Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
9-5 aero vm-05 ja 230tkm mittarissa. Alkukesästä tapahtui ensimmäisen kerran niin että startti pyöri normaalisti, mutta moottori ei käynnistynyt. Muutaman minuutin kiroilun jälkeen onnistuin valuttamaan autoa puoli metriä taaksepäin jonka jälkeen käynnistyi normaalisti. Pari viikkoa sitten taas - pyörittää muttei käynnisty. Akun kenkä irti joksikin aikaa jonka jälkeen lähti käyntiin - sammui tyhjäkäynniltä hetken päästä, mutta käynnistyi uudelleen.
Tänään viimeisin tapaus. Pyörittää mutta ei käynnisty. Taas akun kenkä irti 5-10min ja normaalisti käyntiin.
CE ei syty, DI-kasetti ja tulpat vaihdettu tapausten 2 ja 3 välillä.
Tänään viimeisin tapaus. Pyörittää mutta ei käynnisty. Taas akun kenkä irti 5-10min ja normaalisti käyntiin.
CE ei syty, DI-kasetti ja tulpat vaihdettu tapausten 2 ja 3 välillä.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Tapahtuuko aina lämpimällä tai puolilämpimällä koneella, vai kylmälläkin?
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
On tapahtunut kylmälläkin koneella, viimeisin tapaus oli oikeastaan ainut kun voidaan sanoa että kone oli lämmin.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Asentoanturi oireilee kai tyypillisesti lämpimänä tai osittain lämpimänä. Itellä esim. silloin kun oli ajon jälkeen käynyt kaupassa ja yritti uudelleen käyntiin. Sammutti auton kerran tyhjäkäynniltäkin. Ehkä vikaa kannattaisi etsiä ensin muualta jos tekee ongelmia täysin kylmänäkin. Tosin satavarma en ole etteikö voisi tapahtua kylmällä koneellakin, joku tietäjä voisi varmaan kertoa onko anturin mahdollista oireilla kylmänä?
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Todella satunnaisesti on tehnyt nyt aero sitä, että jonku verran jäähdyttyä ei starttaa kun yrittää lähtä. Lämpimällä koneella ja kylmänä lähtee aina. Kampiakselin asentoanturi tuntuisi todennäkösimmältä, mutta katsoin huoltokirjasta niin kaks vuotta sitten vaihdettu. Voisikohan se silti olla se? Autoon on vaihdettu huoltokirjan mukaan myös bensapumppu ja sytytyskasetti viimeisen kahden vuoden aikana.
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Laitetaas tänne, eli oma suappi 3.0 v6 lähti rötäämällä käyntiin, eli ihan kuin olisi käynyt vajailla. Tämän jälkeen se sitten sammui kun meinasin avittaa vähän kaasulla ja eipä sitten käynnistynyt enään... Startti pyöritti kyllä hyvin, mutta ei edes yrittänyt... Bensapumppu, kassu, kampiakselin asentotunnistin, vai jokin muu? En kerinnyt jäädä tutkimaan, kun piti äkkiä hommata auto lainaan, mutta illalla täytyy asiaan lähemmin perehtyä
Onkos kellään ollut ko. oreita omassaan? Pari kertaa aikaisemminkin saabi on lähtenyt laiskasti käyntiin (rötäämällä), mutta heti koneeseen tullut puhtia, kun on antanut vähän kaasua...
Onkos kellään ollut ko. oreita omassaan? Pari kertaa aikaisemminkin saabi on lähtenyt laiskasti käyntiin (rötäämällä), mutta heti koneeseen tullut puhtia, kun on antanut vähän kaasua...
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Noniin pääsin tutkimaan suopasta ja bensapumppu näytti aika selvältä... Sulakkeet ok. akku ok. Ei vikakoodeja. Sitten yritin kuunnella pumpun surinaa siinä onnistumatta vaikka takapenkki ja pumpun luukku oli auki, niin ei kuulunut... Kansi oli kyllä niin paskainen, että on varmasti alkuperäinen ja autolla on nyt ruuvattu 290tkm, joten eihän tuo nyt ihme ole... Huomenna hakemaan uutta pumppua, niin eiköhän tuo tuosta tokene, toivottavasti.
