FCOD 4368 kiihdyttäessä
FCOD 4368 kiihdyttäessä
Moi ryhmä!
Laitetaan päivän ilmavuotokeskustelu käyntiin . Reilummin kaasulle mentäessä antaa FCOD4368, joka käsittääkseni viittaisi ilmavuotoon? Olen tarkistanut kaikki alipaineletkut, ovat OK (uusin se joku aika sitten kun tein "fast thortle" modin). Kaasuläppäkotelolle menevät letkut tuntuvat olevan ok, myös läppiksen ja venakopan välissä oleva takaiskullinen putki ok - ei ole murtunut.
Mistä seuraavaksi voi lähteä etsimään syyllistä, voiko viallinen takaisku aiheuttaa moista, entäpä bypass tai mankkuvena? Jotain diagnostiikka-apua olisi nyt hyvä saada.
Potilas on sigun femma.
Laitetaan päivän ilmavuotokeskustelu käyntiin . Reilummin kaasulle mentäessä antaa FCOD4368, joka käsittääkseni viittaisi ilmavuotoon? Olen tarkistanut kaikki alipaineletkut, ovat OK (uusin se joku aika sitten kun tein "fast thortle" modin). Kaasuläppäkotelolle menevät letkut tuntuvat olevan ok, myös läppiksen ja venakopan välissä oleva takaiskullinen putki ok - ei ole murtunut.
Mistä seuraavaksi voi lähteä etsimään syyllistä, voiko viallinen takaisku aiheuttaa moista, entäpä bypass tai mankkuvena? Jotain diagnostiikka-apua olisi nyt hyvä saada.
Potilas on sigun femma.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä
Katsoitko sen tumman/harmaan putkihässäkän, missä kaksi venttiiliä ja haarautuva liitos. Löytyy koneen oikealta puolen ja menee sinne kaasuläppäkotelon taakse yhden haaran osalta.
Itselläni oli kesällä toisen venttilin kohdalta katkennut se kova letku ja aiheutti saman vikakoodin kun sulla, heti, kun anto vähän enemmän kierroksia koneeseen.
Putkihässäkkä maksoi marmorilla jotakin 20€ luokkaa ja oli helppo asentaa.
Itselläni oli kesällä toisen venttilin kohdalta katkennut se kova letku ja aiheutti saman vikakoodin kun sulla, heti, kun anto vähän enemmän kierroksia koneeseen.
Putkihässäkkä maksoi marmorilla jotakin 20€ luokkaa ja oli helppo asentaa.
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä
Bypass-venttiilin vikaanhan tuo varsinaisesti liittyy. Eli onko bypass ehjä? Lisäksi moni unohtaa tarkastaa rintapellin magneettiventtiin ja imusarjan välisen lyhyen letkunpätkän. Yleensä vaihdetaan vain bypassin letku ja magneettiventtiilin ja kaasuläppäkotelon välinen letku.. Joissain tapauksissa myös rintapellin magneettiventtiilin vika aiheuttaa myös tämän koodin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä
Ja myös se kaasuläppäkotelolle menevän ahtoputken tiiviys kannattaa tarkastaa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä
Kiitos vinkeistä!
Kolmihaaraisen tarkistin eilen illalla ja näytti olevan kunnossa, olinkin sen uusinut muutama vuosi sitten kun oli tosiaan poikki mulla myös!
Mitens sen bypassin diagnostiikka menee, kokeilin eilen puhaltaa siihen niin ei liiku ilma, mutta jos siitä imee niin tuntuu liikkuvan? Tietysti ei välttä aivan pomminvarman tämä tapa diagnosoida...
Saan auton viikonloppuna talliin niin katson tarkemmin noita tiiveyksiä, varmaan ihan potentiaalinen se kaasuläppäkotelon putken kohta, niin kuin Bapsu ehdottaa...
Kolmihaaraisen tarkistin eilen illalla ja näytti olevan kunnossa, olinkin sen uusinut muutama vuosi sitten kun oli tosiaan poikki mulla myös!
Mitens sen bypassin diagnostiikka menee, kokeilin eilen puhaltaa siihen niin ei liiku ilma, mutta jos siitä imee niin tuntuu liikkuvan? Tietysti ei välttä aivan pomminvarman tämä tapa diagnosoida...
Saan auton viikonloppuna talliin niin katson tarkemmin noita tiiveyksiä, varmaan ihan potentiaalinen se kaasuläppäkotelon putken kohta, niin kuin Bapsu ehdottaa...
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä
jos siitä bypassin pikkuletkusta imee, niin pitäisi olla vastusta.
Jos ilma liikkuu helposti niin on venttiili rikki.
-tuomas
Jos ilma liikkuu helposti niin on venttiili rikki.
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä
Bypassin letkusta imettäessä alipaineen täytyy pysyä. Jos alipaine ei pysy, niin tällöin bypass vuotaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä
...sittenhän vaikuttaa siltä, että ongelma saattaa olla tiedossa. Hommaan uuden bypassin ja raportoin tänne miten kävi..
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä
Vika korjaantui bypassin vaihtamalla. Osan sain Järvenpäästä Mäkelän-autosta, myös antoivat pienen klubialennuksen. OVH osalle oli 59€
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987