Alipaineletkut (Vastausta kaivataan!)
Alipaineletkut (Vastausta kaivataan!)
En oikein löytänyt selvää vastausta joten kertokaas nyt sitten. Rintapellissä, jarrutehostimen vieressä sen isohkon liittimen alapuolella on jonkin sortin venttiili mistä pitäisi lähteä muistaakseni 3-4 alipaineletkua niin mikä tämä venttiili on ja mihin letkujen pitäisi mennä? Ja oliskos siihenkin jokin parempi vaihtoehto kuin alkuperäinen?
Viimeksi muokannut TurboOnly, Ma Maalis 05, 2012 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
Re: Alipaineletkut
Se on mitä ilmeisimmin bypassin magneettiventtiili, sopisi kuvaukseen.
Kaksi letkua imusarjalle, yksi bypassille.
http://i680.photobucket.com/albums/vv16 ... iagram.jpg
-Sami
Kaksi letkua imusarjalle, yksi bypassille.
http://i680.photobucket.com/albums/vv16 ... iagram.jpg
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 15:40
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alipaineletkut
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
Re: Alipaineletkut
Ja tuo ohittaminen on suht turhaa touhua, ellei tehoja rupea olemaan vitosella alkavia lukemia tms.. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Alipaineletkut
Selvä! Kiitoksia vaan.
Mutta sitten yksi letku vielä epäselvä eli femma on siis automaatti ja on sähköinen alipainepumppu josta menee letku jarrutehostimelta imusarjalle menevän putken puoliväliin mutta hieman ennen tätä liitoskohtaa tuossa alipainepumpun letkussa on yksi T-haara niin mikäs letku siihen pitäisi tulla?
Mutta sitten yksi letku vielä epäselvä eli femma on siis automaatti ja on sähköinen alipainepumppu josta menee letku jarrutehostimelta imusarjalle menevän putken puoliväliin mutta hieman ennen tätä liitoskohtaa tuossa alipainepumpun letkussa on yksi T-haara niin mikäs letku siihen pitäisi tulla?
Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 15:40
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alipaineletkut
Tobbana kirjoitti:Ja tuo ohittaminen on suht turhaa touhua, ellei tehoja rupea olemaan vitosella alkavia lukemia tms..
-Sami
En edelleenkään ota kantaa tuon ohittamisen hyödyllisyyteen, mutta hyvin on ilmankin pärjännyt ja vieläpä säälittävillä reilun parinsadan hepan teholukemilla.
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
Re: Alipaineletkut
näin se menee,omassa myös ohitettu. heppoja vähän enemmän kuinJasse-setä kirjoitti:Tobbana kirjoitti:Ja tuo ohittaminen on suht turhaa touhua, ellei tehoja rupea olemaan vitosella alkavia lukemia tms..
-Sami
En edelleenkään ota kantaa tuon ohittamisen hyödyllisyyteen, mutta hyvin on ilmankin pärjännyt ja vieläpä säälittävillä reilun parinsadan hepan teholukemilla.
vakiona .
on ainakin yksi rikkoontuva osa vähemmän järjestelmässä tuolla
ohituksella!
#2285
Re: Alipaineletkut
Ainiin unohdin, että täällä on myös rahvaan karvalakilla ajelevia...
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Alipaineletkut
Minne vesiventtiililtä rintapellistä tuleva yksi alipaineletku jossa takaiskuventtiili pitäisi liittää? Jossain näin kuvan että tästä bypassin ohjausventtiilistä lähtisi 4 letkua ja yksi menisi juurikin vesiventtiilille mutta omassa ainakin vain 3 lähtöä.
Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
Re: Alipaineletkut (Vastausta kaivataan!)
Vastausta kaipaisin nopeasti... Ilmeisesti tulee T-haaralla johonkin letkuun?
Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alipaineletkut
Magneettiventtiilin päällä on suojana muovilevy, miten sen saa ehjänä irti? Onko ruuveilla kiinni?Tobbana kirjoitti:Se on mitä ilmeisimmin bypassin magneettiventtiili, sopisi kuvaukseen.
Kaksi letkua imusarjalle, yksi bypassille.
http://i680.photobucket.com/albums/vv16 ... iagram.jpg
-Sami
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Re: Alipaineletkut
Ei ole ruuveilla kiinni, nosta ylös ja pois.2.0t Wagon kirjoitti:
Magneettiventtiilin päällä on suojana muovilevy, miten sen saa ehjänä irti? Onko ruuveilla kiinni?
Lisätään: Kun vetää alasyrjästä keulaan päin niin helpoittaa irroitusta.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Alipaineletkut
Juu, ohitettu on täälläkin ja kytkennän hyödyllisyydestä voi olla montaa mieltä... Vähintään yhtä turhaa on kuin ohittaminen normaali maantienopeuksissa, mutta mukavaa, enkä kummastakaan luopuisiTobbana kirjoitti:Ja tuo ohittaminen on suht turhaa touhua, ellei tehoja rupea olemaan vitosella alkavia lukemia tms..
-Sami
Ollut tehojen noston jälkeen tämä ohituskytkentä tehtynä, joten oikein piti käydä kokeilemassa miltä tuntuisi jos letkut kulkisi normaalia reittiä. Sanotaan vaikka, että eron huomaa, silloin kun kiihdyttää pitäisi uudestaan esim. perättäisten ohitusten tapauksessa. Normaali kytkennällä ehtii jalka hieman suoremmaksi ja kuski tiedostaa, että olisi pitänyt jo lähteä kiihtymään... Palautin kytkennän ohitettuun muotoon, enkä haikaile enää tavallista.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: Alipaineletkut (Vastausta kaivataan!)
"Uusi" Saab riesana.. Vaihtelin noita alipaineletkuja vikakoodin P1110 saattelemana enkä löydä ohjeiden mukaista vesiventtiiliä ja siihen menevää letkua. Onko näitä tehty ilman ko. venttiiliä (vm. on 2004)? Moottorivalo häipyi (ilman koneella nollaamista) letkut vaihtamalla mutta palasi piakkoin uudelleen, lienee seuraavana uusittava bypass/sen ohjausventtiili..?
Re: Alipaineletkut (Vastausta kaivataan!)
Kaikissa ei ole sitä vesiventtiiliä.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362