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Pumppu oli alkuperäinen, eli kestihän se odotettua enemmän. Se mikä yllätti oli tuo äkillinen stoppi vahalle pumpulle, eli ei ajossa ennakoinut yhtään pätkimällä tmv. Tulin autolla töistä kotio ja 30min myöhemmin oli taas lähdettävä, mutta eipä enään onnistunutkaan... Oli ensimmäinen pumpun vaihto mihinkään ja helppoahan se oli tuossa saabissa vaihtaa..Tuli haettua bilteman pumppu, kun sieltä heti sai ja ei niitä ainakaan ihan kauheasti ole täällä haukuttu... Pääasia, että auto hoitaa taas tehtäväänsä, ainakin toistaiseksi...
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Onko originaali sytytyskasetti vai tarvike? Jos tarvike, niin usko tai älä mutta siinä se vika voi olla.Teukka86 kirjoitti:Todella satunnaisesti on tehnyt nyt aero sitä, että jonku verran jäähdyttyä ei starttaa kun yrittää lähtä. Lämpimällä koneella ja kylmänä lähtee aina. Kampiakselin asentoanturi tuntuisi todennäkösimmältä, mutta katsoin huoltokirjasta niin kaks vuotta sitten vaihdettu. Voisikohan se silti olla se? Autoon on vaihdettu huoltokirjan mukaan myös bensapumppu ja sytytyskasetti viimeisen kahden vuoden aikana.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Ihan samalla tavalla 275 tkm kohdalla ei enää aamulla lähtenyt - ei edes luvannut. Varaämpärissä ollut Partsforsaab pumppu kesti muutaman sata km ja sammui vauhdissa tuossa Prisman edessä. Nyt on Walbron 255 lph (GSS341) pumppu ja hyvin on toiminut (ja varaämpärissä dw200 kun sattui hyllyssä olemaan).D1mebag kirjoitti:Pumppu oli alkuperäinen, eli kestihän se odotettua enemmän. Se mikä yllätti oli tuo äkillinen stoppi vahalle pumpulle, eli ei ajossa ennakoinut yhtään pätkimällä tmv. Tulin autolla töistä kotio ja 30min myöhemmin oli taas lähdettävä, mutta eipä enään onnistunutkaan... Oli ensimmäinen pumpun vaihto mihinkään ja helppoahan se oli tuossa saabissa vaihtaa..Tuli haettua bilteman pumppu, kun sieltä heti sai ja ei niitä ainakaan ihan kauheasti ole täällä haukuttu... Pääasia, että auto hoitaa taas tehtäväänsä, ainakin toistaiseksi...
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Orggis kasetti vaihdettu tilalle. Kuittikin oli tästä huoltokirjan välissä
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Täytyy varustautua myös vara-arsenaalilla, kun ei tuo bilteman laatu aina vakuuta... Onneksi ostin biltemasetin ämpäreineen, niin voi hankkia kaikessa rauhassa walbron pumpun orkkissettiin varalle...HEV kirjoitti:Ihan samalla tavalla 275 tkm kohdalla ei enää aamulla lähtenyt - ei edes luvannut. Varaämpärissä ollut Partsforsaab pumppu kesti muutaman sata km ja sammui vauhdissa tuossa Prisman edessä. Nyt on Walbron 255 lph (GSS341) pumppu ja hyvin on toiminut (ja varaämpärissä dw200 kun sattui hyllyssä olemaan).D1mebag kirjoitti:Pumppu oli alkuperäinen, eli kestihän se odotettua enemmän. Se mikä yllätti oli tuo äkillinen stoppi vahalle pumpulle, eli ei ajossa ennakoinut yhtään pätkimällä tmv. Tulin autolla töistä kotio ja 30min myöhemmin oli taas lähdettävä, mutta eipä enään onnistunutkaan... Oli ensimmäinen pumpun vaihto mihinkään ja helppoahan se oli tuossa saabissa vaihtaa..Tuli haettua bilteman pumppu, kun sieltä heti sai ja ei niitä ainakaan ihan kauheasti ole täällä haukuttu... Pääasia, että auto hoitaa taas tehtäväänsä, ainakin toistaiseksi...
Re: Bensapumppu vai kampiakselin asentoanturi?
Bilteman pumppu kesti 160000 km, joskus tankattu myös etanolia. Loppui sitten kerrasta ei mitään nykimistä.
Purin pumpun ihan mielenkiinnosta, hiilet ja ankkuri kunnossa. Joku roska varmaan pumpun rattaissa jumitti.
Purin pumpun ihan mielenkiinnosta, hiilet ja ankkuri kunnossa. Joku roska varmaan pumpun rattaissa jumitti.
Saapilla 1987.........