Ostin Aeron ja epäpommitin sen (entinen pommi-aero)
Ostin Aeron ja epäpommitin sen (entinen pommi-aero)
Nelisen vuotta taisi saabittomuutta kestää sen yhden surullisen kuuluisan tonnarin jälkeen vaan nyt on taas femma pihassa. Kuski onkin ollu yhtä hymyä siitä asti. Vaan pientä laittoa löytyy heti luonnollisesti:
-SIDistä ei nää yhtään mitään
-Viinaohjelma olis must
-Voisi ohjelmoida turvavyölinkutuksen ja peruutustutkan pois päältä (antaa failurea)
-Myyjä sanoi että laskee ministi alleen, pitäisi selvittää onko proppu, öljypohjan tiiviste vai öljynsuodatin
-Alipaineletkut näyttää haperoilta, saattaa omista jemmoista löytyä vielä letkua kun 5v sitten edelliseen Aeroon vaihdoin kaikki
-AUX-tulo, joko innostun itse tinaamaan tai sitten joku vois myydä cdconnectin boksin
Vuoden sisään on öljypohjaan katsottu ja jakoketjuremppa tehty.
Vieläkö vakiokaverit täällä joitain em. puuhasteluja hoitaa pientä korvausta vastaan?
-SIDistä ei nää yhtään mitään
-Viinaohjelma olis must
-Voisi ohjelmoida turvavyölinkutuksen ja peruutustutkan pois päältä (antaa failurea)
-Myyjä sanoi että laskee ministi alleen, pitäisi selvittää onko proppu, öljypohjan tiiviste vai öljynsuodatin
-Alipaineletkut näyttää haperoilta, saattaa omista jemmoista löytyä vielä letkua kun 5v sitten edelliseen Aeroon vaihdoin kaikki
-AUX-tulo, joko innostun itse tinaamaan tai sitten joku vois myydä cdconnectin boksin
Vuoden sisään on öljypohjaan katsottu ja jakoketjuremppa tehty.
Vieläkö vakiokaverit täällä joitain em. puuhasteluja hoitaa pientä korvausta vastaan?
Viimeksi muokannut dj_pirtu, Ma Huhti 29, 2019 12:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
No eihän se ilo kauaa kestänyt mutta senhän nyt arvaa kun meikäläinen on autokaupoilla.
Lähtee hyvin käyntiin kuumana ja kylmänä, mutta lyhyen ajon jälkeen eli semilämpimänä ei lähde. Pyörittää iloisesti vaan ei lupaa ollenkaan. Ajossa pelaa hyvin, ei pätki tms. Kampuran asentotunnistin/sytkäkasetti? Vikakoodista varmaan näkisi.
Lähtee hyvin käyntiin kuumana ja kylmänä, mutta lyhyen ajon jälkeen eli semilämpimänä ei lähde. Pyörittää iloisesti vaan ei lupaa ollenkaan. Ajossa pelaa hyvin, ei pätki tms. Kampuran asentotunnistin/sytkäkasetti? Vikakoodista varmaan näkisi.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Suoraansanottuna kampiakselin asentoanturilta kuulostaa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Pompottaako kierrokset kun sahaa?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Asentoanturi se tais olla. Vaihdon jälkeen pelannu buenosti.
Nyt on jo biopower-softa sisässä ja seuraavaksi SID kuntoon että pääsee näkemään missä arvot huitelee. Näin se homma etenee!
Nyt on jo biopower-softa sisässä ja seuraavaksi SID kuntoon että pääsee näkemään missä arvot huitelee. Näin se homma etenee!
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
...ja ne arvothan huitelee siihen malliin että vois katella uutta ilmamassamittaria. Sytkäkasetti on myös vanhaa versiota. Öljynpaineanturi falskaa ilmeisesti öljyä. Yks jarruputki on täysin laho. Alipaineletkut vaihtokunnossa. Ja eiköhän tuo bensapumppukin kohta porsi kun alkuperäinen.
