Ostin Aeron ja epäpommitin sen (entinen pommi-aero)
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Täytyy huomenna hakea Biltemasta uudet liittimet ja lähteä ihmettelemään niiden vaihtoa... Painepuolelta se meni tosiaan paskaksi.
Jahka tuon saisi ajokuntoon niin plääninä on hakea uusi Walbron 255, vaihtaa se alkuperäiseen ämpäriin ja vaihtaa tuon Bilteman tilalle. Ilmeisesti viinaa tuo Bilteman valaisin ei kauaa kuitenkaan kestä.
Jahka tuon saisi ajokuntoon niin plääninä on hakea uusi Walbron 255, vaihtaa se alkuperäiseen ämpäriin ja vaihtaa tuon Bilteman tilalle. Ilmeisesti viinaa tuo Bilteman valaisin ei kauaa kuitenkaan kestä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Omassa kolkin tapauksessa muistelen, että alkuperäiset liittimet oli halkaisijaltaan aavistuksen liian isot Bilteman ämpäriin, ainakin verraten Bilteman liittimiin. Niitä piti hipasta pikkasen hiomanauhalla, liukastaa ja silti olivat järjettömän tiukat.
Uusi ämpäri kestikin sitten kaksi starttia ja n. 2km. Korjaamolla diagnosoivat bensapumpun hajonneen.
Uusi ämpäri kestikin sitten kaksi starttia ja n. 2km. Korjaamolla diagnosoivat bensapumpun hajonneen.
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Eli saattasin nippanappa päästä kotiin sillä tuolta tienposkesta
No enhän mä saanu tota vanhaa liitintä edes ulos tuosta putkesta, panin sit paskaks siltä osin. Uutta yritän saada sisään mutta eihän se tietenkään mene. Alkaa olla toi putki kyllä kohta niin rusikoitu että melkein pitäs vaan vaihtaa sekin. Ellen polta tätä autoa sitä ennen koska alkaa olla verenpainetta aika paljon.
...ja pääsin himapihaan just ja just. Sain pysymään sen liittimen klemmarilla aivan sen putken huulilla sen verran että pääsin tienposkesta pois. Putki on kyllä jo niin paskana että se on pakko vaihtaa.
No enhän mä saanu tota vanhaa liitintä edes ulos tuosta putkesta, panin sit paskaks siltä osin. Uutta yritän saada sisään mutta eihän se tietenkään mene. Alkaa olla toi putki kyllä kohta niin rusikoitu että melkein pitäs vaan vaihtaa sekin. Ellen polta tätä autoa sitä ennen koska alkaa olla verenpainetta aika paljon.
...ja pääsin himapihaan just ja just. Sain pysymään sen liittimen klemmarilla aivan sen putken huulilla sen verran että pääsin tienposkesta pois. Putki on kyllä jo niin paskana että se on pakko vaihtaa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin virneen naamalle, kaupan päälle Aero pienellä vikalistalla.
Sitten otetaan vastaan vinkkejä miten vaihdan bensaputken väliltä suodatin <-> bensapumppu? Ja löytyykö marmorilta valmiina sellainen jossa on liittimet valmiiksi kiinni?
EDIT: Marmorilta löytyy, 119eur, toimitusaika +6kk. Jätin tilaamatta, hommaan purkuautosta.
EDIT2: Purkuletku löytyi ja tuli vaihdettuakin bensansuodattimen kanssa. Tankkia piti pudottaa pakoputken kanssa jonkinverran että sai letkun vaihdettua, limanen homma. Pumppu lopetti rääkymisen operaation jälkeen.
EDIT: Marmorilta löytyy, 119eur, toimitusaika +6kk. Jätin tilaamatta, hommaan purkuautosta.
EDIT2: Purkuletku löytyi ja tuli vaihdettuakin bensansuodattimen kanssa. Tankkia piti pudottaa pakoputken kanssa jonkinverran että sai letkun vaihdettua, limanen homma. Pumppu lopetti rääkymisen operaation jälkeen.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Auto on skulannu toistaiseksi buenosti ja sillä heitettiin äskettäin reilu 1000km kesälomareissu. Tosin, yksi asia vaivaa ja pelkään ettei siinä ole edes mitään epäselvää.
Pidemmän ajon jälkeen kun motti on kuuma kuin helvetti niin tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasuttelulla koneesta kuuluu kolinaa, kabiiniin asti ei kuulu, kuskin oven joutuu avaamaan. Kone kylmänä tai lyhyemmillä siirtymillä ei kuulu mitään ylimääräistä. Googlailin aiheesta ja kiertokangen laakerit mainittiin.
Pidemmän ajon jälkeen kun motti on kuuma kuin helvetti niin tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasuttelulla koneesta kuuluu kolinaa, kabiiniin asti ei kuulu, kuskin oven joutuu avaamaan. Kone kylmänä tai lyhyemmillä siirtymillä ei kuulu mitään ylimääräistä. Googlailin aiheesta ja kiertokangen laakerit mainittiin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Kiertokangen laakerin välys olis jo aikaa sitten muuttunut kunnon nakutukseksi. Todennäköisemmin mäntä kolisee putkessa ja useimmiten nelospytty. Mikäli siis öljynpainevalo toimii eikä vilahtele tyhjäkäynnillä kuumana.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Öljynpainevalo toimii, anturikin on uusi kun vaihdoin äskettäin vanhan vuotaessa öljyjä pihalle. Valo ei välkähtele ja sammuu startatessakin välittömästi. Männänrengas jumittaa?
ja lisähuomiona ettei savuta eikä kadota öljyä niin että tikussa näkyisi.
ja lisähuomiona ettei savuta eikä kadota öljyä niin että tikussa näkyisi.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Tuohon bensaputken asentamiseen riittää lämmöksi kiehuvavesi.
