9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä (KORJATTU)
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Melkoisia harrasteautoja nämä 9-5 saapit kyllä tuppaa olemaan. Välillä toki menty pitkä tovi ilman remppoja
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Nyt olis ämpäri uusittu. Pätkiminen väheni puolella. Imusihti totaalisen tukossa. Mutta voi veljet että tuli mukavempi ajella kun löytyy vääntöä ja vetoja erilailla. Täytynee käyttää seuraavaksi venakoppa auki ja tarkastaa ne nokkien merkit. Ja mitä harrasteluun tulee niin mukavempi ia on harrastella kun vaggilaisia
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
No nyt teki matkalla pari terävää nykäsyä ja häriövalo vilkku hetken, 5km myöhemmin hyyty. Penkit ylös ja pumppua kuuntelemaan, toimi hyvin ja avaimesta käyntiin. Vikakoodeja 3 ja yllättäen en pääse katsomaan kun on tota katon herjaa antanut kokoajan ( 3" dp ) nyt kun katon sidiä niin vain yksi koodi jäljellä. Ennen tapahtumia tuli kyllä annettua aika reippaasti monoa maantiellä kun oli kiire. Voiko kaasuläppä olla paskana vaikka ei ole limpissä?
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Onkos softa tehty isommalle dp:lle ? Ja jos ymmärsin tekstin niin on kokeiltu kahta eri tuntematonta immua ? Näistä kahdesta tulee ainakin hyvä soppa yhdessä silloin kun poljetaan kaasua näin viileillä kevätkeleillä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Toinen immu uusi pierburg, toinen autossa ollut OEM. Softa ollut autossa samoiten putkisto. Voiko muka dp sekoittaa auton niin pahasti jos ei oo softassa?
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Isompi dp virtaa paremmin. Vaikka järjestelmä onkin mitattuun ilmamassaan pohjautuva niin isompi dp vakiolle tehdyllä softalla helposti aiheuttaa piikkausta ahdoissa ja silloin voidaan mennä ei-toivotulle toiminta-alueelle. Riittääkö polttoainepuolessa syöttö ja mittaako se immu happmäärän oikein ? En ota kantaa onko pierburg hyvä, orkkis GM immu ainakin on ollut uutena luotettava.
Jos et ole varma softan ja raudan harmoniasta niin vahinkojakin voi tapahtua. Softan pyynnit pitää olla raudalle järkirajoissa.
Mikä tuo katin vikakoodijuttu on ? Kyllä sieltä kannattaisi nyt katsoa pikkasen perusarvoja, polttoainesopeutukset ja vikakoodit selville.
Jos et ole varma softan ja raudan harmoniasta niin vahinkojakin voi tapahtua. Softan pyynnit pitää olla raudalle järkirajoissa.
Mikä tuo katin vikakoodijuttu on ? Kyllä sieltä kannattaisi nyt katsoa pikkasen perusarvoja, polttoainesopeutukset ja vikakoodit selville.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Katylysaattorin toiminta aste alhainen... eli racekatti. Vikakoodit nyt p1300 ja p0300 eli useita sytkäkatkoksia. Ja tosiaan uusi OEM kassu. Täytyy huomenna lyödä vanha kassu kiinni ja kokeilla. Aikaisemmin siis tätä hyytymiä ongelmaa ei ollut oli vaan katkonainen tyhjäkäynti ja nyt molemmat jatkuvaa.
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Eli kakkoslambdan diagnoosihälytys, sen saa softattua pois jos vaan katin puhdistuskyky riittää pääatötesteihin.
Multiple missfire on vakava tilanne joka pitää selvittää ennenkuin männän- tai venttiilinkappaleet lentelee. Yleisin syy on laihassa seoksessa ja jos tulpat ja kasetti on uusia ja oikeita niin keskittyisin siihen että saako kone riittävästi soppaa tai onko pyynnit liialliset.