Olin jo unohtanut kuinka hieno harrastus tää on
Olin jo unohtanut kuinka hieno harrastus tää on
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Ihan perus käytetty siis Tuliko remppakohteet yllärinä eli myytiinkö liikkeestä "virheettömänä"?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Sit huomaat, et jakopääremppa oliki pelkkä ketju uitettuna, alakertaan vähä laakeria ja rengasta, jarrutehostinki suhisee ja ja ja. Ja kai puhallinki jo ropisee? Tosin sen korjaa monesti nyrkiniskulla kojelautaan. Ainaki jos ajaa vähä. Ja pysyykö lasit kiskos vai onko muovirullat paskana?dj_pirtu kirjoitti: Olin jo unohtanut kuinka hieno harrastus tää on
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Lisätään vielä ”listaan” kaasuläppäkotelo, puslat etu-ja taka-akselille, kampuran stefa, öljypumpunkannen o-rengas, ruostevauriot jne.
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Kaasuläppäkotelo on jo kertaalleen vaihdettu, siitä on kuittikin. Eikä maksanu ku 900eur plus työt
Puhallin skulaa ilman ylimääräisiä ääniä, eikä ruostevauriotkaan pahoja (vielä) ole. Perus takakaaren paikat ja pohjassa tulppien ympäristö. Puslat oli järjestään riekaleina että nehän menee uusiksi kaikki. Sähkölasit pelaa buenosti.
Muuta en ole vielä keksinyt mutta ainahan sitä lisää löytyy kun kuntoon alkaa laittamaan.
Ja joo, kyllähän tota helmenä myytiin ja osittain perusteltukin kun maalipintaa katsoo. Harvoin tosiaan näkee niin siistiä maalipintaa kohta 20v vanhassa koslassa.
Puhallin skulaa ilman ylimääräisiä ääniä, eikä ruostevauriotkaan pahoja (vielä) ole. Perus takakaaren paikat ja pohjassa tulppien ympäristö. Puslat oli järjestään riekaleina että nehän menee uusiksi kaikki. Sähkölasit pelaa buenosti.
Muuta en ole vielä keksinyt mutta ainahan sitä lisää löytyy kun kuntoon alkaa laittamaan.
Ja joo, kyllähän tota helmenä myytiin ja osittain perusteltukin kun maalipintaa katsoo. Harvoin tosiaan näkee niin siistiä maalipintaa kohta 20v vanhassa koslassa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Päivitystä:
Sytkäkasetti onkin versiota 3.6 eli biopower-kelpoinen mutta näkyisi olevan 13v vanha ja se taitaa selittää joka toinen päivä ilmestyvät sytkäerrorit. Tulppien vaihto auttoi prötäämiseen, nyt kärsii polkea kunnolla. Uusi IMMu odottaa vaihtoa, vanhallakin skulaa mutta Pinl karkaa joskus yli 2000.
Sytkäkasetissa ahdistaa vain se hinta vaan siinä ei taida kiertoteitä olla. Marmorilta kyselin niin siellä ~270eur se huitelee.
Jään odottamaan bensapumpun porsimista.
Sytkäkasetti onkin versiota 3.6 eli biopower-kelpoinen mutta näkyisi olevan 13v vanha ja se taitaa selittää joka toinen päivä ilmestyvät sytkäerrorit. Tulppien vaihto auttoi prötäämiseen, nyt kärsii polkea kunnolla. Uusi IMMu odottaa vaihtoa, vanhallakin skulaa mutta Pinl karkaa joskus yli 2000.
Sytkäkasetissa ahdistaa vain se hinta vaan siinä ei taida kiertoteitä olla. Marmorilta kyselin niin siellä ~270eur se huitelee.
Jään odottamaan bensapumpun porsimista.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Uusi IMMu sisällä, näyttää suuremmilla ilmamassoilla enemmän oikein. Vanha oli selvästikin väsähtänyt.