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Ja bilteman painepuolen liittimessä ei kuulemma ole takaiskuventtiiliä.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Auto on pelannut buenosti, eikä motti enää ääntele ylimääräisiä ainakaan niin että kuulisi. Alan epäilemään omia korviani...
Eilen teloin sitten oikean sivuhelman kiveen mökkitiellä, stemu oli heinikossa niin hyvin piilossa. Ketuttaa tietysti kun muuten kori näyttää pintapuolisesti hyvältä. Olen aivan kädetön kaikessa korinfiksauksessa enkä pienen googlaamisen jälkeen ehjää helmaa mistään myynnistä löytänyt. Olkoon sitten.
Seuraavana listalla on öljysihdin tsekkaus vaikkakin viime syksynä tehty mutta sittemmin on ajeltu viinalla jo viis tonnia. Hihnapyörän torxit myös todo-listalla. Tokihan olisi vielä jarruputkihommaa ja pusliakin koko alustan laidalta.
Eilen teloin sitten oikean sivuhelman kiveen mökkitiellä, stemu oli heinikossa niin hyvin piilossa. Ketuttaa tietysti kun muuten kori näyttää pintapuolisesti hyvältä. Olen aivan kädetön kaikessa korinfiksauksessa enkä pienen googlaamisen jälkeen ehjää helmaa mistään myynnistä löytänyt. Olkoon sitten.
Seuraavana listalla on öljysihdin tsekkaus vaikkakin viime syksynä tehty mutta sittemmin on ajeltu viinalla jo viis tonnia. Hihnapyörän torxit myös todo-listalla. Tokihan olisi vielä jarruputkihommaa ja pusliakin koko alustan laidalta.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
..ja hihnapyörä kun on irti, niin samalla sitten kampuran stefa ja öljypumpun o-rengas vaihtoon!dj_pirtu kirjoitti:Auto on pelannut buenosti, eikä motti enää ääntele ylimääräisiä ainakaan niin että kuulisi. Alan epäilemään omia korviani...
Eilen teloin sitten oikean sivuhelman kiveen mökkitiellä, stemu oli heinikossa niin hyvin piilossa. Ketuttaa tietysti kun muuten kori näyttää pintapuolisesti hyvältä. Olen aivan kädetön kaikessa korinfiksauksessa enkä pienen googlaamisen jälkeen ehjää helmaa mistään myynnistä löytänyt. Olkoon sitten.
Seuraavana listalla on öljysihdin tsekkaus vaikkakin viime syksynä tehty mutta sittemmin on ajeltu viinalla jo viis tonnia. Hihnapyörän torxit myös todo-listalla. Tokihan olisi vielä jarruputkihommaa ja pusliakin koko alustan laidalta.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Tänään tsekattiin hihnapyörän torxit ja yksi rulla vaihtui hihnan kera vaikka edellisetkin taisivat olla kunnossa. Torxit olivat tiukalla vaan lukitteen kera uudestaan paikalleen.
Pitkään on ihmettelyn aiheena ollut pieni sivusuuntainen vatkaaminen +120km/h nopeuksissa, pyörät tasapainotin vaan ei vaikutusta. Vatkaa riippumatta siitä onko veto päällä vai ei. Epäilen vetaria… Toinen ihmettelyn aihe on kuskinpuolen etupyörästä kuuluva ulina kun ajaa sopivaa vauhtia ja kääntää vasuriin, esim. liikenneympyrä on sellainen paikka missä huutaa. Möykkä tuntuu myös ratissa pienenä värinänä. Liittyykö vetariin ja tärinään, vai onko kyseessä vain paskana oleva pyöränlaakeri joka aiheuttaa molemmat oireet... Vaihdan kuitenkin vielä talvipyörät alle ensin jolla poissuljen renkaiden vaikutuksen.
Pitkään on ihmettelyn aiheena ollut pieni sivusuuntainen vatkaaminen +120km/h nopeuksissa, pyörät tasapainotin vaan ei vaikutusta. Vatkaa riippumatta siitä onko veto päällä vai ei. Epäilen vetaria… Toinen ihmettelyn aihe on kuskinpuolen etupyörästä kuuluva ulina kun ajaa sopivaa vauhtia ja kääntää vasuriin, esim. liikenneympyrä on sellainen paikka missä huutaa. Möykkä tuntuu myös ratissa pienenä värinänä. Liittyykö vetariin ja tärinään, vai onko kyseessä vain paskana oleva pyöränlaakeri joka aiheuttaa molemmat oireet... Vaihdan kuitenkin vielä talvipyörät alle ensin jolla poissuljen renkaiden vaikutuksen.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Peräpään puslat aiheuttaa sivusuunnan vatkausta.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Takapään puslat varmaan vaikuttaa suuntavakauteen mutta tuskin aiheuttavat ratin vispaamista. Olen paljon viisaampi jahka joskus vaihdan talvinakit alle että muuttuuko mihinkään.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Ostin ihan saatanallisen pommi-Aeron
Polttoainepumpun paluupuolen kulmaliittimessä ei tarvitse olla takaiskua mutta painepuolen kulmaliittimessä se kuuluu olla
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551