Laitetaan päivän ilmavuotokeskustelu käyntiin . Reilummin kaasulle mentäessä antaa FCOD4368, joka käsittääkseni viittaisi ilmavuotoon? Olen tarkistanut kaikki alipaineletkut, ovat OK (uusin se joku aika sitten kun tein "fast thortle" modin). Kaasuläppäkotelolle menevät letkut tuntuvat olevan ok, myös läppiksen ja venakopan välissä oleva takaiskullinen putki ok - ei ole murtunut.
Mistä seuraavaksi voi lähteä etsimään syyllistä, voiko viallinen takaisku aiheuttaa moista, entäpä bypass tai mankkuvena? Jotain diagnostiikka-apua olisi nyt hyvä saada.
Potilas on sigun femma.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1 Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Katsoitko sen tumman/harmaan putkihässäkän, missä kaksi venttiiliä ja haarautuva liitos. Löytyy koneen oikealta puolen ja menee sinne kaasuläppäkotelon taakse yhden haaran osalta.
Itselläni oli kesällä toisen venttilin kohdalta katkennut se kova letku ja aiheutti saman vikakoodin kun sulla, heti, kun anto vähän enemmän kierroksia koneeseen.
Putkihässäkkä maksoi marmorilla jotakin 20€ luokkaa ja oli helppo asentaa.
Bypass-venttiilin vikaanhan tuo varsinaisesti liittyy. Eli onko bypass ehjä? Lisäksi moni unohtaa tarkastaa rintapellin magneettiventtiin ja imusarjan välisen lyhyen letkunpätkän. Yleensä vaihdetaan vain bypassin letku ja magneettiventtiilin ja kaasuläppäkotelon välinen letku.. Joissain tapauksissa myös rintapellin magneettiventtiilin vika aiheuttaa myös tämän koodin.
Kolmihaaraisen tarkistin eilen illalla ja näytti olevan kunnossa, olinkin sen uusinut muutama vuosi sitten kun oli tosiaan poikki mulla myös!
Mitens sen bypassin diagnostiikka menee, kokeilin eilen puhaltaa siihen niin ei liiku ilma, mutta jos siitä imee niin tuntuu liikkuvan? Tietysti ei välttä aivan pomminvarman tämä tapa diagnosoida...
Saan auton viikonloppuna talliin niin katson tarkemmin noita tiiveyksiä, varmaan ihan potentiaalinen se kaasuläppäkotelon putken kohta, niin kuin Bapsu ehdottaa...
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1 Ex - Saab 900 2.0 MY1987