Saab 9-5 3.0 V6 turbon tehot ja suorituskyky?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Pee
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Saab 9-5 3.0 V6 turbon tehot ja suorituskyky?

Viesti Kirjoittaja Pee »

Joo mottiin tuo määrä. Tulpat NGK BKR7ES-11.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Dodge63
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2016 16:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saab 9-5 3.0 V6 turbon tehot ja suorituskyky?

Viesti Kirjoittaja Dodge63 »

Oman kärryn imuputkessa näkyy olevan jo jonkunkin verran öljyä. Alkaa turbo olla tiensä päässä vai?

Onko kokemusta näistä eBayn halpisturboista? Kiinanpaskaa vai hyvä vaihtoehto?
http://www.ebay.com/bhp/saab-9-5-v6
Hintahaitari aika suuri...

Olis noita korjaussarjojakin Garrettiin tarjolla, vaan silloin kai pitäisi toimia ennenkuin rävähtää savut ulos. Ei vaan oikein nappaa ottaa käyttiksestä turboa irti, niin kauan kun se vaan toimii. Senverta ahtaan näköinen paikka.
_______________

Dodge 440 '63
Vauxhall Viva HA '64
Ex 9-5 Griffin '00 3.0 V6
Ex 9000 CD '90
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Saab 9-5 3.0 V6 turbon tehot ja suorituskyky?

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mä tilasin yhden halpaturbon ja se oli niin väljä ettei käteen jääny ku 60€ palautuskuluista vitutus, jotta sai rahat takasi itse turbosta.

Turbon irrotukseen on tilaa ku irrotat flektin. Kahdella pultilla kii...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Dodge63
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2016 16:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saab 9-5 3.0 V6 turbon tehot ja suorituskyky?

Viesti Kirjoittaja Dodge63 »

Hallu kirjoitti:Pakosarjan pintaa vasten on pelti, saman kokoinen kuin itse tiiviste, joka on kuvissani irti.
Ei ole varsinaisesti kiinni sarjassa vaikkakin näyttää että olisi kiinteä osa sarjaa, kiinni jollain liimalla + yksi parin millin ohjuritapilla.
Tossa swnssonin kuvassa näkyy se peltipinta mitä mun kuvissa ei näy (kun on irti)
Se pelti menee reunimmaisiin kanaviin millin sisään sarjaan ja keskeltä useemman millin (pellissä pokkaukset)
Eipä siinä sen suurempaa, sinne se pelti menee takaisin ok, mutta pelti ja pakosarja vastakkain ei tiivisty ilman jotain "ainetta".
Laitan kuvan kun kerkiin niin selviää mysteeri :)
Vanha ketju, mutta jatketaas samaa asiaa. Omasta autosta jätettiin tiivisteen vaihdon yhteydessä koko tuo peltilätkä pois. Tai oikeastaan se on todennäköisesti rikottu jo koneen vaihdon yhteydessä viime vuoden lopulla, kun pakosarjoja vaihdettiin koneesta toiseen. Ilmankos se pakosarja vähän äänteli...ei varmana ole enää tiivistänyt kunnolla. Jostain syystähän välipelti on tehtaalla sinne suunniteltu. Ota näistä insinöörien jutuista aina selvää. Eipä sen puuttuminen ainakaan toistaiseksi ole menoa häirinnyt, toisioilmapuolen kanavat on auki jne.
_______________

Dodge 440 '63
Vauxhall Viva HA '64
Ex 9-5 Griffin '00 3.0 V6
Ex 9000 CD '90
Vastaa Viestiin