Ongelma tai sitten ei.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
juha-59
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ti Loka 15, 2013 20:36
Paikkakunta: Loppi

Ongelma tai sitten ei.

Viesti Kirjoittaja juha-59 »

Nyt on saatu tuo uusi perheenjäsen kilpiin ja tienpäälle, mutta siinä olen havainnut pienen omituisuuden kun polkaisee kaasun pohjaan niin vaihtaminen takkuilee ( vm -98 automaatti). kiihdytyksessä ei ilmeisesti saavuta vaihtamiseen tarvittavia kierroksia mutta kun hiukan pedaalia löysää niin vaihto onnistuu. rauhallisella kiihdytyksellä kylläkin vaihtaa normaalisti.ongelma lienee softa puolella kun kone on Aerosta ja softa on vakio niin ehkä tuo yhdistelmä ei kaikin osin toimi 8O .on siinä hyvätkin puolensa ei pääse juniori hurjastelemaan, joka ehkä saa kortin kohtapuoliin. mutta itseäni hiukan tuo on jäännyt hiukan vaivaamaan.
SAAB 9-5 2.3 SE VM 98 aut. uudella koneella.Softa by vesa 67 Stage abt ? toinenkin 2.3 aut 9-5. vm -98 piristetty aeron koneella. softa by Nappe .
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Ongelma tai sitten ei.

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Siis alkaako se kone ns. kakomaan kun vedät kaasun pohjaan? Eli kierrokset jää jonkaamaan johonkin esim 3000-4000rpm tienoolle ja tehoa ei vaan tule? Automaatissa liene mitään vikaa jossei konekkaan vedä rajottimeen asti minne sen kuuluu vetää.

Itsellä pääsi kakomaan tollein ja parin kerran jälkeen oli männässä reikä. En voi ketään suositella koettamaan, vaan aja kiireenvilkkaa se auto jollekkin joka softaa sen/tarkistaa softan.

Itsellä nimenomaan kakoi niin että kuului pientä rapinaa konehuoneesta, kierroksia oli sen 4000rpm mutta auto ei liikkunut. Kaasua vähän ylös niin jo tempaisi.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
juha-59
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ti Loka 15, 2013 20:36
Paikkakunta: Loppi

Re: Ongelma tai sitten ei.

Viesti Kirjoittaja juha-59 »

juu ei vedä rajoittimeen asti jossakohdin se kai pitäisi vaihtaa kun kaasua hiukan ns pumppaa niin vaihtaa. rauhallisesti kun kiihdyttää niin vaihtaa mainiosti.hirveesti ei arvaa polkea kun koneeseen on vaihdettu männänrenkaat ja laakerit yms kuluvaa osaa ja sen jälkeen ajettu noin 1000 kilometriä. täytyypi hoitaa tuo softan tarkistus kun lähistöltä löytyy sopiva tekijä.
SAAB 9-5 2.3 SE VM 98 aut. uudella koneella.Softa by vesa 67 Stage abt ? toinenkin 2.3 aut 9-5. vm -98 piristetty aeron koneella. softa by Nappe .
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Ongelma tai sitten ei.

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Siis rajottimen kohdalla vaihtaa tottakai. Jos ei mene rajottimeen asti niin koneen puolella vikaa. Pumppaat niin löytyy tehoa sitten?

Tuntui hullulta omassakin tomaatin toiminta kun kakoi ja sitten loppu onkin historiaa.

Ei kannata joo liikaa leikkiä ettei tule tuhoa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Vastaa Viestiin