Puristuspaineet

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Moi!

Paljonko pitää olla kiloja sylintereissä?

Itellä 1,2,3 noin 15,5 bar ja 4 pytty 14 bar.


Etsin nimittäin savutuksen syytä joka tuntuu olevan kylmänä pahempi. Koneeseen siis vaihdettu kaikki laakerit ja männänrenkaat ja turbo huollettu.
Saab 9-5 2,0t -1999
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Noi on erittäin tiukan padan puristukset. Jotain 13 ja 14 väliin tulee tyypillisesti. Puristuspainetesti ei kerro öljyrenkaiden kunnosta.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2199
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja anv »

Ei se absoluuttiarvo ole merkitsevä (yleensä), vaan keskinäiset erot. Nyrkkisääntöhän on että korkeimman ja matalimman puristuspaine-ero saisi olla max 10%. Elikäs tässä tapauksessa nelonen on aivan siinä-ja-siinä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja rock n roll »

omas vm2000 aeros oli 14.4bar 1, 2, 4 ja kolmoses 12,6
ei kyllä noi puristus paineet oikeen sais ylittää 15 bar sanovat isot pojat.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Tonnari88 kirjoitti:Noi on erittäin tiukan padan puristukset. Jotain 13 ja 14 väliin tulee tyypillisesti. Puristuspainetesti ei kerro öljyrenkaiden kunnosta.
Uudet on öljyrenkaatkin...lohko käytetty myös hoonissa. Venakopan paksu huohotin putki on kyl jonkun verran halki mut ei kai se savutus tosta nyt johdu 8O
Saab 9-5 2,0t -1999
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja suapas »

Onko öljyrenkaat asennettu oikein?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

suapas kirjoitti:Onko öljyrenkaat asennettu oikein?
Onko niissä nyt muuta kuin että se haitariosa keskelle ja ohuet normirenkaat vaan ylä ja alapuolelle?

Tulpat otin pois niin jokaisessa pytyssä männän päällä öljyä näkyy olevan. Venavarren kumitkin on uusittu. En saatana keksi enää mitään juttua mikä ton voi aiheuttaa. Sillon kun kone lyötiin käyntiin remontin jälkeen eka kerran niin silloin ei tolla tavalla savuttanut. Savutus alkoi myöhemmin kun konetta käytin tyhjäkäynnillä ja ajelin testilenkkiä. Merkillistä....
Saab 9-5 2,0t -1999
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja suapas »

Kolmiosaisen öljyrenkaan ylä ja alaosan sauma pitää olla vastakkaisella puolella. Näin kertoo wis. Eikait noissa muuta. Ja puristusrenkaaissa myös saumat vastakkaisille puolille.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Vastaa Viestiin