Huomasin autossa oudon äänen pakoputkesta tyhjäkäynnillä ja mittailin puristus paineet,muissa ok, mutta kolmosessa 5 bar. Mäntä vai venttiili vika? Ajossa ei huomaa, mifejä ei kerää, vikavalo ei pala eikä vikakoodeja. Tulpat kaikki samannäköisiä myös. Jokin tosin kilahteli tai naksahteli välillä kun puristuksia mittailtiin koneen pyöriessä. no, kesäloma alkaa parin viikon päästä niin nostellaan hattu pois.. pelotelkaa siihen asti mahdollisilla vioilla
Opel Insignia 1.6T sport sedan my15
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
MAF väsynyt -> käy laihalla -> mäntä vienosti halki -> käy tyhjää vajailla -> huuhtoo polttoaineen syömään katalysaattorin ja vähän ohi männänrenkaista alakertaan -> bensa/etanoli öljyn seassa liottaa karstaa liikkelle -> öljysihti tukkoon -> voitelu loppuu -> klingading
Olisko tarpeeks roisi pelottelu?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
mites jos tarkennetaan puristuspainemittausta erotellen mäntä vaurio
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Niin meinaat että kokeilla ohivuoto mittausta? Ei oo välineitä siihen, eikä tallista löytynyt mitään millä soveltaa painetta sylinteriin.
ei en sitä.
puhuttiin puristupapinemittauksesta, lue ohjeet
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Toivon suuresti että olis vain venttiili vika mutta saa nähdä
Venttiilivika yleensä tiputtaa puristukset kokonaan nollaan... Mäntävauriota pidän todennäköisimpänä.
Juuri tälläistä pelottelua kaipasin joo tässä valossa todennäköisempää on mäntä vika..mutta ei heitetä kirvestä kaivoon, en lähe autoa korjaamaan jos mäntä halki..
Opel Insignia 1.6T sport sedan my15
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Niin meinaat että kokeilla ohivuoto mittausta? Ei oo välineitä siihen, eikä tallista löytynyt mitään millä soveltaa painetta sylinteriin.
ei en sitä.
puhuttiin puristupapinemittauksesta, lue ohjeet
Nyt en kyllä hoksaa mitä kohtaa tuolta linkin takaa tarkoitat, öljyä männänpäälle? Kaasu pohjassa? Useampaa mittausta?
jaa luetun ymmärtäminen vielä siis hakusessa, no luetaanpa porukalla uudestaan:
Niinkuin muutkin ovat jo kirjoittaneet mittaus tulee tehdä käyntilämpöisestä koneesta ja kaasuläpät auki. Kiinnitä mittari ja pyöritä konetta muutama kierros. Katso lukema ja laita muistiin. Nolla mittari ja toista mittaus samalle pytylle varmistusmielessä. Ja sitten mittari kiinni seuraavaan tulpanreikään.
Ja tuloksista:
1)Mikäli kaikki sylinterit näyttää suunnileen samaa ja lukema on sen suuruinen kuin olettaa sopii, niin OK.
2)Mikäli kaikista pytyistä tulee suunnileen samat lukemat, mutta lukema on alhainen, ovat männärenkaat tai venttiilit, seetit tai venttiiliohjurit kuluneet tai kansipahvi vuotaa ja paineet pääsevät karkuun. Sitten lisädiagnoosi: Ruikkaa hieman moottoriöljyä sylinteriin ja toista mittaus. Mikäli paineet nyt ovat korkeammat, vuoto on renkaiden ohi. Muussa tapauksessa vuoto on kannen kautta.
3) Jos kahdessa vierekkäisessä sylinterissä on alhainen paine, voi kansipahvissa olla sylintereiden välillä vuotoa ja puristuspaineet karkaa viereiseen sylinteriin.
ja nyt sitten tehdään oheen mukaan erotusdiagnostiikka.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,