Ruosteongelmat
Re: Ruosteongelmat
Juu ja ne taka pyöräkotelot sisälokarien alta ja iskarin takaa.. itselle kun viirua etsin niin huomasin että ei juuri kilsoilla ollut edes väliä, lähes kaikissa oli kuskin puolen takapyöräkotelosta yhteys peräluukkuun.. eniten ruostuneet oli ruotsin tuonteja
Onkohan enään edes olemassa og femmoja mitä ei tarvisi hitsata
Onkohan enään edes olemassa og femmoja mitä ei tarvisi hitsata
Opel Insignia 1.6T sport sedan my15
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Re: Ruosteongelmat
Jaahas, sinne en sitten katsokkaan. Palaan asiaan vaikka parin vuoden jälkeen.
Saa nuo tuosta kuntoon niin jos pysyisi sitten hyvänä muutaman vuoden.
Melkosia tilkkutäkkejä nämä femmatkin alkaa olemaan ja taitaapi olla viimeinen itselle kun kerran mätänee näin pahasti käsiin. Äidillä tuossa ajossa toinen 9-5, sanoinkin sille että en ole aikeissa edes katsoa nyt miltä siellå näyttää ettei tule lisätöitä.
Saa nuo tuosta kuntoon niin jos pysyisi sitten hyvänä muutaman vuoden.
Melkosia tilkkutäkkejä nämä femmatkin alkaa olemaan ja taitaapi olla viimeinen itselle kun kerran mätänee näin pahasti käsiin. Äidillä tuossa ajossa toinen 9-5, sanoinkin sille että en ole aikeissa edes katsoa nyt miltä siellå näyttää ettei tule lisätöitä.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Ruosteongelmat
Moikka,
Kyselin helmapeltiä kuskin puolella muutamasta tarvikeliikkeestä Oulun alueella. Ei kuulemma ole saatavissa ollenkaan tai ainakaan heidän tukkureilla. Olisi antaa vinkkiä, jos jostain löytyisi helmapeltiä Saab 9-5 VM1999?
Saahan pellin puutteen piiloon muovien taakse kohtuu helposti. Muttei tuo tunnu oikealta ratkaisulta.
t. JuhaP
Kyselin helmapeltiä kuskin puolella muutamasta tarvikeliikkeestä Oulun alueella. Ei kuulemma ole saatavissa ollenkaan tai ainakaan heidän tukkureilla. Olisi antaa vinkkiä, jos jostain löytyisi helmapeltiä Saab 9-5 VM1999?
Saahan pellin puutteen piiloon muovien taakse kohtuu helposti. Muttei tuo tunnu oikealta ratkaisulta.
t. JuhaP
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ruosteongelmat
metritavarasta joutunee tekemään.
kerralla kuntoon
kerralla kuntoon
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ruosteongelmat
Merkkiliike kysytty?
Vasta muutama vuosi sitten tehtiin peltiosia varastoon oriolla(saabilla) sen verran että ei pitäisi jäädä og9-5 kohdalla osiensaannista kiinni autoilu.
Eriasia kuuluuko valikoimaan perus helmapellit vai tuleeko jonkin muun osa kokonaisuuden kera tuo osa.
Vasta muutama vuosi sitten tehtiin peltiosia varastoon oriolla(saabilla) sen verran että ei pitäisi jäädä og9-5 kohdalla osiensaannista kiinni autoilu.
Eriasia kuuluuko valikoimaan perus helmapellit vai tuleeko jonkin muun osa kokonaisuuden kera tuo osa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Ruosteongelmat
Takakylkiä näyttäisi olevan alta kahden sadan, sisältää pätkän helmaa (osanro esim. 5072061, muutama eri vaihtoehto vuosimallin mukaan).
Edempänä helma on osa etuovenkarmia (12775851)ja niiden ohjehinnat kuudensadan korvilla.
Edempänä helma on osa etuovenkarmia (12775851)ja niiden ohjehinnat kuudensadan korvilla.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Ruosteongelmat
Saako näihin mistään uusia takakaaria vai onko metritavarasta tehtävä?
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Ruosteongelmat
Varapyöräkotelon pohja omassa femmassa aivan laho,
purkaamolta löytyi hyväkuntoinen kaukalo joten palastelun sijaan vaihdoin koko kaukalon.
