Mitä asialle voisi tehdä,kun katsuri totesi virtalukon kuluneeksi,kun avain lähtee pois esim.kesken ajon..uusi virtalukko vai pystyykö sitä korjaamaan?+
Kuski ja auto kiihtyy tarvittaessa yhtä nopeasti....
On mahdollista korjata. Itselläni oli joskus vanhemmassa femmassa samaa vikaa ja vielä lisäksi se virtalukko ei napsahtanut avaimen pois ottaessa ja sisävalot jäi palamaan autoon.
En ole ihan varma, että mitä virtalukkoon vaihdettiin, mutta se ainakin purettiin osiin ja putsattiin ja mahdollisesti joitakin haittoja sinne vaihdettiin. En ollut itse näkemässä tapahtumaa ja olin niin tohkeissani, kun virtalukko toimi remontin jälkeen kuin uusi ja hintakin oli tutulla pajaukolla luokkaa 25€ siitä jumpasta.
Saattaa myös olla, että sun avain on niin kulunut, että se ei jää haittoihin oikeaoppisesti kiinni.
Sen takia keskuslukko ei toimi, kun virtalukko ei todennenäköisesti palaudu ja napsahda, kun avaimet ottaa pois. Koita avaimen kärjellä saada virtalukko palautumaan oikeaan asentoon. Voi olla, että se virtalukko on väärin koottu ja sen takia ei napsahda, kun avaimen ottaa pois sieltä.
Radion päälle jäänti ja keskuslukon toimimattomuus johtuu 100% siitä, että virtalukko ei palaudu avaimen pois ottaessa oikeaan tilaan.
Vanha kikka on myös teettää uusi avain, jos se onkin avain joka on kulunut ja siksi irtoaa lukosta joka asennossa. Tosin nuo selkeät virtalukko-ongelmat tuskin korjautuvat avaimella, mutta vanhemmissa og-saapeissa oli perinne teettää suutarila uusi ns. katsastusavain jota ei muuten käytetty kuin leimalla juuri tuon vanhan avaimen lukosta irtoamisen takia...
henkkaw10 kirjoitti:Sen takia keskuslukko ei toimi, kun virtalukko ei todennenäköisesti palaudu ja napsahda, kun avaimet ottaa pois. Koita avaimen kärjellä saada virtalukko palautumaan oikeaan asentoon. Voi olla, että se virtalukko on väärin koottu ja sen takia ei napsahda, kun avaimen ottaa pois sieltä.
Radion päälle jäänti ja keskuslukon toimimattomuus johtuu 100% siitä, että virtalukko ei palaudu avaimen pois ottaessa oikeaan tilaan.
Joo ei napsahda,huomenna vien uudelleen tutkittavaksi auton,jospa sitten..palautuu kyllä ihan oikeaan asentoon,mutta ei napsahda,kun ottaa avaimen pois,siinäpä se vika onkin,pitää koittaa itse hieman korjata sitä..
Kuski ja auto kiihtyy tarvittaessa yhtä nopeasti....
Vähän ot,mutta liittyy aiheeseen. Tänään kävin vikalistan tosta vanhemmasta... Etutukivarsi,reikä varapyöräkotelossa,hätävikut ja takasumuvalo kaput. Ei paha rasti. Mutta virtalukosta ei mainintaa,vaikka haittoja ei ole haittaamassa toimintaa... Talvella virtalukko jumahti ja purin,mutta meni haitat sekaisin,ko tippuivat lattialle. Eli takas paikoilleen ilman haittoja
9000 automaatilla kirjoitti:Missä päin Suomea? Helsingin Kalliossa korjaavat noita reilulla 50 eurolla vaihtamalla haitat. Sen jälkeen taas pelittää vanhallakin avaimella.
Öljyä sinne ei sitten kannata laittaa. Haku toiminnolla aiheesta löytyy dataa aika paljon.
Siilinjärvellä asun ja Kuopiossa Lukkoteamillakäytin sitä ja 100€ köyhempänä ja hieman ärsyyntyneenä.Eikä tuo lukkoseppäkään osannu sanoa tänään,missä vika...joten vien auton jossain välissä paikalliselle Saab konkarille tutkittavaksi ja harmi,kun on tuo liike ainoa,joka korjaa auton lukkoja täälläpäin..
Kuski ja auto kiihtyy tarvittaessa yhtä nopeasti....
nalleolut kirjoitti:aikamoinen lukkoseppä jos ei haittoja osaa vaihtaa
Joo,siis varsinainen vika korjattu,mutta tulikin sitten toinen vika,eli kuten sanoin aiemmin tuossa,niin nyt ei toimi keskuslukko säätimestä ja radio ei sammu,kun virrat sammuttaa
Kuski ja auto kiihtyy tarvittaessa yhtä nopeasti....
nalleolut kirjoitti:Nouseeko virtalukko tarpeeksi ylös?
Hyvä huomio,ihankuin ei nousisi,kun jotenkin on sellainen mielikuva,että sen pitäisi olla samalla tasalla sen muovin kanssa,jossa lukee ne tekstit...korjaa jos olen väärässä.Tuotapa pitää tutkia.
Kuski ja auto kiihtyy tarvittaessa yhtä nopeasti....