2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Autoni 2003 vm 9-5 2.2Tid farmari sammui tunnin ajon jälkeen, eikä suostunut enää käynnistymään.
Samalla mittaristosta katosi suurin osa valoista.
Konehuoneesta nousi palaneen haju .
Huomasin moottorinohjausyksikön sulakkeen palaneen ja vaihdoin sen.
Nyt mittaristo toimii normaalisti ja auton saa käyntiin noin 10 sekunnin ajaksi jonka aikana kierrokset ei nouse kuin 2000-3000 rpm paikkeille.
Moottorin vikavalo ei syty mittaristoon ja auto ei pysy käynnissä niin pitkään, että ehtisi lukemaan vikakoodit.
Vahva epäilys, että jokin on päästänyt toiminnallisen savun ulos, mutta mikä ja miten sen voisi todeta?
Samalla mittaristosta katosi suurin osa valoista.
Konehuoneesta nousi palaneen haju .
Huomasin moottorinohjausyksikön sulakkeen palaneen ja vaihdoin sen.
Nyt mittaristo toimii normaalisti ja auton saa käyntiin noin 10 sekunnin ajaksi jonka aikana kierrokset ei nouse kuin 2000-3000 rpm paikkeille.
Moottorin vikavalo ei syty mittaristoon ja auto ei pysy käynnissä niin pitkään, että ehtisi lukemaan vikakoodit.
Vahva epäilys, että jokin on päästänyt toiminnallisen savun ulos, mutta mikä ja miten sen voisi todeta?
9-5 2,2TiD -03
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Terve
Missäs päin tällainen vikaantunut auto sijaitsee?
Missäs päin tällainen vikaantunut auto sijaitsee?
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Olisikohan PSG16 ohjainlaite sanonut työsopimuksensa irti. Vähän samaa vikaa on nyt minulla tuossa 9-3:ssa, toki siitä sain vikakoodin pihalle. Ohjainlaite lähtee korjattavaksi ennen joulua...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Hyvin mahdollista. Omassa on nyt myös jotain häikkää kuljettajan mukaan. Pitää viikonloppuna tutkia asiaa.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Kyseinen auto sijaitsee tällä hetkellä Helsingissä, mutta siirtynee jollain aikataululla ja menetelmällä Turunseudulle.
Ei kellään satu olemaan ylimäärästä PSG16 ohjainlaitetta nurkissa pyörimässä niin vois testata onko vika siinä?
Ei kellään satu olemaan ylimäärästä PSG16 ohjainlaitetta nurkissa pyörimässä niin vois testata onko vika siinä?
9-5 2,2TiD -03
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
PSG16 ohjainlaitteen irroittaimen ei ole mitenkään helppo ja nopea juttu. Näitä ei tietääkseni voi vain lennostakaan vaihtaa toisesta autosta ja ohjelmointi on hankalaa. Oma ohjainlaitteeni on lähdössä Helsingissä vaikuttavalle Eleworksille korjattavaksi, kunhan se saadaan irroitettua korjaamolla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Kuullostaa kalliilta touhulta?Pakari kirjoitti:PSG16 ohjainlaitteen irroittaimen ei ole mitenkään helppo ja nopea juttu. Näitä ei tietääkseni voi vain lennostakaan vaihtaa toisesta autosta ja ohjelmointi on hankalaa.
Missä päin autoa toi PSG16 edes sijaitsee?
9-5 2,2TiD -03
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Jakajapumpussa kiinni, siinä päällä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Ei tuo nyt niin kallis operaatio ole. Selviikö 100€ jos itse irrottaa pumpun ja asentaa? Tässä yhteydessähän sit häviää ohjanlaitteelta virisofta jos siellä sellainen oli, eli se pitää uudestaan lataillaa.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Pumpun irroittaminen ei ole mikään pieni operaatio ja vaatii mm. jakopään erikoistyökalut. Ohjausyksikön saa irroitettua ilman pumpun irroitusta, mutta joutuu kuulemma johtosarjan "teurastamaan".
Näin on ainakin minulle kerrottu.
Miksi ohjausyksikön korjauksessa häviäisi softa?
Näin on ainakin minulle kerrottu.
Miksi ohjausyksikön korjauksessa häviäisi softa?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Eli itse ainakin siis mielummin teurastan tuon johdon, hyvä tietää.
Niin jos tuon tosiaan saa korjattua eikä vaihda, niin ei kait se ohjelma mihkään katoa, totta.
Niin jos tuon tosiaan saa korjattua eikä vaihda, niin ei kait se ohjelma mihkään katoa, totta.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Katsoin vika koodit, eikä niitä ollut kuin viis...
P1380 Glow Control Unit Feedback Error
P670 Glow Control Unit. Open Circuit.
P243 Boost Pressure too High. Mechanical Fault.
P106 Manifold Absolute Pressure Sensor Circuit. Plausibility Fault with Atmosphere.
P2227 Atmosphere Pressure Sensor Circuit. Plausibility Fault with Manifold Absolute Pressure
tosta sit arpomaan, wissiin otan wissin esiin. Onpas outoa, jos Ryhiksen autossa ei vikavalot loimota, kun välillä tuntuu, et ainahan se palaa mut menoo ei haittaa
P1380 Glow Control Unit Feedback Error
P670 Glow Control Unit. Open Circuit.
P243 Boost Pressure too High. Mechanical Fault.
P106 Manifold Absolute Pressure Sensor Circuit. Plausibility Fault with Atmosphere.
P2227 Atmosphere Pressure Sensor Circuit. Plausibility Fault with Manifold Absolute Pressure
tosta sit arpomaan, wissiin otan wissin esiin. Onpas outoa, jos Ryhiksen autossa ei vikavalot loimota, kun välillä tuntuu, et ainahan se palaa mut menoo ei haittaa
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Sitä mäkin oon ihmetellyt et miks ei tuu mitään vikavaloja. Normaalisti vikakoodeja saa olla nollailemassa jatkuvasti jo pelkästään EGR:n takia
9-5 2,2TiD -03
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Sammuuko moottori vaikka sitä koittaa kaasulla pitää käynnissä? Esim. kierrokset 1500rpm?
Mullahan kolkki on nyt vikatilassa, niin että kiertää maksimissaan 3000rpm ja CE-valo palaa. Täytyy koittaa nilkuttaa se korjaamolle tässä lähipäivinä.
Mullahan kolkki on nyt vikatilassa, niin että kiertää maksimissaan 3000rpm ja CE-valo palaa. Täytyy koittaa nilkuttaa se korjaamolle tässä lähipäivinä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: 2.2 TiD ei pysy käynnissä eikä ota kierroksia
Laitetaans hieman päivitystä oman autoni osalta, kun kuitenkin joku tän ketjun joskus löytää, mut ei vastauksia.
Juuttavasiipinen turbo vaidettu vähän ajettuun "kiinaturboon". Myös imupuolen letkussa oli repeämä. Tuli sitten tilattua Maptunilta koko silikooniletkusarja. Vielä ei ole auto mennyt limppiin, mutta vihellys jatkuu. Jokin vuoto vielä siis on kun vislaa.
Mikäs mahtaa olla Ryhiksellä meininki?
Juuttavasiipinen turbo vaidettu vähän ajettuun "kiinaturboon". Myös imupuolen letkussa oli repeämä. Tuli sitten tilattua Maptunilta koko silikooniletkusarja. Vielä ei ole auto mennyt limppiin, mutta vihellys jatkuu. Jokin vuoto vielä siis on kun vislaa.
Mikäs mahtaa olla Ryhiksellä meininki?
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii