stage
Re: stage
Voi stage olla joko bensaviritys tai myös etanoli/bensa ja voi jos viritetty niin obd- puolikin olla avattu.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: stage
Staget eli viritykset näkee joko lukemalla ecua osaavan toimesta saabin omalla tech tai jos autossa laitettu esim ahtopainemittari josta näkee että ahtaa enemmän ahtopainetta kuin vakiona auton kuuluisi.
Joissain tapauksissa jos steg on ostettu maptun, bsr jne viritysfirmoilta niin ecussa on yleensä tarra. Muilta esim klubin softavirittävien jäljiltä viritys ei näy kuin tuo tech ja osaava lukija kautta.
Mistä tämä stage pohdiskelu on tullut? Onko sulla tietoa että olisi viritetty vai oletko aikeissa virittää?
Joissain tapauksissa jos steg on ostettu maptun, bsr jne viritysfirmoilta niin ecussa on yleensä tarra. Muilta esim klubin softavirittävien jäljiltä viritys ei näy kuin tuo tech ja osaava lukija kautta.
Mistä tämä stage pohdiskelu on tullut? Onko sulla tietoa että olisi viritetty vai oletko aikeissa virittää?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: stage
Ja jos rauta on vakiota, niin autohan on todellisuudessa max stage 1. Kaikki siitä eteenpäin vaatii rautamuutoksia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: stage
Juuri näin.
Tosin asian toteaminen voi toisinaan vaatia työntömittaa, koskapa Stage2/Steg2 -viritystasoon riittää 2,5 tuuman pakoputki katalysaattorilta taaksepäin.
Käytännön merkitys näissä virityseroissa on olematon, noin 5Hv/5Nm, mutta onhan se aina suotavaa pitää softa- ja rautamuutokset linjassa
Jos kyseinen auto on täysin outo, eikä sen historiasta ole saatavilla tietoa, niin ensimmäinen homma on selvittää autoon asennetun turboahtimen tyyppi. Sen tiedon perusteella on helpompaa selvitellä autoon mahdollisesti tehdyt muutokset.
2,3 -litraisia femmoja on valmistettu kahdella turboahtimella, Garrett Gt17 ja Mitsubishi TD04-15T. Ahtimet ovat keskenään vaihtokelpoisia, TD04 on näistä se parempi, ja niitä yleisesti asennetaankin virityskäyttöön.
Tuossa yksi linkki, jossa kerrotaan ahtimien ulkoiset erot:
viewtopic.php?t=165320
Tosin asian toteaminen voi toisinaan vaatia työntömittaa, koskapa Stage2/Steg2 -viritystasoon riittää 2,5 tuuman pakoputki katalysaattorilta taaksepäin.
Käytännön merkitys näissä virityseroissa on olematon, noin 5Hv/5Nm, mutta onhan se aina suotavaa pitää softa- ja rautamuutokset linjassa
Jos kyseinen auto on täysin outo, eikä sen historiasta ole saatavilla tietoa, niin ensimmäinen homma on selvittää autoon asennetun turboahtimen tyyppi. Sen tiedon perusteella on helpompaa selvitellä autoon mahdollisesti tehdyt muutokset.
2,3 -litraisia femmoja on valmistettu kahdella turboahtimella, Garrett Gt17 ja Mitsubishi TD04-15T. Ahtimet ovat keskenään vaihtokelpoisia, TD04 on näistä se parempi, ja niitä yleisesti asennetaankin virityskäyttöön.
Tuossa yksi linkki, jossa kerrotaan ahtimien ulkoiset erot:
viewtopic.php?t=165320
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen