Etukelkkaan polyuretaani puslat vai ei?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Etukelkkaan polyuretaani puslat vai ei?
Eli sellainen pieni kolahduksen ääni esim. vaihtaessa pakilta eteempäin tai rattia paikallaan kääntäessä. Mielessä pyörii etukelkan puslien vaihto. Mikä mielestäni toden-näköisin aiheuttaja. Ala tukivarret, iskarit ja kallistuksen vakaajat käyty läpi.
Nyt kun sporttisarja sekä konehuoneen poikkituki laitettu niin alkaa väsymään entistäkin nopeammin nuo puslat.
Kysymyksenä on että kannattaako toi powerflexin sarja etukelkalle 180€ luokkaa maksaa. Antaako paremman tuntuman vai sama se kummat? Onko pitkä ikäiset ja onnistuuko asennus ihan kelkkaa raottamalla?
Vai kannattaako laittaa suoraan kumiset ja olla huoletta taas pidemmän aikaa? Taisi olla niin paljon halvemmatkin että ei paljoa tarvii tuohon 180e lisätä että saa kumiset ja työnki siihen päälle.
Nyt kun sporttisarja sekä konehuoneen poikkituki laitettu niin alkaa väsymään entistäkin nopeammin nuo puslat.
Kysymyksenä on että kannattaako toi powerflexin sarja etukelkalle 180€ luokkaa maksaa. Antaako paremman tuntuman vai sama se kummat? Onko pitkä ikäiset ja onnistuuko asennus ihan kelkkaa raottamalla?
Vai kannattaako laittaa suoraan kumiset ja olla huoletta taas pidemmän aikaa? Taisi olla niin paljon halvemmatkin että ei paljoa tarvii tuohon 180e lisätä että saa kumiset ja työnki siihen päälle.
Viimeksi muokannut Saappipappi, Pe Tammi 11, 2019 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: Etukelkkaan urkkupuslat vai ei?
Itse jouduin nuo uretaaniset laittamaan olosuhteiden pakosta keskelle, eli nurkissa orkkikset ja keskellä urtsit.
Tuon jälkeen alkoi alkoi resonoida alhaisilta kierroksilta vedätettäessä, esim 5vaihteella 80km/h kun tarjoaa kunnolla lisää ilmamäärää.
Tiedä sitten tuliko väärään momenttiin, mutta lievästihän tuo harmittaa. Eli itse kyllä suosisin orkkis puslia apurungossa.
Tuon jälkeen alkoi alkoi resonoida alhaisilta kierroksilta vedätettäessä, esim 5vaihteella 80km/h kun tarjoaa kunnolla lisää ilmamäärää.
Tiedä sitten tuliko väärään momenttiin, mutta lievästihän tuo harmittaa. Eli itse kyllä suosisin orkkis puslia apurungossa.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Etukelkkaan urkkupuslat vai ei?
Itse myös pähkäilin muutamia vuosia sitten orkkis- ja uretaanipuslien välillä. Minun silloiseen femma-Aeroon vaihdatin lopulta kaikki apurungon puslat uretaanisiin. En nyt tarkalleen muista, mutta jotenkin sellainen käsitys mulla on että nuo uretaaniset oli helpommat asentaa ja se oli yksi syy minkä takia niihin päädyin. Ylimääräiset kolinat kyllä hävisivät puslaremontin jälkeen.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Etukelkkaan urkkupuslat vai ei?
Viirussa takimmaiset puslat uretaania. Ei valittamista melusta tai kovuudesta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Etukelkkaan urkkupuslat vai ei?
Vieläkun aloittaja vaihtaisi otsikkoon oikean sanan niin löytyisi hamassa tulevaisuudessakin oikealla hakusanalla. Johan täällä orkutkin pyörii
9-5 Aero - 00
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: Etukelkkaan urkkupuslat vai ei?
Joo kyllä tällä näkymällä urkku puslat tulee alle. Kiitos kaikille hyvistä vastauksista!
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: Etukelkkaan polyuretaani puslat vai ei?
Kehotan vielä harkitsemaan, jos matkustusmukavuus on etusijalla. Kyllä se yleinen resonointi ja pärinä lisääntyi häiritsevästi kelkan urtseilla. Ei kannata pahemmin irtotavaraa kyydittää säilytyslokeroissa, hermot meinaa mennä liikennevaloissa
ViiruAerossa on kelkan, tukivarsien, vakaajan ja momenttituen puslat Powerflexin street series urtseja. Takana isot puslat ja vakaajan puslat samaa tavataa.
Onhan tuo alusta Konin FSD-iskarien ja poikkituen avustuksella ajotuntumaltaan todella mainio. Lukkolaatikolla ois etuvetoisten huippua.
Mutta jos joudun joskus kelkan vielä pudottamaan, niin harkitsen kyllä orkkispuslia.
ViiruAerossa on kelkan, tukivarsien, vakaajan ja momenttituen puslat Powerflexin street series urtseja. Takana isot puslat ja vakaajan puslat samaa tavataa.
