Td04-20t

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
artako
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 17:39

Td04-20t

Viesti Kirjoittaja artako »

Mistä ostaisin 20t tai 19t turbon king cobralle sopivan? Vai pitäisikö teettää jollain turbopajalla? Tarjolla monenlaista. Onko kokemusta kestävyydestä ja tehosta mitsu vs kopio?
9-5 Aero wagon M -04, 9000 2.3T CSE M -95, 96 2-t -65.
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Mulla on 15t joka on päivitetty 19t:ksi.Onko sulla 15t? Fin-Turbo tekee sulle siintä 19T:n.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
artako
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 17:39

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja artako »

Minulla on loppuun ajettu pitkäkaulainen 15t, josta voisi teettää jos siihen löytäisi kingkobralle sopivan kompurakotelon.

On myös lyhytkaulainen 15t jolla on ajettu 50tkm. Se on liian hyvä aihioksi.
9-5 Aero wagon M -04, 9000 2.3T CSE M -95, 96 2-t -65.
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Itellä on king kobra käytössä ton ahtimen kanssa,kompurakotelo vaihdettu sopivaksi yhteen.Ite en ole noita kopio ahtimia uskaltanut laittaa autoihini(KIINA)joskus mietin että hommaan Golfiin kopio hyrrän.Mutta ajattelin että en saa mielenrauhaa ku kokoajan takaraivossa kiintää ajatus ku kaasun lyö pohjaan että millon laukee ahdin.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Minkä merkkisistä ahtimista nyt puhutaan?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Pakari kirjoitti:Minkä merkkisistä ahtimista nyt puhutaan?
Onko Kiina ahtimilla joku merkkikin?
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
artako
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 17:39

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja artako »

Merkillä ei ole väliä kunhan on hyvä. Siksi kyselen kokemuksia noista turboista. Kai niitä tehdään muuallakin kuin kiinassa.
Mitsun short neck kompuroita on kuulemma vaikea löytää sanoivat finn turbolla. Muuten tekeminen onnistuisi kyllä.
9-5 Aero wagon M -04, 9000 2.3T CSE M -95, 96 2-t -65.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Marakatti kirjoitti:
Pakari kirjoitti:Minkä merkkisistä ahtimista nyt puhutaan?
Onko Kiina ahtimilla joku merkkikin?
Käsittääkseni joku nekin on valmistanut...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Onko näille TD04-X ahtimille valmiita softia vai onko ne ajettava autokohtaisesti? Ahtimen hankinta edessä, tulee tosin 9-3 T7 2.0 koneeseen. Myös 2,3 koneen hankinta käynyt mielessä. Jos rakentaisi ensin sellaisen valmiiksi ja vaihtaisi koko moottorin 2,0 tilalle. Eikös nämä ole iskunpituutta, kiertokankia ja mäntiä lukuun ottamatta identtisiä eli johtosarjat ja muut käy ristiin? Softassa lienee eroja, entä suuttimet?
Mikä mahtaa olla näiden isompien ahtimien hinta ja alavääntöominaisuudet?
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja Termos »

artako kirjoitti:Mitsun short neck kompuroita on kuulemma vaikea löytää sanoivat finn turbolla.
Nimimerkki jyyrä muistaakseni sorvasi pitkäkaulaisen kompuran king kobralle sopivaksi. Häneltä ehkä voisi kysäistä vinkkejä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja Saappipappi »

Saba9-3 kirjoitti: Eikös nämä ole iskunpituutta, kiertokankia ja mäntiä lukuun ottamatta identtisiä eli johtosarjat ja muut käy ristiin? Softassa lienee eroja, entä suuttimet?
Mikä mahtaa olla näiden isompien ahtimien hinta ja alavääntöominaisuudet?
Jokaiselle ahtimelle on oma softa, paitsi siinä tapauksessa jos kahden erillaisen ahtimen virtaavuus on täysin samanlainen.
Taitaa olla samat männätkin, iskupituutta on ainoastaan muutettu kiertokankien ja lohkon pituudella.
Omasta mielestä 2.0 on parempi vaihtoehto virittämiseen. Sillä pidempi iskupituus heikentää lohkon vahvuuselementtejä ja pitkät kanget aiheuttaa kovempia tärinöitä. Mutta suht vakiona ja hyvän kuntoisena 2.3 huomattavasti dynaamisempi.
2.0 ja 2.3 softat on erillaisia, johdotus voi olla sama ja suuttimet tietysti erillaiset.
Itse lähtisin 2.0 konetta virittämään vaikka aluksi toi mitsun turbo, 3Dp, suuttimet, säädettävät nokkapyörät, intercooleria. Vaihdelaatikkoa unohtamatta. Noilla saisi sen reilu 300hp laittamalla vahvistetut männät yms laakerit nii noilla ylhäällä mainitsemiani osilla 400hp.
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Lohko on sama. Kampiakseli, kanget ja männät eroaa 2,0 vs 2,3.
Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja Saappipappi »

