Tosin vian etsiminen on tullut helpommaksi kun nyt polttaa sulakeen koko ajan ei vaan silloin tällöin.
Yleismittarilla kun mittaa vastusta kojelaudan päässä sulakkeen 8 kuormapuolta maata vasten on vastus 0 -16 ohmia. Sulakkeen kun laittaa paikalleen niin palaa heti komean kipinän kanssa. Eli suora oikosulku maahan on mun mielestä kyseessä.
Tänään oon purkanut pois koko puhelinsarjan. Liittimiltä asti irti, ei vaikutusta.
Sen verran sain selvitettyä että SIDin, radion tai ilmastointilaitteen irrottaminen ei poista vikaa. Mutta DICEn liittimen irrottaminen sen sijaan muuttaa vastuksen äärettömäksi.
Jos auton antaa seistä noin parikymmentä minuuttia ilman virtoja ja sen jälkeen mittaa niin vastus edellä mainitussa mittauksessa ääretön. Virtojen päällekääntäminen aiheuttaa oikosulun... Eli jokin rele tms kytkentä tapahtuu kun käännetään virrat päälle ja tämä kytkentä ei poistu heti kun käännetään virratpois vaan noin parinkymmenenminuutin jälkeen, mistähänpäin lähtisi tätä vikaa etsimään?
sulakkeita mennyt yli 20 jo vikaa etsiessä.
Niin ja tuo aikaisemmin raportoitu takavalon lampun johto ei voi olla syyllinen koska se on teipattu.
Ja aikaisemmin siis vika oli päällä vaikka takaluukun johtosarjan liittimet oli irroitettu tavaratilan katosta eli ei se olisi voinut tuosta johtua muutenkaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Löytyykö WIStä DICEn sisäistä kytkentä kaaviota tai logikkaa?
vai johtuuko tuo että vika poistuu kun irrottaa DICEn johdon vain siitä että DICE ohjaa kyseistä kytkentää joka on oikosulussa?