takajouset ja iskarit
takajouset ja iskarit
Hei
Osaisko joku neuvoa hyvää jousi iskunvaimennin paria femmaan. Vedetään välissä raskasta kuormaa joten jotain kuormajousien tapaisia kaipaan. Nivomatit on kalliit eivätkä kuulemma kestäkkään kuin tovin.
https://www.topautoosat.fi/lesjofors-2260943.html
Onko tuo käyäpänen jousi? Kymmeniä eri vaihtoehtoja tulee noilta sivuilta mutta kuinka valita oikeat?
Vanhat ovat niin väsyneet ettei kestä keulimatta kunnon aisapainoa.
Osaisko joku neuvoa hyvää jousi iskunvaimennin paria femmaan. Vedetään välissä raskasta kuormaa joten jotain kuormajousien tapaisia kaipaan. Nivomatit on kalliit eivätkä kuulemma kestäkkään kuin tovin.
https://www.topautoosat.fi/lesjofors-2260943.html
Onko tuo käyäpänen jousi? Kymmeniä eri vaihtoehtoja tulee noilta sivuilta mutta kuinka valita oikeat?
Vanhat ovat niin väsyneet ettei kestä keulimatta kunnon aisapainoa.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: takajouset ja iskarit
Ihan motonetin valikoimastakin löytyy kuormajousia ja iskariksi kun laittaa Bilstein B6 niin sietää kuormaakin. Tolla yhdistelmällä sitten ihan tyhjällä perällä voi tuntua vähän nypyttävältä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: takajouset ja iskarit
nämä tasosäätö nivomat iskarit on nyt mulla ollu jo 4v ja ostin käytettynä , hyvin kestänyt ja todella harkinnu uusien ostoa , mut hinta tosiaan hirvittävän kallis.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: takajouset ja iskarit
Meni vahvistetut jouset ja nuo bilstein b6 iskunvaimentimet tilaukseen. Kiitos vastauksista!
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: takajouset ja iskarit
Mistä tilasit Bilsteinit ja minkä hintaset?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: takajouset ja iskarit
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: takajouset ja iskarit
Miten on, pitääkö aurauskulmat säätää uudestaan kun menee uudet osat alle?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: takajouset ja iskarit
Olisi ohjauskulmat kyllä hyvä tarkistaa aina jos iskareita ja / tai jousia vaihtaa. Joka laitteessa mitä itsellä ollut ja noita uusittu edestä ja /tai takaa on joutunut säätöjä muuttaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: takajouset ja iskarit
Katselin tuossa, että takaiskarit ovat päästäneet öljynsä kankaalle, joten ne pitää uusia. Lisäksi perä luuhottaa, joten parasta lienee uusia jousetkin. Luin joltain foorumilta, että varsinkin farmareihin on vaihdettu vahvistettuja jousia. Mitä mieltä porukka on noista, onko se hyvä ratkaisu? Olen ymmärtänyt, että tuon perän roikkuminen on vähän tyyppivika.
Re: takajouset ja iskarit
Itellä ainakin noilla bilsteinin b6 iskareilla ja vahvistetuilla jousilla perä nousi aika paljon. On kyllä hyvä setti varsinkin kuormalla. Ei huomannutkaan kuinka huonoksi olikaan peräpään osat menneet....
Ainut huono puoli on että etupäähän tarvis uudet osat, tuntuu niin eri parilta.
Ainut huono puoli on että etupäähän tarvis uudet osat, tuntuu niin eri parilta.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: takajouset ja iskarit
Onkos ilman kuormaa "jyrämäisyyttä" havaittavissa?Makwe kirjoitti: ↑La Syys 07, 2019 20:47Itellä ainakin noilla bilsteinin b6 iskareilla ja vahvistetuilla jousilla perä nousi aika paljon. On kyllä hyvä setti varsinkin kuormalla. Ei huomannutkaan kuinka huonoksi olikaan peräpään osat menneet....
Ainut huono puoli on että etupäähän tarvis uudet osat, tuntuu niin eri parilta.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: takajouset ja iskarit
Sitä minäkin yritin kysyä.
Olisi pitänyt olla täsmällisempi.
Re: takajouset ja iskarit
Kyllä siinä ehkä hieman on semmoista. Ja tosiaan, perä nousi varmaan sentin tai puolitoista... en ole mitannut mutta silmämäärin näyttää siltä.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: takajouset ja iskarit
Soitin Jyväskylään Pro-Carille erään toisen asian tiimoilta ja kysyin miten heillä on yleensä tämä asia hoidettu. Vastaus tuli, että ellei autolla vedetä jatkuvasti vaunua tjms. niin tavalliset uudet jouset tilalle ja hyvät iskunvaimentimet kaveriksi. Tuli selväksi.
Re: takajouset ja iskarit
Mitä tässä tapauksessa PCS:llä tarkoittavat "hyvillä iskunvaimentimilla"?PaulMuadDib kirjoitti: ↑Ma Syys 09, 2019 08:21Soitin Jyväskylään Pro-Carille erään toisen asian tiimoilta ja kysyin miten heillä on yleensä tämä asia hoidettu. Vastaus tuli, että ellei autolla vedetä jatkuvasti vaunua tjms. niin tavalliset uudet jouset tilalle ja hyvät iskunvaimentimet kaveriksi. Tuli selväksi.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-