Samalla löytyi takakontin reunamilta ilmanpoistoventtilien kohdilta pehmeät kohdat molemmilta puolilta.
Takapenkkien kohdalla auton pohjassa on hitsattavaa.
Kaikissa näissä ruostekohdissa yhdistävänä tekijänä on korissa olevat reiät joissa on koritulpat, samanlaiset kumitulpat niin varapyöräkotelossa kuin muuallakin korissa, eivät ole vedenpoistotulppia vaan käsitykseni mukaan kun valmistuksessa koria uitetaan kemikaalialtaissa täytyy näiden litkujen takia korissa olla noita hiton reikiä.
Esim. varapyöräkotelon pohjassa on nuita tulppia useampi, tulppien päälle on lätkäisty bitumimatto joten se siitä vedenpoistoista. Tuonne pellin ja bitumin väliin vettä niin eipä ihme että pohja putoaa
purkaamolta löytyi hyväkuntoinen kaukalo joten palastelun sijaan vaihdoin koko kaukalon.
Samalla löytyi takakontin reunamilta ilmanpoistoventtilien kohdilta pehmeät kohdat molemmilta puolilta.
Takapenkkien kohdalla auton pohjassa on hitsattavaa.
Kaikissa näissä ruostekohdissa yhdistävänä tekijänä on korissa olevat reiät joissa on koritulpat, samanlaiset kumitulpat niin varapyöräkotelossa kuin muuallakin korissa, eivät ole vedenpoistotulppia vaan käsitykseni mukaan kun valmistuksessa koria uitetaan kemikaalialtaissa täytyy näiden litkujen takia korissa olla noita hiton reikiä.
Esim. varapyöräkotelon pohjassa on nuita tulppia useampi, tulppien päälle on lätkäisty bitumimatto joten se siitä vedenpoistoista. Tuonne pellin ja bitumin väliin vettä niin eipä ihme että pohja putoaa
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Re: Ruosteongelmat
Sama havainto, ja se massa yläpuolella ja muovipinnoite alapuolella niin näyttää äkkiä katottuna vielä hyvälle vaikka pelti on jo hävinnyt välistä laajaltiWege kirjoitti:Kaikissa näissä ruostekohdissa yhdistävänä tekijänä on korissa olevat reiät joissa on koritulpat
9-5 2.3tA -00 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Ruosteongelmat
Täälläkin on sitten aloitettu femman hitsaus. Kuplivaa maalipintaa jo hetken katsellut ja nyt oli aika ryhtyä toimeen. Helmaan paikka ja sisäkaareen paikka. Näkyvää pintaa piti vain hieman puhaltaa ja sen jätin pakkeloimatta. Ajatuksena, ettei sitten taas lähde kitin alla vaivihkaa etenemään. Ei tietysti ihan niin siistin näköinen, kun ei ole kitattu.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Ruosteongelmat
Osittain otsikkoon liittyen, syövyttääkö Annitrol maalipintaa, fosforihappo on vaikuttavana aineosana.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/602124/ ... stoaine-1l
Vanhemmassa femmassa on pari pientä korjattavaa ruostevauriota, hitsausta eivät vaadi, ja hiekkapuhallusvehkeet löytyy.
Nätti paikkamaalaus vaatisi kuitenkin pienen puhallusruiskun käyttöä, eikä sillä välttämättä irtoa ruosteet kunnolla, siksi harkitsen tuota Annitrolia avuksi.
Isolla puhallusruiskulla putsattu alue vaatisi taas maalauksenkin ruiskuvehkeillä, siinä joutuu turhaan kunnostamaan ehjää peltiä ja maalipintaa
https://www.motonet.fi/fi/tuote/602124/ ... stoaine-1l
Vanhemmassa femmassa on pari pientä korjattavaa ruostevauriota, hitsausta eivät vaadi, ja hiekkapuhallusvehkeet löytyy.
Nätti paikkamaalaus vaatisi kuitenkin pienen puhallusruiskun käyttöä, eikä sillä välttämättä irtoa ruosteet kunnolla, siksi harkitsen tuota Annitrolia avuksi.
Isolla puhallusruiskulla putsattu alue vaatisi taas maalauksenkin ruiskuvehkeillä, siinä joutuu turhaan kunnostamaan ehjää peltiä ja maalipintaa
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ruosteongelmat
Käytettiin tota annitrolia kesällä, chevyn tulipellin ruosteita poisteltiin sillä. Ei syövytä maalia, ei yhtään. Ainakaan jenkkien maaleja.
Monesti tippui ei hiotulle, maalatulle osalle kys. mömmöä, köllötteli siinä kuten vesi konsanaan.
Annitrol on sitten tooosi hidas aine,varsinkin jos on enempi ruostetta niin saa päiväkaupalla uittaa. Kuivuu myös joten joutuu tuorekelmulla jne eristämään. Lämpö edesauttaa asioita, en tiedä toimiiko edes kylmässä tallissa.
Monesti tippui ei hiotulle, maalatulle osalle kys. mömmöä, köllötteli siinä kuten vesi konsanaan.
Annitrol on sitten tooosi hidas aine,varsinkin jos on enempi ruostetta niin saa päiväkaupalla uittaa. Kuivuu myös joten joutuu tuorekelmulla jne eristämään. Lämpö edesauttaa asioita, en tiedä toimiiko edes kylmässä tallissa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ruosteongelmat
Terve
Vielä vähän yli vuosi sitten syksyllä saapikas )9-5, vm. 1999) meni katsastuksesta läpi huomautuksitta. Mutta vain muutamaa kuukautta myöhemmin huoltomies kertoi, että pohjassa on paaaljon hitsattavaa. Taisi olla lopulta 6 taikka 7 kohtaa, johon pistettiin uutta peltiä. Varapyöräkotelon pohjakin vaihdettiin. Mutta siitä huolimatta jo seuraavassa katsastuksessa viime syksynä tuli ruosteen takia hylky. Vasen helmakotelo kaipasi uutta peltiä. "Hyväkuntoinen pohja" olikin siis nopeasti muuttunut pahemman kerran ruostevaurioiseksi. Onkohan tavallista, että kun ruoste saapikkaan pohjaan lopulta iskee, niin ruostuminen etenee sen jälkeen tosi nopeasti? Aion viedä saapikkaan varmuuden vuoksi keväällä tutkittavaksi pohjan kunnon osalta, ettei mikään paikka yllättäen petä.
Vielä vähän yli vuosi sitten syksyllä saapikas )9-5, vm. 1999) meni katsastuksesta läpi huomautuksitta. Mutta vain muutamaa kuukautta myöhemmin huoltomies kertoi, että pohjassa on paaaljon hitsattavaa. Taisi olla lopulta 6 taikka 7 kohtaa, johon pistettiin uutta peltiä. Varapyöräkotelon pohjakin vaihdettiin. Mutta siitä huolimatta jo seuraavassa katsastuksessa viime syksynä tuli ruosteen takia hylky. Vasen helmakotelo kaipasi uutta peltiä. "Hyväkuntoinen pohja" olikin siis nopeasti muuttunut pahemman kerran ruostevaurioiseksi. Onkohan tavallista, että kun ruoste saapikkaan pohjaan lopulta iskee, niin ruostuminen etenee sen jälkeen tosi nopeasti? Aion viedä saapikkaan varmuuden vuoksi keväällä tutkittavaksi pohjan kunnon osalta, ettei mikään paikka yllättäen petä.
Re: Ruosteongelmat
Hups, unohtunut kiittää tästä informaatiosta. DänksBapsu kirjoitti: ↑Ke Joulu 05, 2018 05:51Käytettiin tota annitrolia kesällä, chevyn tulipellin ruosteita poisteltiin sillä. Ei syövytä maalia, ei yhtään. Ainakaan jenkkien maaleja.
Monesti tippui ei hiotulle, maalatulle osalle kys. mömmöä, köllötteli siinä kuten vesi konsanaan.
Annitrol on sitten tooosi hidas aine,varsinkin jos on enempi ruostetta niin saa päiväkaupalla uittaa. Kuivuu myös joten joutuu tuorekelmulla jne eristämään. Lämpö edesauttaa asioita, en tiedä toimiiko edes kylmässä tallissa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ruosteongelmat
Vuosi sitten tehtiin femmaan iso ruostekorjaus. Alunperin näkyi kuskinpuolen takakaaren alaosassa kuplia joka laajeni sitten lähes koko peräkontin uusimiseen. Syyksi arveltiin juuri nuo Wegen mainitsemat koritulpat jotka estävät kosteuden haihtumisen.
9-5 2.3T-00