jakoketjun ajoitus kuvat
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
jakoketjun ajoitus kuvat
löytyskö äkkiä jakopäästä ja tasapaino akselista wis kuvat?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
vastaan itselleni eihän niitä saa väärin.
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
Ylämerkit, venttilikannen alla ylärattaiden takana. Alhaalla öpumppu kannessa ja kampiakselin hihnapyörässä.
Oon vaihtanu yläkautta ketjun ja aika lapsellisen helppo ajoittaa omasta mielestä jos on yhtään enemmän kokemusta jakopäistä.
Oon vaihtanu yläkautta ketjun ja aika lapsellisen helppo ajoittaa omasta mielestä jos on yhtään enemmän kokemusta jakopäistä.
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
Vaikka laittaa merkkeihin hammaspyörät, niin kannattaa laskea ne 15 niittiä merkkien väliin nokka-akselien pyörissä. Tämän oppiläksyn on niin moni kantapään kautta opetellut. Tyhjäkäynti on hukassa, jos 14 niittiä on tuloksena.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
Mun tapauksessa ei tarvinnut laskea vaan tein sillain että laitoin ketjun kiinni vähän siirteli rattaita kohdilleen lukitsin meisselillä alakerran merkin kohdalta, kiristää käsipelillä ja säätämällä laahurin puoleisen ketjuosan että kaikki löysyys jää kiristimen puolelle sitten pikku meisselillä työntää kiristinta niin pikälle kuin menee ja sen jälkeen jousi sisään ja mutteri päälle tarkistus thts it hyvin toiminu sen jälkeen.Mertmi kirjoitti:Vaikka laittaa merkkeihin hammaspyörät, niin kannattaa laskea ne 15 niittiä merkkien väliin nokka-akselien pyörissä. Tämän oppiläksyn on niin moni kantapään kautta opetellut. Tyhjäkäynti on hukassa, jos 14 niittiä on tuloksena.
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
Paljonko maksaisi ketjun vaihto Aeroon ja löytyykö intoa ruveta hommiin?
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
jupasaab kirjoitti:Paljonko maksaisi ketjun vaihto Aeroon ja löytyykö intoa ruveta hommiin?
Jos meinaat yläkautta vaihtoa niin suosiolla kannattaa itse tehdä... Kohtuullisen helppo homma, mutta riskinen. Esim ketjua katkoessa pitää usempaan kertaan varmistua että ketju ei tipahda alakertaan. Koska sinne se muuten jää... Ajoituksia laittaessa tarvii taitoa ja hieman kokemusta. Mutta kerran homman tehneenä ja onnistuneena toinen kerta menee jo sujuvammin
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
Ekan kerran vaihdoin uittamalla ketjun. Seuraavaan laitoin koko jakopään ja tp-ketjun laahaimineen ja rattaineen. Koneesta kuulunut rallatus johtui tp- ketjun hankaamisesta jakopäänkoppaan. Siinä kulkee vielä kaiken lisäksi öljykanava sopivasti. Eli jos hankaa tarpeeksi kauan, karkaa paineet...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
Ketjun vaihtoa kyselin, en itse aio tehdä tilanpuutteen ja mielenkiinnon puutteen vuoksi.
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
Mertmi kirjoitti:Ekan kerran vaihdoin uittamalla ketjun. Seuraavaan laitoin koko jakopään ja tp-ketjun laahaimineen ja rattaineen. Koneesta kuulunut rallatus johtui tp- ketjun hankaamisesta jakopäänkoppaan. Siinä kulkee vielä kaiken lisäksi öljykanava sopivasti. Eli jos hankaa tarpeeksi kauan, karkaa paineet...
Saitko vaihdettua jakoketjun laahaimen, siis se johon ketjunkiristin ottaa kiinni? jos niin miten?
Itselläni olis jakopää kasaan menossa, mutta en uskalla vääntää vanhaa laahainta pois "akselilta/tapilta"
TECH 2 apuja Joensuun seudulla, O4OO-397746
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
Siis onko sinulla se koppa poissa? Eihän ne se paikoillaan sovi pois... Se kiristimen laahainhan lähtee ihan itsestään irti kun on vaan tapin nokassa.Saitko vaihdettua jakoketjun laahaimen, siis se johon ketjunkiristin ottaa kiinni? jos niin miten?
Itselläni olis jakopää kasaan menossa, mutta en uskalla vääntää vanhaa laahainta pois "akselilta/tapilta"
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
j0ne kirjoitti:Siis onko sinulla se koppa poissa? Eihän ne se paikoillaan sovi pois... Se kiristimen laahainhan lähtee ihan itsestään irti kun on vaan tapin nokassa.Saitko vaihdettua jakoketjun laahaimen, siis se johon ketjunkiristin ottaa kiinni? jos niin miten?
Itselläni olis jakopää kasaan menossa, mutta en uskalla vääntää vanhaa laahainta pois "akselilta/tapilta"
Kopat ja kaikki mahdollinen on irti, laahain on sen verran pitkä että ottaa yläpäästä kanteen kiinni, ja alatapissa ois vielä 20mm matkaa, et putois irti.
Kokeilin tappia irrottaa, mutta tiukalta tuntuu...
TECH 2 apuja Joensuun seudulla, O4OO-397746
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
Kyllä se laahain sieltä tulee vetämällä oikeassa asennossa. Taipuu vähän tullessaan. Uuden asennus hirvitti enemmän
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
Juho80 kirjoitti:Kyllä se laahain sieltä tulee vetämällä oikeassa asennossa. Taipuu vähän tullessaan. Uuden asennus hirvitti enemmän
No... pitää voima ottaa käyttöön
TECH 2 apuja Joensuun seudulla, O4OO-397746
Re: jakoketjun ajoitus kuvat
Ihan sujuvasti tuli tapista pois kannen ollessa paikoillaan, mutta en enää muista voiman määrää. Ei ollut ainakaan niin iso, että olisi jäänyt mieleen. Vai olisiko ollut niin, että kun toisen puolen ohjain on irti, se mahtuu kääntymään sille puolelle.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH