Tuskin siinä uudessa vikaa on, tee se vesiletkutesti. Jos on haalea niin sitten melkein termaria tarkastukseen.
Joo se kutosen termarivaihto oli ihan mukava jumppa
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nii lisäyksenä termari vaihdettu, silloin kun tätä vikaa paikansin. Mahle Originals toiseksi kallein listalta, makso 15€ ja en huomannut suurempaa muutosta käytöksessä alkuperäiseen verrattuna. Rikkinäinen termari aiheuttaa enemmänkin sen että lämmöt ei nouse lainkaan tai keittää myös lämpöjen sahaaminen tyhjäkäynnillä on oireena.Bapsu kirjoitti:Niin meinailin, että saappipapilla on termarissa vikaa enemminkin.
Tuskin siinä uudessa vikaa on, tee se vesiletkutesti. Jos on haalea niin sitten melkein termaria tarkastukseen.
Joo se kutosen termarivaihto oli ihan mukava jumppa
On käynyt tämäkin mielessä, mutta eikös se sitten oireilisi samalla lailla jatkuvasti? Nyt jos on plussakelit, niin pelaa kuin kuuluukin. Heti kun menee pakkaselle, niin oireet alkaa. Nesteet pysyy sisällä, eikä mene sekaisin. Auto käy ja toimii muuten oikein hyvin, mutta ei nyt siedä pakkasta...Bapsu kirjoitti:Onkohan kansipahvi kunnossa... ei juuri mikään muu selitä humppausta jos on termari kunnossa.
Kyllä nyt olisi hyvä saada auto lukijan päähän. Jos tosiaan aivan välittömästi nollan kohdalla sekoaa niin kyllä siellä anturi on melkein rikki.D1mebag kirjoitti:On käynyt tämäkin mielessä, mutta eikös se sitten oireilisi samalla lailla jatkuvasti? Nyt jos on plussakelit, niin pelaa kuin kuuluukin. Heti kun menee pakkaselle, niin oireet alkaa. Nesteet pysyy sisällä, eikä mene sekaisin. Auto käy ja toimii muuten oikein hyvin, mutta ei nyt siedä pakkasta...Bapsu kirjoitti:Onkohan kansipahvi kunnossa... ei juuri mikään muu selitä humppausta jos on termari kunnossa.
Kerran ajelin pitkää matkaa ja seurailin herkeämättä lämpömittaria. Ulkolämpötila oli pitkään plussan puolella +1c° ja hetkeä myöhemmin ulkolämpö putosi nollaan ja lämpömittari pysyi aloillaan. Heti kun mentiin pakkaselle tippui lämmöt miltei välittömästi alasSitten alkoi veivaaminen. Nousi hetkeksi ja laski alas.... Vauhtia noin 90km/h siirsin d-vaihteelta kolmoselle, niin lämpömittari palasi paikoilleen ja jäi siihen. Sitten tulin taajamaan ja lämmöt heitteli taas, jolloin siirryin takaisin drivelle ja taas tilanne normalisoitui... Jotenkin kierrosluvulla on tähän vaikutusta, mutta en vaan ymmärrä, että miksi
![]()
Juuri näin.Pakari kirjoitti:Pakoputkimuutokset eivät vaikuta käytännössä sitten mitenkään moottorin käyntilämpötilaan.
Ainoa teoreettinen vaikutusmahdollisuus olisi pakopaineen alentumisen kautta jos pakoputkiston halkaisijaa olisi kasvatettu. Tämäkin muutos jää teoreettisesti ja käytännössä olemattomaksi. Tässä tapauksessa ilmeisesti autossa on täysin vakio turbo jossa pieni pakopesä joka huolehtii riittävästä pakopaineesta ja sitäkautta myös pakolämmöstä.
Mutta ootko ajellut 3dp:llä vakio softan kanssa?Saappipappi kirjoitti:Olen ajanut softapäivitystä odottaessani Stage1 -softalla ja liian suurella putkistolla (3"dp 200cell kisakatilla + 2,5"catback) sekä Stage4 -softalla ja liian pienellä putkistolla (femman vakioputki), nämät eri autoilla.
En noilla komboilla viitsinyt tietenkään mitään pitkiä täyskaasuvetoja suorittaa, mutta parisataa kilsaa normaalia maantieajoa vähintäänkin. Ei pienintäkään ongelmaa lämpötilojen kanssa.
Juu mutta tonnari ei kuulu tähän asiaan koska siinä ei ole ilmamassamittaria, täysin erillainen tietokoneohjaus moottorille.Kupari kirjoitti:Ajettu tonnarilla aikoinaan 3"dp + 3" racekatti, 2,5" catbackillä ja sekä vakio että Aeron softalla stage 2 lisäksi sekä eri ahdin mm garret t25 softalla mitsu 15t sekä toisinpäin eikä lämmössä ikinä ollu ongelmia.