B235R männät
B235R männät
Terve, uusi foorumilainen kyselee. Löytyykö tietoa saako mistään edullisemmin mäntiä? Originaalia saisi 197€/kpl, Skandixilta takomäntä 149€/kpl. Nimim. Aerosta yksi mäntä päättänyt halkaista itsestään kappaleita.
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: B235R männät
Vissiin konetta laitetaan muutenkin uusiksi? Kannattaa harkita ostoilmoituksen jättämistä T5 -koneisen männistä jos sellaiset kelpaa..? Kestää ainakin paremmin kun nuo T7 omat.
Edit. Tuossa ensimmäinen tulos minkä äkkiseltään haulla löysin jossa on vähän osviittaa: viewtopic.php?f=29&t=175860&p=1159008&h ... t#p1159008
Edit. Tuossa ensimmäinen tulos minkä äkkiseltään haulla löysin jossa on vähän osviittaa: viewtopic.php?f=29&t=175860&p=1159008&h ... t#p1159008
Re: B235R männät
No samalla aattelin laittaa jakopäähän uudet hilut, hoonata, männät ja kiertokangenlaakerit. Virittelyt ei ollut isommin mielessä. Auto seisoo moottori aukastuna nosturilla eikä sitä kovin kauon voi siinä pitää. T5 mäntien kaveriksi tarvii ilmeisesti kanget ainaki?
Re: B235R männät
B234E/L/R T5 männät vaativat T5 147mm kanget kaverikseen. B234i männät vaativat 153mm kanget. Noi T5 153mm kanget on aina suoralla yläpäällä ja T7 kankia on myös kapenevalla yläpäällä eli helpointa ostaa B234i männät kiertokankien kera, ni ei tarvi kikkailla mitään ylimääräisiä.
Sit vaan T5 pahvilla nippuun, ni ei tarvi sorvailla mäntiä.
Sit vaan T5 pahvilla nippuun, ni ei tarvi sorvailla mäntiä.
jeeeeeee!
Re: B235R männät
Eli siis vapari 234i männät ja kanget menee suoraan? T7 on 153mm kanget ilmeisesti?
Re: B235R männät
Joo ja yhtälailla suoraan menee 234/E/L niiden jatkona olevien 147mm kankien kera.
T7 2.3 on 153mm kangilla alunperin.
jeeeeeee!
Re: B235R männät
Kiitos tiedosta. Taidan kuitenkin päätyä noihin takomäntiin.
Mitähän muuta sinne kannattaa vaihtaa samalla kun on auki? Jakopää kaikkine hilppeineen, kiertokangenlaakerit ainakin..
Edit: Näissä orkkiskangissa on nuo kapenevat yläpäät, niin niihinkö ei mene nuo 234i männät suoraan? Niitä mäntiä sais n. 100€/kpl uusia..
Mitähän muuta sinne kannattaa vaihtaa samalla kun on auki? Jakopää kaikkine hilppeineen, kiertokangenlaakerit ainakin..
Edit: Näissä orkkiskangissa on nuo kapenevat yläpäät, niin niihinkö ei mene nuo 234i männät suoraan? Niitä mäntiä sais n. 100€/kpl uusia..
Re: B235R männät
Ihan turha vakiokoneeseen on ostaa takomäntiä. Käytetyt vakio-osat rokkaa aivan täysin.
Saattaa ne B234i männät sopiakin niihin kapenevalla yläpäällä oleviin kankiin. En ole täysin varma.
Saattaa ne B234i männät sopiakin niihin kapenevalla yläpäällä oleviin kankiin. En ole täysin varma.
jeeeeeee!
Re: B235R männät
Ainakaan nuita t7 vakio mäntiä halua laittaa sinne, kun vajava 200tkm kesti tuo hajonnut..
Re: B235R männät
Jep, etin semmoset.
Re: B235R männät
Ja ennekuin testailee uudella koneella niin immu uusiksi ja bensapumppu, laiha seos kun liittyy molempiin ja kyllä ne vakiomännät on kovilla jos kuumana päästellään.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: B235R männät
Vuosi remontin jälkeen päivitys Männiksi tuli käytetyt B234i männät kera kankien ja uusien renkaiden. Sylinterit tuli hoonattua ja kaikki laakerit vaihdettua. Kannen putsasin jumalattomasta öljykarstatöhnästä, venttiilit ja seetit kävin läpi ja plaanasin kannen. T5 kannentiiviste ja kaikki uudet hilut jakopäähän.
Uuden moottorin riemua kesti kaksi viikkoa ja meni turbo Noh ei muutakuin kunnostettu tilalle ja vuosi on nyt ajettu tyytyväisenä.
Uuden moottorin riemua kesti kaksi viikkoa ja meni turbo Noh ei muutakuin kunnostettu tilalle ja vuosi on nyt ajettu tyytyväisenä.
Re: B235R männät
Tuli tuossa netissä vastaan B235R moottori missä B205 moottorin Wössnerin männät. Wössnerin katalogi antaa muuten noille männille samat mitat, mutta B205 mäntä (380g) on 10g painavampi kuin B235 mäntä (370g). Molemmissa puristussuhde 9.3:1
Mitä eroa noilla B235 ja B205 männillä siis on mittojen puolesta? Voiko laittaa b205 männät (Wössnerit tai vakiot) b235 koneeseen ja mitä tästä seuraa?
edit. Itse itselleni vastaten, näyttää männänlaki olevan erilainen B205 vs B235 Wössner. B205 männillä puristussuhteeksi tulee ilmeisesti noin 10:1 B235 moottorissa.
Mitä eroa noilla B235 ja B205 männillä siis on mittojen puolesta? Voiko laittaa b205 männät (Wössnerit tai vakiot) b235 koneeseen ja mitä tästä seuraa?
edit. Itse itselleni vastaten, näyttää männänlaki olevan erilainen B205 vs B235 Wössner. B205 männillä puristussuhteeksi tulee ilmeisesti noin 10:1 B235 moottorissa.
9-3 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
9-5 aero sedan man -04