Takapöntön lämpösuoja oli ruostunut sen verran pahasti että roikkui enää yhdellä mutterilla kiinni, repäsin pois koko suojan. Tuntuu olevan yleinen ja toimiva käytäntö.
Sytkäkasetti lakkasi antamasta vikakoodeja viiko sitten joten menköön sekin vielä toistaiseksi. Auto sekä motti pelaa siis kaikinpuolin hienosti joten jätin sen välillä rauhaan ja rupesin asentamaan stereoita...
Mankka sai AUXin tällä ohjeella: http://saabworld.net/showthread.php?t=28000
Joku on siirtänyt hätävilkkunapin omalta paikaltaan TCS-napin alle joten alkuperäisen napin paikalla oli reikä. Kävin hakemassa eräältä Hyvinkääläiseltä saabistilta toisen hätävilkkunapin johon kytkin piuhat mankasta ja näin saan hätävilkkunapilla TELEPHONE-inputin päälle. Pitää joku tarra sihen vielä keksiä, saattaa katsuri kitistä jos kabiinissa on kaksi hätävilkkunappia...
Porasin kolme(!) reikää tuhkakuppiin, itse kuppiin, kupin liukukoteloon ja koko kuppipaketin koteloon. Näin saan AUX-piuhan stögikseen piiloon kun sitä ei käytetä.
Kaiken päälle iski teini-ikä ja heitin loosteriin 25v palvelleen subbarin sekä vähän uudemman vahvistimen. Jännää oli äänen saaminen takakontin vahvistimeen. Linjatuloa ei voi mankasta sellaisenaan käyttää ja muunninta en jaksanut alkaa väsäämään joten vahvistimesta siis kaiutintasoista ulos. Täällä siihen apuja: http://saabworld.net/showthread.php?t=32852
Panin surutta poikki etuovien kaiuttimien lähdöt, tein siistit liittimet tilalle ja haaroitin siitä mattojen alta konttiin johdot vahvistimen high-inputtiin. Sama temppu remote-johdolle niin menee kontissakin vahvari päälle samaanaikaan kuin alkuperäinenkin vahvistin.
Semmosta.
Takapöntön lämpösuoja oli ruostunut sen verran pahasti että roikkui enää yhdellä mutterilla kiinni, repäsin pois koko suojan. Tuntuu olevan yleinen ja toimiva käytäntö.
Sytkäkasetti lakkasi antamasta vikakoodeja viiko sitten joten menköön sekin vielä toistaiseksi. Auto sekä motti pelaa siis kaikinpuolin hienosti joten jätin sen välillä rauhaan ja rupesin asentamaan stereoita...
Mankka sai AUXin tällä ohjeella: http://saabworld.net/showthread.php?t=28000
Joku on siirtänyt hätävilkkunapin omalta paikaltaan TCS-napin alle joten alkuperäisen napin paikalla oli reikä. Kävin hakemassa eräältä Hyvinkääläiseltä saabistilta toisen hätävilkkunapin johon kytkin piuhat mankasta ja näin saan hätävilkkunapilla TELEPHONE-inputin päälle. Pitää joku tarra sihen vielä keksiä, saattaa katsuri kitistä jos kabiinissa on kaksi hätävilkkunappia...
Porasin kolme(!) reikää tuhkakuppiin, itse kuppiin, kupin liukukoteloon ja koko kuppipaketin koteloon. Näin saan AUX-piuhan stögikseen piiloon kun sitä ei käytetä.
Kaiken päälle iski teini-ikä ja heitin loosteriin 25v palvelleen subbarin sekä vähän uudemman vahvistimen. Jännää oli äänen saaminen takakontin vahvistimeen. Linjatuloa ei voi mankasta sellaisenaan käyttää ja muunninta en jaksanut alkaa väsäämään joten vahvistimesta siis kaiutintasoista ulos. Täällä siihen apuja: http://saabworld.net/showthread.php?t=32852
Panin surutta poikki etuovien kaiuttimien lähdöt, tein siistit liittimet tilalle ja haaroitin siitä mattojen alta konttiin johdot vahvistimen high-inputtiin. Sama temppu remote-johdolle niin menee kontissakin vahvari päälle samaanaikaan kuin alkuperäinenkin vahvistin.
