Pakari kirjoitti:Tuskin siellä 2,3l tonnareissa erilaista öljypumppua on vain huvin vuoksi...
Meinaat siis, että uudempi öljypumppu on niin huono, että rikkoo 2.3 T5 kanssa runkolakrut, mutta toimii hyvin 2.0 T5 kanssa?
Ja tuottaa kuitenki about saman öljypaineen noin 0.1-0.2 erolla. Mikä tarkoittaisi että toleranssia ei ole yhtään eli yks naarmu öljypumpus -> pox, yks aste liian litkut öljyt -> pox, yks aste liian tiukat öljyt -> pox, kuun asento heittää pikkusen -> pox.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -021001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Kaikki runkolaakerit olivat hajalla, kuva ekalla sivulla on pahimmasta. Ja tosiaan tp-akseli pakopuolelta heilui aika paljon että sen laakerointi oli hajonnut myös.
Ja kyllä 2,3 tarvitsee tp-akselit mielestäni. Eron huomaa selvästi äänenä, ei värinänä tai tärinänä. En suosittele kenellekkään käyttöautoon tp-akselien poistoa. Joten täytyy alkaa suunnitella pikkuhiljaa uutta konetta jotta saa tp-akselit pelaamaan...
Pakari kirjoitti:Sellaisiakin teorioita on heitetty ilmoille että T5-sisuskalut olisivat liian painavia pyörimään T7 lohkossa erilaisella öljypumpulla. Kuulemma T5-öljypumppu on suurempi tuottoinen ja näinollen ongelmia voisi esiintyä korkeissa lämpötiloissa ja kuumilla öljyillä ja matalilla kierroksilla (esim. tyhjäkäynnillä..). Tästä syystä nyt on nostettu tyhjäkäyntikierroksia 825rpm -> 935rpm...
Nyt täytyy debunkata, T5 2.3 sisuskalut on vähän kevyemmät kuin T5 2.0, mäntä on käytännössä sama mutta 2.3 laesta puuttuu tavaraa ja kiertokanki on lyhyempi. Jos kerta sama öljypumppu on tuottanut riittävästi tavaraa painavemmille sisuskaluille kolkin T5-mosassa, niin eiköhän se riitä ihan femmassakin. Tosin kannattaa huomioida että T5-jakopään kopassa on isompi kanava imusihdiltä pumpulle, tiedä sitten paljonko vaikuttaa.
Isoimmat ongelmat aiheuttavat nuo TP-akselit, tuo jakopään puoleinen "laakeri" on aika horo minne varmasti menetetään sitä kriittistä öljynpainetta jonkun verran. Ne laakerit siellä lohkon sisällä on aika hurjan näköisenä tulleet pihalle ihan "ehjissäkin" koneissa, ehdottamasti semmoiset jotka kannattaa vaihtaa konerempan yhteydessä, tai ottaa akselit kokonaan pois ja tulpata.
Pakari kirjoitti:
Ja kyllä 2,3 tarvitsee tp-akselit mielestäni. Eron huomaa selvästi äänenä, ei värinänä tai tärinänä. En suosittele kenellekkään käyttöautoon tp-akselien poistoa. Joten täytyy alkaa suunnitella pikkuhiljaa uutta konetta jotta saa tp-akselit pelaamaan...
Ei tarvitse. Tp-Akselit ovat mukavuustekijä ei mitään muuta.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -021001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Minun mielestäni 2,3l moottori tarvitsee TP-akselit, enkä yksinkertaisesti voi suositella kenellekkään niitä käyttöautosta poistamaan. Minulla on nyt siitä kokemusta ja voin tuoda oman mielipiteeni esille aivan kuten sinäkin. Moottorista tuleva epätasapainon ääni on häiritsevä.
Se on sellainen, hmm mitenkähän sitä kuvailisi... "vaimea sähkömäinen humina/hurina". Tulee kun kierroksia nostaa 2500rpm ->.
Tyhjäkäynnillä rattiin tuntuu myös pientä huminaa/värinää. Vaikka kuinka minulle kerrottiin ettei vaikuta tyhjäkäynnillä mutta kyllä se vaan vaikuttaa. Älkää hyvät ihmiset vain poistako TP-ketjua 2,3 litraisesta moottorista...
Minulla on ollut yksi 2,0 litrainen josta ei kyllä voinut sanoa yhtään että onko poistettu ketju vaiko ei. ÖP:n avauksessa paljastui että ketju oli poistettu.
Montaa teoriaa ja veikkausta on ilmassa, mutta entä jos syypää onkin tribokeraamisessa pinnoitteessa? Enkä edes pelkästään käännä veistä haavas, vaan ihan tosissaan meinaan, että vaikka Sierra kulkiki sen voimin hienosti niin joku ryssien löytämä taikatahna konees ei välttämättä olekaan niin huikeaa kuin myyntitykit väittää.
Pakari kirjoitti:Kaikki runkolaakerit olivat hajalla, kuva ekalla sivulla on pahimmasta. Ja tosiaan tp-akseli pakopuolelta heilui aika paljon että sen laakerointi oli hajonnut myös.
Oliko tuo etusivun runkolaakeri 2. tai 4. runkolaakeripukista? Oliko se tasapainoakselin rikkinäinen laakeri samasta pukista tulevan öljykanavan päässä? Periaatteessa olisi jännä tietää koneen öljynpaineet tällä hetkellä, kun se hukkaa painetta sen rikkinäisen tasapainoakselin laakerin kautta.