Kasetti ja tulpat...
Kasetti ja tulpat...
Juu elikkä olen nyt ostamassa uutta kasettia ja pohdin tässä että onko kuinka tarkkaa että millaisia tulppia käyttää? Siis ei tietenkään mitä tahansa tulppia sinne voi laittaa mutta ne jotka löytyy auton malli/moottori koodilla. Olin laittanut Denson T sarjan tulpat en nyt muista tarkkaan muista mitkä mutta auton moottorikoodilla oli ostettu. Ja pian sen jälkeen meni kasetti, oli se kyllä vanha kasetti et ei sen puolen... Sai kuitenki ajatukselle että kannattaako niiden käyttöä jatkaa uudessa kasetissa... Itse en henkilökohtaisesti tykkää niistä NGK11 sarjan tulpista koska laatu eron huomaa selvästi Densoon verrattuna. Motonet sanoo että käytä ainoastaa niitä... Mutta tarjoaa moottorinumerolla myös denson ja muitakin tulppia... Eli kertokaa mielipiteenne asiasta
Re: Kasetti ja tulpat...
Oli kerran Densot ja meni kasetti. En tiedä liittyykö asiaan? Sen jälkeen olen ostanut vain NGK BCPR 7ES -11 tulppia (tai jos ei ole ollut, niin ilman "-11" ja välykset säätäen 1,1mm:iin). Uusi sytytyskasetti oli niin kallis, että en viitsi suhteellisen halpojen kuparitulppien takia vaivata päätäni. Hyvin NGK:t on omasta mielestäni toimineet. T7 koneisilla olen kuitenkin ajanut jo yli 300tkm yhteensä, eli muutama setti tulppiakin on pitänyt jo vaihtaa vuosien mittaan.
En mie NipponDensoa hauku. 900 -84:n 8-venttiilisessä turbo - moottorissa sytytystulppien kastuminenkaan ei tappanut Densoja, ne kesti bensalla liottamista ja toimi aina uudestaan ja uudestaan.
On vaan ihan eri juttu, kun on virranjakajalla oleva sytytys jne.
En mie NipponDensoa hauku. 900 -84:n 8-venttiilisessä turbo - moottorissa sytytystulppien kastuminenkaan ei tappanut Densoja, ne kesti bensalla liottamista ja toimi aina uudestaan ja uudestaan.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01