Missä vaiheessa tarvitaan jäykemmät venttiilinjouset? Entä ovatko Maptunin Wössnerit kuinka pitkäikäiset, onko mitään järkeä noille tehotavoitteille?
Tarkoitus on käyttää vakio Aeron Mitsua ja tehotavoite 280-300hv. Koko kone on purettu ja nyt olis helppo laittaa tavaraa jos meinaisi joskus innostua lisääkin virittämään mutta todennäköisesti enempää ei tule laitettua tehoja. Kestävyyttä saisi olla sen verran ettei heti tarvitse olla aukomassa uudelleen. Onko jotain parempaa ahdinta jolla herää alhaalta ja pääsee noihin samoihin tehoihin? Mikä paras kombo? Onko downpipellä isokin vaikutus? Tulossa kolkkiin mutta täällä ehkä enemmän rakennettu noita 2.3 koneita. Kokemuksia kaivataan!
2.3 T7 piristys kysymyksiä
2.3 T7 piristys kysymyksiä
Viimeksi muokannut Saba9-3, Ma Kesä 24, 2019 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2.3 T7 virikysymyksiä
Laitetaanpa lisäkysymyksiä:
Saako kampiakselille mistään ylikokolaakereita alikokokauloille?
Mittasin tuossa kaksi kampiakselia ja kaulat ovat pyöreät ja ok mutta toisessa kieroutta 0,03mm eli ok ja toisessa 0,12mm Wissin ohjeen mukaan mitattuna. Onko tuo toinen roskiskamaa jos ei voi hioa, tai voihan se hioa mutta jos ei saa sopivia laakereita niin eihän sillä mitään tee? Ohjearvo max on 0,1mm heitoa.
Saako kampiakselille mistään ylikokolaakereita alikokokauloille?
Mittasin tuossa kaksi kampiakselia ja kaulat ovat pyöreät ja ok mutta toisessa kieroutta 0,03mm eli ok ja toisessa 0,12mm Wissin ohjeen mukaan mitattuna. Onko tuo toinen roskiskamaa jos ei voi hioa, tai voihan se hioa mutta jos ei saa sopivia laakereita niin eihän sillä mitään tee? Ohjearvo max on 0,1mm heitoa.
Re: 2.3 T7 virikysymyksiä
On niitä laakereita ainakin joskus saanut alikokohiotulle akselille: viewtopic.php?t=154862
Vanhassa 900 vm-94 B234 koneessa on sama kampiakseli kuin B235E koneessakin, Wis ja EPC tuntee 0,25 ja 0,5 alikokolaakerit sen runkolaakereille mutta EPC ei 9-5 B235E koneelle, eikö ne ole samat laakerit vai onko EPC vain vähän puutteellinen? Vai eikö niitä saa enää Saabin kautta?
Taitaa olla saappirakentajat vielä selviytymässä Juhannuksesta vai onko tämä Saappihomma jo menneen talven lumia
Vanhassa 900 vm-94 B234 koneessa on sama kampiakseli kuin B235E koneessakin, Wis ja EPC tuntee 0,25 ja 0,5 alikokolaakerit sen runkolaakereille mutta EPC ei 9-5 B235E koneelle, eikö ne ole samat laakerit vai onko EPC vain vähän puutteellinen? Vai eikö niitä saa enää Saabin kautta?
Taitaa olla saappirakentajat vielä selviytymässä Juhannuksesta vai onko tämä Saappihomma jo menneen talven lumia
Re: 2.3 T7 virikysymyksiä
Sillä välin kun odottelet nopeita vastauksia ehdit vaikkapa tämän ketjun selailla läpi, tai ehkä jo oletkin ?
viewtopic.php?f=16&t=145026
viewtopic.php?f=16&t=145026
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 2.3 T7 virikysymyksiä
Eipä ole sattunut vielä silmään tuo ketju, näyttäs olevan melkoinen jatkoromaani mutta ensimmäisestä sivusta päätellen mielenkiintoista juttua!vesa67 kirjoitti: ↑Su Kesä 23, 2019 21:42Sillä välin kun odottelet nopeita vastauksia ehdit vaikkapa tämän ketjun selailla läpi, tai ehkä jo oletkin ?
viewtopic.php?f=16&t=145026
Täytyy lukasta viestiketju läpi.
Otsikko piti muuttaa.. vakion piristyksestä tässä vain kyse.
Mitä kokemuksia noista Maptun Wösnereistä, onko hyvät? Hinta ei olisi aivan kohtuuton.