Onhan tuo alusta Konin FSD-iskarien ja poikkituen avustuksella ajotuntumaltaan todella mainio. Lukkolaatikolla ois etuvetoisten huippua.
Mutta jos joudun joskus kelkan vielä pudottamaan, niin harkitsen kyllä orkkispuslia.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Etukelkkaan polyuretaani puslat vai ei?
Minä laitoin Lemförderin "orggiksia". Uretaanista ei kokemusta, mutta asennus on varmasti haastavampi alkuperäistyylisissä. Koko apurunko oli irti ja silti meinasi olla vaikea puristaa paikalleen uusia. Lopputulos oli kyllä toivottu.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: Etukelkkaan polyuretaani puslat vai ei?
Tuon koni/eibach setin ja poikkituen jälkeen mukavuus on jo kaukana mennyttä. Tarkoitus on kuitenkin ajaa tämä Saaba loppuun ja mielessä on järkevin tapa hoitaa tämä. Toi resinointi vähän mietityttää mutta toisaalta ei kiinnostais tehdä tätä hommaa toista kertaa. Teen paljon kaupunki ajoa ja noi madallus-sarjat kuluttaa reilusti nopeammin puslia yms. muita vaimentimia.Termos kirjoitti: ↑Pe Tammi 11, 2019 22:08Kehotan vielä harkitsemaan, jos matkustusmukavuus on etusijalla. Kyllä se yleinen resonointi ja pärinä lisääntyi häiritsevästi kelkan urtseilla. Ei kannata pahemmin irtotavaraa kyydittää säilytyslokeroissa, hermot meinaa mennä liikennevaloissa
ViiruAerossa on kelkan, tukivarsien, vakaajan ja momenttituen puslat Powerflexin street series urtseja. Takana isot puslat ja vakaajan puslat samaa tavataa.
Onhan tuo alusta Konin FSD-iskarien ja poikkituen avustuksella ajotuntumaltaan todella mainio. Lukkolaatikolla ois etuvetoisten huippua.
Mutta jos joudun joskus kelkan vielä pudottamaan, niin harkitsen kyllä orkkispuslia.
Resturoin mun alkuperäiset tukivarret ja se oli muuten niin maan vit*umainen homma että toista kertaa en tekisi ainakaan p-hallin lattialla ja bilteman ulosvetäjällä. Purkaminen oli helppoa mutta uuden etummaisen puslan takaisin laitto oli sellaista askartelua että meinasi lentää muutaman kerran sulattamoon tai jonnekkin muualle ne varret. Vein sitten polkupyörällä ne hallille ja siellä prässäsin omatekoisella kierrevarrella sisään.
Että en halua joutua samaan tilanteeseen tämän homman kanssa joten urkut on nyt kaikista järkevin vaihtoehto paitsi hinnan osuudelta kumiset lömförderit 70€ saksasta ja urkut 190e aika suolanen hinta mielestäni.
Olen itsekkin hyvänlaatuisten kumisien puolella sillä arkiajoon ne on kaikista parhaimmat. Urkut voisi olla hyvät normi alustan kanssa mutta madallus-sarjan kanssa tulee turhan paljon jäykkyyttä arkiajoon. Sillä tällä nykyisellä setillä sitä on jo yllin kyllin. En oo kuitenkaan ihan heti tätä hommaa tekemässä niin voi olla että tuleekin kumiset sisään tässä on vielä aikaa punnita asiaa
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: Etukelkkaan polyuretaani puslat vai ei?
Eivät ole lisääntyneet värinät tai tärinät vaikka kaikki apurungon puslat, vaihteiston momenttituki ja taka-akselistossa ovat puslat powerflexin uretaania.
Ainoa seikka mikä on selvästi huonontanut matkustus- ja käyttömukavuutta on tasapainoakseleiden käytöstäpoisto 2,3 litraisessa moottorissa. Mutta tässä ketjussa ei ollutkaan siitä asiasta kyse..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Etukelkkaan polyuretaani puslat vai ei?
Ebaystä löytyy halvemmatkin ihan toimivat puslat:https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw ... s&_sacat=0
OG 900S
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: Etukelkkaan polyuretaani puslat vai ei?
Posteineen 180puntaa = 201€ race.fi 196€ posteineen sama se on suomesta tilata. Sama tuote näytti myös olevan.tolves kirjoitti: ↑La Tammi 12, 2019 17:49Ebaystä löytyy halvemmatkin ihan toimivat puslat:https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw ... s&_sacat=0
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: Etukelkkaan polyuretaani puslat vai ei?
Siitä kun selaa vähän pidemmälle eikä ota ensimmäistä tuotetta, niin löytyy 55 puntaan puslat.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: Etukelkkaan polyuretaani puslat vai ei?
Joo mutta niitä oli 1kpl jäljellä ja itse en niitä laittaisi... Jos sama tuote josta toinen on 3x halvempi niin jossain kyllä mätää. Tarkoitus on kuitenkin tehdä kerralla kuntoon.
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)