9-5 kansiremontti vai uusi kone?
9-5 kansiremontti vai uusi kone?
Hei!
Auto alkoi nykimään kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnillä, ja vikakoodi ilmoitti sytytyshäiriöstä. Vaihdettiin tulpat ja kasetti, mutta ongelma ei poistunut. tarkemopi selvitys osoitti, että kakkospytyssä ei puristuksia. Periaatteessa kansiremontti, mutta voi toki olla mitä vaan. Mietin että kannattaisiko vaihtaa koko moottori, vai tehdä remontti. Mitä mieltä?
Tai haluaako joku ostaa multa ton pois ja korjata? vm 2002, etanolikonvertoitu, mittarissa noin 260t km, 2-litran koneella.
Vinkkejä?
Auto alkoi nykimään kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnillä, ja vikakoodi ilmoitti sytytyshäiriöstä. Vaihdettiin tulpat ja kasetti, mutta ongelma ei poistunut. tarkemopi selvitys osoitti, että kakkospytyssä ei puristuksia. Periaatteessa kansiremontti, mutta voi toki olla mitä vaan. Mietin että kannattaisiko vaihtaa koko moottori, vai tehdä remontti. Mitä mieltä?
Tai haluaako joku ostaa multa ton pois ja korjata? vm 2002, etanolikonvertoitu, mittarissa noin 260t km, 2-litran koneella.
Vinkkejä?
Re: 9-5 kansiremontti vai uusi kone?
Kunnostettu kone tilalle, varsin jos pajalla teetät työt. Ite tehtynä ehkä kansiremppa?
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: 9-5 kansiremontti vai uusi kone?
Näin ajattelinkin... Mistä noita sais? Siis kunnostettuja koneita?
Re: 9-5 kansiremontti vai uusi kone?
Kunnostettuja harvemmin on myynnissä, mutta kunnostajia kyllä riittää täällä foorumilla.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 kansiremontti vai uusi kone?
Facebookin rompetorilla on myynnissä tehdasuusi 2.3 kone.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9-5 kansiremontti vai uusi kone?
Neobrothersilla noita kunnostettuja myös löytyy. Tais olla ihan järjellisen hintaisiakin.
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: 9-5 kansiremontti vai uusi kone?
Missään ei kyllä sanota, että kunnostettuja. Ainoastaan testattuja, kun ovat vielä olleet kiinni autossa. http://www.neobrothers.co.uk/bare-engin ... 7320-p.asp
Re: 9-5 kansiremontti vai uusi kone?
Mitenköhän todettu ettei vika ole männässä? Onko laitettu öljyä männänpäälle ja mitattu uudelleen ? (Yleinen tapa tarkistaa on kaataa öljyä hieman männän päälle ja mitata ennen ja jälkeen öljyä muuttuuko puristukset. Öljy hetkellisesti korjaa mahdolliset viat sylinterissä ja silloin kasvaa puristukset lähes normaaleihin, jos taas kannessa vika, ei vaikuta mihinkään) Kansia saa halvalla sieltä sun täältä. Vaihtaa voi itsekkin. 200€ homma jos itse tekee.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866