nimismies kirjoitti:Ahaa, oliskohan sitten niin että kyseessä onkin iso T. Kontissa ei ole merkkejä kiinni, niin en kiinnittänyt huomiota sen kummemmin asiaan. Pitää vielä katsoa rekisteriotetta joku kerta, kun käyn kylässä
Iso T tuli -04
nimismies kirjoitti:Ahaa, oliskohan sitten niin että kyseessä onkin iso T. Kontissa ei ole merkkejä kiinni, niin en kiinnittänyt huomiota sen kummemmin asiaan. Pitää vielä katsoa rekisteriotetta joku kerta, kun käyn kylässä
2.3 koneesta 300hv ja 480nm e85:llaReksu kirjoitti:Downpipen ja isompien suuttimien kanssa noin 290hp ja 450nm
Vaihda 3"downpipe ja 3"koko putkisto,tippuu pakopaineet ja sen myötä lämmöt (vaikka ajelet viinalla) Ei kannata emepiä repiä,ennenkuin vaihdat kellariin rojut.Hiikeri kirjoitti: ↑Su Syys 15, 2019 12:48Mitäs suosittelette näin aloittelevalle Saabistille seuraavaksi. Tavoitteena kammelta 300+hp.
Alla siis 2006 9-5 2.3T (220hp) koneelleni on tehty RE85 konversio "Nappe" (+Bosch EV14 670cc suuttimet) 4.5 vuotta/91000 km sitten ja softalla otettu loput, kuulemma penkitetty tuolla wiinalla 290hv/450Nm? Mahdollista edes? Manuaali aski kyseessä.
Putkisto on täysin vakio (2.25"?) eikä muistakaan muutoksista ole tietoa.
Pelkällä 3" downpipella pitäisi siis lähteä 300+hv, jos aiempi tehonmittaus pitäisi paikkaansa?
Suositteletteko? Ainakin takapönttö on aika hapan, Polttoaine pumpusta kun ei ole tietoa niin olisiko sekin jo vaihdettu vai onko vakio pumpulla edes mahdollisista päästä tuohon mutuiltuun 290/450 tehoihin kun käytössä RE85. 98:lla penkitetty kuulemma ~260/420.
50tkm sitten on laitettu AERO:n kytkinpaketti, sylinteri + ölpät vaihdettu askiin.
Niinhän se on, eri penkitkin kun antavat hieman eri tuloksia. Ja on varmaan jo heposia laitumille mennyt.
Tärkeintä tossa downpipen vaihtamisessa on että ne pakopaineet laskevat. Sulla on siellä stage3 ja vakio putkisto,pakopainemittari kun olisi kiinni niin näkisit miten vitusti siellä on pakopainetta ja se paine tuottaa lämpöä..Bensalla jos ajaisit ni yli tuhatta piikkais lämmöt. Parempi ilman mittareita koska tieto lisää tuskaa vai miten se oli..Hiikeri kirjoitti: ↑Ti Syys 17, 2019 18:49Niinhän se on, eri penkitkin kun antavat hieman eri tuloksia. Ja on varmaan jo heposia laitumille mennyt.
Enempää ei ole tarkoitus sitten tuosta ottaa että kestää jotenkin noi vakio männätkin sekä ahtimen vaihtoihin en rupea jos ei paikallaan oleva joskus hajoa.
Toi DP:n vaihto ollut ainoastaan mielessä kun tuntuu tuovan lisää vääntöä keskialueellekkin,