Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Eli ongelma on moottorijarrutuksessa lamb ei sid näytöllä mene nollaksi ja laajakaistamittari näyttää paksua seosta noin 10 paikkeilla jolloin lamb menee sid näytössä -2500 ja kun moottorijarrulta alkaa taas kiihdyttämään ni ni laajakaista näyttää laihaa seosta ennenkö lamb arvo on palautunut sieltä -2500 takas sinne nollan lähettyville pyörimään. Auto on 9-5 vm00 aero Mikä tämän voi aiheuttaa?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Kuullostaa alipainevuodolta. Alipaineletkut, jarrutehostimen putki imusarjaan ja sen yksisuuntaventtiili ainakin ehdokkaita tuohon.
Myös imusarjan päällä olevan ''snorkkelin'' o-rengas voi olla kyseisen vuodon aiheuttaja ja onhan noita vielä muitakin.
Myös imusarjan päällä olevan ''snorkkelin'' o-rengas voi olla kyseisen vuodon aiheuttaja ja onhan noita vielä muitakin.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Eiköhän se ole se jarrotehostin mikä falskaa.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Minulla oli saman tyyppinen vika eli paikallaan käydessään lambda arvot alkoivat laskea ja meni viimein -2500 ja seokset täysin pielessä.
Vika löytyi ecun liittimellä sijaitseva 1 ja 2 lambdojen maadoituksen liitos.Liitos näytti hyvältä mutta kun purki sen ja juotti uusiksi sekä kutistesukka päälle niin ongelmat poistui eikä ole palannut.
Vika löytyi ecun liittimellä sijaitseva 1 ja 2 lambdojen maadoituksen liitos.Liitos näytti hyvältä mutta kun purki sen ja juotti uusiksi sekä kutistesukka päälle niin ongelmat poistui eikä ole palannut.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Seoksien poskelleen meno selvisi suutin nopeuksien mallinnuksesta. Mutta tuolle moottorijarru vikaan ei ole löytynyt selitystä. Ja vika ei ole kokoajan vaan satunnaisesti tuleva vika.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Joo eli oli taas väärin olettaa mitään. Taas sama vika kun pakkane kiristy nyt myös ilmeni että amul pysyy nollana.
Purin eculta sen lambdojen maadotuksen ja kolvasin sen ei kans päällepäin mitään vikaa liitoksesssa.
Purin eculta sen lambdojen maadotuksen ja kolvasin sen ei kans päällepäin mitään vikaa liitoksesssa.
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
En stressaisi asiasta sen enempää. T7:ssa on tietyt parametrit joidenka pitää täyttyä, että polttoaineen syöttö katkaistaan. Joku parametri ei vaan nyt täyty syystä tai toisesta. Tyypillistä ilmiölle on se, että se esiintyy kylmäkäynnistyksen tai esilämmityksen jälkeen ja ilmiö poistuu kun lämpimän moottorin käynnistää uudestaan. Tuskin ilman SIDinfoa kukaan edes tietäisi tästä ilmiöstä..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Kuullostaa tutulta. Jarrutehostimen vaihto poisti ongelman. Mutta siinä tehostimeen tulevassa letkuhässäkässä voi olla myös vuotoja.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Pakari en stressaisi jos auto toimis ja vaan sid näytäs mitä sattuu. Ongelma on risteyksissä auto meinaa sammua kun seos on niin laihalla. Ja sama ongelma jos jarrutan moottorilla ja laitan kytkimen pohjaan. Siitä pelkästään ei olisi haittaa jos ongelma oli vain tuo lambdan nollaksi meno vaan sillon kun on kaikki viat päällä niin nuo seokset menee ihannpitkin vittua. Ja vika ei aina häviä vaikka sammuttaa koneen ajettua vähän aikaa. Eikä edes sillä että nollaa ecun 17 sulakkeella.
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Jarrutehostimelta lähtee sellainen kovamuovinen putkisysteemi missä on sellainen 5-7cm pitkä vastaventtiili. Manuaalivaihteisissa menee ennen kaasuläppää olevaan nippaan. Jos tuo vastaventtiili vuotaisi, niin se voisi aiheuttaa häiriöitä. Onko tuo aiemmin esitetty jarrutehostin testattu?
Vuotaako bypass? Vuotava pässi voisi aiheuttaa juurikin nuo sammuisyritykset. Nykyisin merkkitiskiltä ostettavat uudet bypassit jotka ovat Kayser merkkisiä eivät kuulemma kestä viritettyjen ahtoja. Hommaa kokeeksi Bosch:in pässi.
Vuotaako bypass? Vuotava pässi voisi aiheuttaa juurikin nuo sammuisyritykset. Nykyisin merkkitiskiltä ostettavat uudet bypassit jotka ovat Kayser merkkisiä eivät kuulemma kestä viritettyjen ahtoja. Hommaa kokeeksi Bosch:in pässi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Tehostin ei vuoda ja takaisku pitää testattu alipainepumpulla. By pass on noin vuodenvanha alumiininen maptunin härpäke. Ja vika ei ole koko ajan vain ajoittainen.
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Mulla kesti maptun bypass noin vuoden... mäntä jumiutui ja aiheutti mitä kummallisimpia oireita. Koita vain originaali boschia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Onhan mulla tuo alkuperänen by pass minkä otin pois kun vaihdoin ”paremman” en vaan oikeen keksii syytä miten tuo by pass voisi sekottaa seoksen tyhjäkäynnillä tai alipaineen puolella ahtopaine voisi jäädä puuttumaan kun pässi vuotaa läpi. Vedossa eikä ajossa muutenkaan ole ongelmia anoastaan moottorijarrutuksessa ja tultaessa risteykseen kun auto liikkuu ja käy tyhjäkäyntiä noin 500rpm rötää ja yskii laajakaista lambda näyttää sillon laihaa tai kun tulee asteikolle ni 18-19 ja sid näytöstä lamb näyttää -2500 ja heti kun koskee kaasuun ni lamb lähtee korjaantuun ja tulee takasin pyöriin sinne nollan molemmin puolin.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Tarkista imusarjan päältä sen "snorkkelin" o-renkaan kunto, bypass-venttiilin alumiinisen putken o-renkaan kunto sieltä alhaalta, imukobran liitokselta ja vielä imusarjan tiiviste tai tiivisteet jos on se vanhempi kaksiosainen versio kuten omassani on. Omasta femmastani sain nuo oireet hävitettyä uusimalla lopulta nuo kaikki kolme. O-renkaat taisi olla muutaman euron kappale marmorilla eikä imusarjan tiivisteetkään hinnan kiroissa olleet, vaihtaminen oli tosin aika veemäinen homma mutta kannatti tehdä koska nyt tuollaiset oireet loistavat poissaolollaan. Kilsoja tullut 5000 lisää mittariin vaihdon jälkeen ja edelleen ilman noita rötäämisiä mennään.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Kaasua Nostaessa ei mene lambda nollaksi ei katkase polttoaineen syöttöä.
Joo eli järjestelmä on paineistettu 1bar paineella ei vuotoja. Ja imucobra on mulla omavalmiste koska turbo vaihdettu. Ja ongelma tuntuu esiintyvän kun ulkolämpö on +2- -5 astetta eikä sillonkaan joka päivä.
Moottori on kasattu uusiksi noin 10000km sitten
Ja ongelma häviää kun autolla ajaa x määrää kilometrejä.
Moottori on kasattu uusiksi noin 10000km sitten
Ja ongelma häviää kun autolla ajaa x määrää kilometrejä.