Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Autossa tuntuu olevan perä normaalia alempana. Luulin ostaessa, että se johtuu peräkontissa olevista renkaista. Vm 2007 ja ajettu 150 tkm. Voisko olla, että jouset on jo löystyneet? Saako jousia vaihdettua ilman jotain erikoistyökaluja esim. jonkinlainen kokoonpuristin?
Toinen mahdollinen syypää vois olla ehkä kuluneet puslat iskarin alapäässä. Iskari ei ainakaan ole ihan suorassa linjassa. Tuota puslaakaan ei varmaan saa vaihdettua ilman kokoonpuristinta jouselle? Netistä näytti löytyvän uusia puslia osakoodilla 4566832.
Toinen mahdollinen syypää vois olla ehkä kuluneet puslat iskarin alapäässä. Iskari ei ainakaan ole ihan suorassa linjassa. Tuota puslaakaan ei varmaan saa vaihdettua ilman kokoonpuristinta jouselle? Netistä näytti löytyvän uusia puslia osakoodilla 4566832.
Saab 9-5 Linear Sedan 2.3t, 2007 (Stage-1 BioPower softa)
Saab 9-3 Hatchback 2.3, 1999
Saab 9-3 Hatchback 2.3, 1999
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Saa tuon Puslan vaihdettua kun tunkkaa vaan renkaan ilmaan, ei tarvi jousipuristinta. Jousen/iskarin vaihdossa tarvii
Opel Insignia 1.6T sport sedan my15
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
puslien vaihto on täysin joutavaa hommaa
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Jep, ei vaikuta perän korkeuteen.pvdriver kirjoitti:puslien vaihto on täysin joutavaa hommaa
Tarkista ennemmin perän pitkittäistukivarsien puslat, kovin väljinä aiheuttavat takapään laahaamista ja epämääräistä soutamista ajotuntumassa.
Voivat hyvinkin olla muusina jo noilla kilometreillä. Tuossahan sitä on sitten lukemista:
viewtopic.php?f=14&t=123800
Tosin ainahan viirufemmat näyttää olevan perä matalalla, kun etulokasuojien kaaret on peräpäätä suuremmat Kannattaa katsoa helmamuovien etäisyyttä maantiestä, että roikkuuko oikeasti
-06 Aero keulii vakiojousilla ja Koni FSD-iskareilla:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Onkos takaiskarin jousilautaset ylemmässä vai alemmassa kohdassa?Termos kirjoitti:Jep, ei vaikuta perän korkeuteen.pvdriver kirjoitti:puslien vaihto on täysin joutavaa hommaa
Tarkista ennemmin perän pitkittäistukivarsien puslat, kovin väljinä aiheuttavat takapään laahaamista ja epämääräistä soutamista ajotuntumassa.
Voivat hyvinkin olla muusina jo noilla kilometreillä. Tuossahan sitä on sitten lukemista:
viewtopic.php?f=14&t=123800
Tosin ainahan viirufemmat näyttää olevan perä matalalla, kun etulokasuojien kaaret on peräpäätä suuremmat Kannattaa katsoa helmamuovien etäisyyttä maantiestä, että roikkuuko oikeasti
-06 Aero keulii vakiojousilla ja Koni FSD-iskareilla:
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Alemmassa. Vois koittaa ylempää kiinnitystä, veikkaan vain, että perä nousee liikaa. Onko sulla kokemusta asiasta, vinkit kelpaa kyllämarkusR kirjoitti: Onkos takaiskarin jousilautaset ylemmässä vai alemmassa kohdassa?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Termoksen kuvissa perä vaikuttaa olevan yhtä alhaalla kuin mullakin. Ehkäpä mulla on se ongelma nuo entisen omistajan laittamat hiukan liian leveät vanteet. Ei osuisi sisäkaareen todennäköisesti ollenkaan normi vanteilla, vaikka olisi 4 henkeä kyydissä, ja mentäis motarilla kuopan kautta. Tarkistan kuitenkin noi pitkittäistukivarren puslat.
Onkohan tässäkin takaiskarien jousilautasielle eri kiinnityskohtia? Vai onko vain Aeron ominaisuus. No sen näkee pian.
Onkohan tässäkin takaiskarien jousilautasielle eri kiinnityskohtia? Vai onko vain Aeron ominaisuus. No sen näkee pian.
Saab 9-5 Linear Sedan 2.3t, 2007 (Stage-1 BioPower softa)
Saab 9-3 Hatchback 2.3, 1999
Saab 9-3 Hatchback 2.3, 1999
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Off topic. Meikäläisen farkku kulkee ainakin vaaterissa kun kiinnitys on ylemmässä.Termos kirjoitti:Alemmassa. Vois koittaa ylempää kiinnitystä, veikkaan vain, että perä nousee liikaa. Onko sulla kokemusta asiasta, vinkit kelpaa kyllämarkusR kirjoitti: Onkos takaiskarin jousilautaset ylemmässä vai alemmassa kohdassa?
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
.
Viimeksi muokannut ValPe, Ke Kesä 27, 2018 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Onko vanhemmissakin farkuissa sama optio takaiskarien kiinnityskohdasta?
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Eiköhän siellä soikeat reiät löydy kaikista
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Minä ja markusR keskustelimme Koni FSD - iskareista, joissa on takapään korkeudelle kaksi vaihtoehtoa. Vakioiskareissa korkeussäätöä ei ole.Jeo123 kirjoitti:Onko vanhemmissakin farkuissa sama optio takaiskarien kiinnityskohdasta?
Pahoittelut mahdollisen sekaannuksen aiheuttamisesta, mainitsin tosin FSD:t kuvia sisältäneessä postauksessani
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1096
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Tänään vaihtelin farkkufemmaan taakse jouset SAAB 5 233 093 ja iskunvaimentimet SACH 52 37 433, helppo homma, taisi mennä pari tuntia hätäilemättä, samalla ruosteenestoa, taitaa mennä enempi aikaa käsienpesuun
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Mites tuo yläpään kiinnitys koriin? Kyllä ainakin minun autossa sillä tai pienen säädön tehtyäduuduu kirjoitti:Eiköhän siellä soikeat reiät löydy kaikista
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Takajousien vaihto itse ja takaiskarin pusla -07
Ei noilla vakioiskareiden kiinnityksillä voi tehdä mitään oleellista muutosta perän korkeuteen.
Tuossa kuvassa näkyy FSD:n säädöt. Kuvissa kuppimainen jousilautanen on alemmassa asennossa, sitä pitää paikoillaan iskariin koneistetussa urassa oleva jousisokka. Ylempi ura näkyy jousilautasen yläpuolella, se on kolmisen senttiä alempaa uraa korkeammalla.
Edit: No ei näy Mikä kumma siinä on, ettei foorumiin edelleenkään saa liitettyä järkevän kokoisia kuvia!
Linkki kuvaan: http://kuva.termiitti.com/image/47194.JPG
Tuossa kuvassa näkyy FSD:n säädöt. Kuvissa kuppimainen jousilautanen on alemmassa asennossa, sitä pitää paikoillaan iskariin koneistetussa urassa oleva jousisokka. Ylempi ura näkyy jousilautasen yläpuolella, se on kolmisen senttiä alempaa uraa korkeammalla.
Edit: No ei näy Mikä kumma siinä on, ettei foorumiin edelleenkään saa liitettyä järkevän kokoisia kuvia!
Linkki kuvaan: http://kuva.termiitti.com/image/47194.JPG
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen