Kiitos SamiJoel vikakoodin luvusta.
P1230 Throttle position sensor 1 and 2 circuit. Sum out of range.
Pitää lähteä tutkimaan tarkemmin. Tämmöinen ohje on korjaamisesta: viewtopic.php?f=14&t=130315&start=15#p1012451
Voisiko tuo auttaa?
Ei pysy käynnissä ilman kaasua ja CE + TCS OFF -palavat
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 00:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ei pysy käynnissä ilman kaasua ja CE + TCS OFF -palavat
Jarru on vauhdin surma!
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 00:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ei pysy käynnissä ilman kaasua ja CE + TCS OFF -palavat
Kaasuläppäkotelo uusittu ja samalla tuli vaihdettua ilmamassamittari ja bypass-venttiili. Ja autohan heräsi henkiin!
Autollaan on ikää 18 vuotta. Ottaen huomioon kaasuläppäkotelon johtojen kunnon, kannustan kaikkia wanhan auton joilla on ajettu yli 200 tkm vaihtamaan sen osan. On vaan ajan kysymys milloin se laukeaa ja moni oireilu voi johtua jo johtojen kuoriutumisesta.
Kaasuläppäkotelon vaihto on helppo tehdä itse. 5 pulttia auki, kaasuvaijerin irti pujottaminen, 5 letkua irti ja yksi klemmari. Osahan sijaitsee keskellä moottorin takana, mihin pääsee suoraan käsiksi, kun on nostanut öljyn lisäyskorkin ympärillä olevan muovisen suojan pois.
Autollaan on ikää 18 vuotta. Ottaen huomioon kaasuläppäkotelon johtojen kunnon, kannustan kaikkia wanhan auton joilla on ajettu yli 200 tkm vaihtamaan sen osan. On vaan ajan kysymys milloin se laukeaa ja moni oireilu voi johtua jo johtojen kuoriutumisesta.
Kaasuläppäkotelon vaihto on helppo tehdä itse. 5 pulttia auki, kaasuvaijerin irti pujottaminen, 5 letkua irti ja yksi klemmari. Osahan sijaitsee keskellä moottorin takana, mihin pääsee suoraan käsiksi, kun on nostanut öljyn lisäyskorkin ympärillä olevan muovisen suojan pois.
Jarru on vauhdin surma!
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
Re: Ei pysy käynnissä ilman kaasua ja CE + TCS OFF -palavat
Itellä ollut jo 380tkm, Iigori on sanonut, että se menee viimeisenä rikki.
9-5 Aero - 00
Re: Ei pysy käynnissä ilman kaasua ja CE + TCS OFF -palavat
Julle kirjoitti:Itellä ollut jo 380tkm, Iigori on sanonut, että se menee viimeisenä rikki.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 00:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ei pysy käynnissä ilman kaasua ja CE + TCS OFF -palavat
Väittäisin, että rikki se on jo sisältä mutta johdot ei välttämättä ota vielä toisiinsa kiinni. Osahan on siis periaatteessa ehjä mutta johtojen eristeet kuoriutuvat irti.Julle kirjoitti:Itellä ollut jo 380tkm, Iigori on sanonut, että se menee viimeisenä rikki.
Jarru on vauhdin surma!
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
Re: Ei pysy käynnissä ilman kaasua ja CE + TCS OFF -palavat
Me vaan vaihdettiin ne johdot sinne Ja varmasti kestää paremmin kuin ne alkuperäiset.