raimsshi kirjoitti:Lohko on sama. Kampiakseli, kanget ja männät eroaa 2,0 vs 2,3.
Sama lohko eri männät? Miten se nyt olisi mahdollista? :mrgreen:
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Saappipappi kirjoitti:
raimsshi kirjoitti:Lohko on sama. Kampiakseli, kanget ja männät eroaa 2,0 vs 2,3.
Sama lohko eri männät? Miten se nyt olisi mahdollista? :mrgreen:
Kun kansikin on sama niin jos männät olisivat samat pidemmällä iskunpituudella niin puristushan nousisi kohtuuttomasti. Varmaankin männissä silloin täytyy olla isompi "monttu".

Jaa a että kahta koulukuntaa kumpiko kannattaisi piristää. Tehotavoite on maltillinen, käyttöauto-ominaisuudet tarkoitus säilyttää ja luultavasti vain perus Mitsu(ellei jostain kohtuuttoman halvalla löydy parempaa). Tilanne on vain se että autossani on kytkin vaihdettava ja jakopää rallattaa. Korjaus pitäisi tehdä yhden viikonlopun aikana ja ajattelin että jos tekisi toisen koneen valmiiksi niin se olisi nopea vaihtaa ja samalla nakkaisi uuden kytkinpaketin. Nosturi nimittäin on vain vkl käytettävissä muutamaa tuntia kauemmin kerrallaan.
Mielipiteitä kummastako kannattaa tehdä, luulisi tuo 2.3 vääntävän paremmin? Aimmin ollut samanlainen auto 2,0 Aeron turbolla ja JC softalla n240hv/350nm bensalla. Paraneeko tuosta samanlaisella Mitsulla ja sopivalla softalla jos 2,3? Ei tarvii kiertää enempää kuin tuolla edelliselläkään eikä tuolla turbolla varmaan kierräkään. Kai se ripeämpi kuitenkin tuolla isommalla alakerralla olisi?
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: Td04-20t

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Saappipappi kirjoitti:
Saba9-3 kirjoitti: Eikös nämä ole iskunpituutta, kiertokankia ja mäntiä lukuun ottamatta identtisiä eli johtosarjat ja muut käy ristiin? Softassa lienee eroja, entä suuttimet?
Mikä mahtaa olla näiden isompien ahtimien hinta ja alavääntöominaisuudet?
Jokaiselle ahtimelle on oma softa, paitsi siinä tapauksessa jos kahden erillaisen ahtimen virtaavuus on täysin samanlainen.
Taitaa olla samat männätkin, iskupituutta on ainoastaan muutettu kiertokankien ja lohkon pituudella.
Omasta mielestä 2.0 on parempi vaihtoehto virittämiseen. Sillä pidempi iskupituus heikentää lohkon vahvuuselementtejä ja pitkät kanget aiheuttaa kovempia tärinöitä. Mutta suht vakiona ja hyvän kuntoisena 2.3 huomattavasti dynaamisempi.
2.0 ja 2.3 softat on erillaisia, johdotus voi olla sama ja suuttimet tietysti erillaiset.
Itse lähtisin 2.0 konetta virittämään vaikka aluksi toi mitsun turbo, 3Dp, suuttimet, säädettävät nokkapyörät, intercooleria. Vaihdelaatikkoa unohtamatta. Noilla saisi sen reilu 300hp laittamalla vahvistetut männät yms laakerit nii noilla ylhäällä mainitsemiani osilla 400hp.
Aika kalliita nuo coolerit(Do88) ja downpipet(yhteensä n1000€), mistä näitä saisi edukkaimmin?

Mitä nuille vaihdelaatikoille olette tehneet? Eikö se vakiolaatikko pienet virittelyt kestä?
Vastaa Viestiin