Semmosta.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Noni, menihän se bensapumppukin sitten aika yllättäen kesken ajon. Eiku Biltemasta hakemaan tarvikepaskaa siksees että pääsen vähän liikkumaan ja tarkoituksena ensviikolla hakee kunnon walbro, ja vaikka kaksikin. Toinen ämpäripaketti varalle.
Oli jo uus pumppu paikallaan ja toinen bensalinja kiinni kun toinen osoittautu aivan saatanan tiukaksi. Ei menny millään pohjaan (kun en v*tun idiootti tajunnut liukastaa) ja aloinkin ottamaan sitä irti että liukastan jollain. No sehän murtui sitten kappaleiksi tietysti. Jätin koslan sinne ja vedän vaikka kännit, nyt vaan vituttaa niin paljon taas kun ei mikään onnistu. Onneksi on ilkivaltavakuutus.
Oli jo uus pumppu paikallaan ja toinen bensalinja kiinni kun toinen osoittautu aivan saatanan tiukaksi. Ei menny millään pohjaan (kun en v*tun idiootti tajunnut liukastaa) ja aloinkin ottamaan sitä irti että liukastan jollain. No sehän murtui sitten kappaleiksi tietysti. Jätin koslan sinne ja vedän vaikka kännit, nyt vaan vituttaa niin paljon taas kun ei mikään onnistu. Onneksi on ilkivaltavakuutus.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Oli kanssa tiukassa meillä se toinen linja takasin tunkiessa vaikka voitelin sen ennen asennusta.
Räikän 250mm jatkokappaleele siihen päälle ja vasaroi ylhäältä, tuolla tapaa sain menemään pohjaan saakka.
Biltsusta saa niitä liitinkappaleita, meillä hajosi vanhasta pumpusta irrotellessa yksi... sitä bensaletkua et saa ilman lieskaa (ei suositeltavaa) siihen liitinkappaleen päähän kiinni, tämänpä takia porukka on hakenut pätkän 10mm letkua ja vetänyt sen bensaputken sisäkkäin tuon 10mm letkun kanssa ja parilla klemmarilla kiinni. Ainakin paluulinjassa piti meillä, entiedä miten käy painepuolella.
Jos intoa riittää niin vaihtaa molemmat linjat suodattimelle ja eteen... ei tarvitse säätää letkujen kanssa.
Se bilteman valaisin kuulemma kaikinpuolin laadukas, muutama tkm ainakin kestänyt jo.
Räikän 250mm jatkokappaleele siihen päälle ja vasaroi ylhäältä, tuolla tapaa sain menemään pohjaan saakka.
Biltsusta saa niitä liitinkappaleita, meillä hajosi vanhasta pumpusta irrotellessa yksi... sitä bensaletkua et saa ilman lieskaa (ei suositeltavaa) siihen liitinkappaleen päähän kiinni, tämänpä takia porukka on hakenut pätkän 10mm letkua ja vetänyt sen bensaputken sisäkkäin tuon 10mm letkun kanssa ja parilla klemmarilla kiinni. Ainakin paluulinjassa piti meillä, entiedä miten käy painepuolella.
Jos intoa riittää niin vaihtaa molemmat linjat suodattimelle ja eteen... ei tarvitse säätää letkujen kanssa.
Se bilteman valaisin kuulemma kaikinpuolin laadukas, muutama tkm ainakin kestänyt jo.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Se korppuuntunut muoviputki/letku on ihan hanurista. Mä tein kanssa avoon paluupuolelle letkuvirityksen vanhan päälle ja hyvin on kestänyt.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00