän kuin
vakiona :D .
on ainakin yksi rikkoontuva osa vähemmän järjestelmässä tuolla
ohituksella!
#2285
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ainiin unohdin, että täällä on myös rahvaan karvalakilla ajelevia...

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
TurboOnly
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2010 18:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja TurboOnly »

Minne vesiventtiililtä rintapellistä tuleva yksi alipaineletku jossa takaiskuventtiili pitäisi liittää? Jossain näin kuvan että tästä bypassin ohjausventtiilistä lähtisi 4 letkua ja yksi menisi juurikin vesiventtiilille mutta omassa ainakin vain 3 lähtöä.
Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
TurboOnly
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2010 18:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Alipaineletkut (Vastausta kaivataan!)

Viesti Kirjoittaja TurboOnly »

Vastausta kaipaisin nopeasti... Ilmeisesti tulee T-haaralla johonkin letkuun?
Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Tobbana kirjoitti:Se on mitä ilmeisimmin bypassin magneettiventtiili, sopisi kuvaukseen.
Kaksi letkua imusarjalle, yksi bypassille.
http://i680.photobucket.com/albums/vv16 ... iagram.jpg

-Sami
Magneettiventtiilin päällä on suojana muovilevy, miten sen saa ehjänä irti? Onko ruuveilla kiinni?
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

2.0t Wagon kirjoitti:
Magneettiventtiilin päällä on suojana muovilevy, miten sen saa ehjänä irti? Onko ruuveilla kiinni?
Ei ole ruuveilla kiinni, nosta ylös ja pois.
Lisätään: Kun vetää alasyrjästä keulaan päin niin helpoittaa irroitusta.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja jameli »

Tobbana kirjoitti:Ja tuo ohittaminen on suht turhaa touhua, ellei tehoja rupea olemaan vitosella alkavia lukemia tms.. :)

-Sami
Juu, ohitettu on täälläkin ja kytkennän hyödyllisyydestä voi olla montaa mieltä... Vähintään yhtä turhaa on kuin ohittaminen normaali maantienopeuksissa, mutta mukavaa, enkä kummastakaan luopuisi ;)

Ollut tehojen noston jälkeen tämä ohituskytkentä tehtynä, joten oikein piti käydä kokeilemassa miltä tuntuisi jos letkut kulkisi normaalia reittiä. Sanotaan vaikka, että eron huomaa, silloin kun kiihdyttää pitäisi uudestaan esim. perättäisten ohitusten tapauksessa. Normaali kytkennällä ehtii jalka hieman suoremmaksi ja kuski tiedostaa, että olisi pitänyt jo lähteä kiihtymään... Palautin kytkennän ohitettuun muotoon, enkä haikaile enää tavallista.
__________________
Harrastus tauolla.
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Re: Alipaineletkut (Vastausta kaivataan!)

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

"Uusi" Saab riesana.. Vaihtelin noita alipaineletkuja vikakoodin P1110 saattelemana enkä löydä ohjeiden mukaista vesiventtiiliä ja siihen menevää letkua. Onko näitä tehty ilman ko. venttiiliä (vm. on 2004)? Moottorivalo häipyi (ilman koneella nollaamista) letkut vaihtamalla mutta palasi piakkoin uudelleen, lienee seuraavana uusittava bypass/sen ohjausventtiili..?
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: Alipaineletkut (Vastausta kaivataan!)

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Kaikissa ei ole sitä vesiventtiiliä.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Vastaa Viestiin