Multiple missfire on vakava tilanne joka pitää selvittää ennenkuin männän- tai venttiilinkappaleet lentelee. Yleisin syy on laihassa seoksessa ja jos tulpat ja kasetti on uusia ja oikeita niin keskittyisin siihen että saako kone riittävästi soppaa tai onko pyynnit liialliset.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Mistäs tuon pyynnin voi selvittää, vai pitääkö purkki toimittaa softaajalle? Vanhat tulpat oli kärjen päästä hieman valkoiset muuten mustat. Ja voiko tuo dp vaikuttaa tyhjäkäynti missfireihin jos ei vastaa softaa? Alan epäilemään että että dp laitettu softauksen jälkeen koska kakkos lambda ei ole poistettu käytöstä.
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä että se joka tekee softan myös vastaa kysymyksiin. Opensidihän on kätevä asioiden testaamisessa.
Isompi dp ei voi tyhjäkäynnin misfirejä tehdä, seos määräytyy lambdan avulla ja sen sekä sopeutukset näkis opensidistä. Tosin jos polkiessa on vahingoitettu tulppia vaikkapa laihalla seoksella niin ne voi vielä kerran vaihtaa ja todeta tuoreilla toimiiko oikein ja kiristää tulpat oikein. Sitten kyllä tarkistaisin jo puristuspaineita ja ajoituksia.
Isompi dp ei voi tyhjäkäynnin misfirejä tehdä, seos määräytyy lambdan avulla ja sen sekä sopeutukset näkis opensidistä. Tosin jos polkiessa on vahingoitettu tulppia vaikkapa laihalla seoksella niin ne voi vielä kerran vaihtaa ja todeta tuoreilla toimiiko oikein ja kiristää tulpat oikein. Sitten kyllä tarkistaisin jo puristuspaineita ja ajoituksia.
Viimeksi muokannut vesa67, La Maalis 23, 2019 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
No täytyy hakea uudet tulpat huomenna. Lambda pyörii sidissä tyhjällä +- 200 ja sahaa mallikkaasti.
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Onko nokkaketjuun joku koskenut? Kaverilla oli femma joka prötäs tyhjäkäynnillä ja siinä oli väkisin joku venyneellä ketjulla säätänyt merkit "kohdalleen" mutta tällöin niittejä jäi merkkien väliin oliko se nyt 14 kappaletta vaikka kuuluisi jäädä 15 (kun sääti nokat kohdalleen niin kampuran merkki oli sitten sentin sivussa vanhalle ketjulla ja auto pelasi).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
En osaa sanoa, auto ollut vasta pari kuukautta... Voiko nokat säätää ilman että ottaa jakoketjua pois / auki. Auton hyytymiseen löytyi uuden syyksi uuden ämpärin hajoaminen. Nokkien aloituksenhan ilmeisesti näkee kun laittaa vaan merkit kohilleen kun venakoppa on pois? Huoltokirjan mukaan kansi tehty pari vuotta sitten joten silloinhan se perkeeleen ketju on ollut irti
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Ja jos alat remontoimaan, niin tee se kunnolla ja kerralla, eikä niinkuin monessa autossa, että joku yksittäinen homma, esim. se kansi on tehty ja sitten jätetty vanha rapiseva jakopää paikalleen, ja öljyä läpipäästävät männänrenkaatkin kukoistaa edelleen. Jos se jakopää tarvii hoitoa niin kannattaa ulostaa mosa autosta kokonaan ja samalla hoitelee sitten männänrenkaat ja kunnostaa alakertaa. Ellei sitten kansimies näitä tehnyt. T7 on aika herkkä kone ja käytännössä jokaisessa ysifemmassa enemmän tai vähemmän remontin tarpeessa avaamattomana.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 2004 pätkii lämpimänä tyhjäkäynnillä
Voi kun otat nokkapyörät irtiVoiko nokat säätää ilman että ottaa jakoketjua pois / auki.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower