Saab 9-5 lämmönsäätömoottori
Saab 9-5 lämmönsäätömoottori
Onko lämmönsäätömoottori molemmille puolille samanlainen, ja onko vuosimallieroja? Entä asennus, onko joku helppo sääntö...eikö sen voi asentaa kuitenkin eri asentoon vipuun, jolloin lämpötila on täysin väärä. Vanha on pois paikaltaan, joten mallia ei ole. Nyt on kyseessä pelkääjän puoli. Entä, miten tämä ohjelmointi olikaan...voiko 9-5 vuosimallista riippumatta ohjelmoida niin, että lämmönsäätö tapahtuu vain kuljettajan puolen nappuloista? Toki lämmönsäätöön tarvitaan moottori, mutta olisi näppärämpi käyttää. Onnistuuko muuten NG9-3 muuttaa niin, että lämpö säätyisi ainoastaan yhtä säätöä käyttämällä. (muutos kävisi näppärästi jonkun vikakoodin hakemisen yhteydessä tulevaisuudessa, vikoja tuntuu riittävän...)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: Saab 9-5 lämmönsäätömoottori
Itse hain purkaajalta, samanlaisia taitaa kaikki olla. Aika kettumainen irrottaa ja asentaa. Varaa ainakin tunti yhteen. Kun otat vanhan ulos katso missä asennossa se uusi on ja käännä sitä vipua sen mukaan.
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: Saab 9-5 lämmönsäätömoottori
Liittimessä, joka moottoriin tulee kiinni, on 4 johtoa. Itse ajattelisin, että lämpöä muuttaessa (auton virta päällä avaimesta) pitäisi jossain johdossa ainakin jotain tapahtua. Yleismittarilla mittailin, maa oli hanskalokeron valosta, kaikki 4 johtoa nollaa vaan. Onko vika pikemminkin ACC-paneelissa. Kulj.puolen lämmönsäätömoottorin liikkeen kuulee verhoilun läpi, eli se toimii ja lämpötila säätyy myös ajon aikana kulj.puolella oikein.