No se paskakerros ei haittaa toimintaa, kun maantiekura yms. töhnä ei tuppaa olemaan magneettista
Irroituksesta on vain omakohtaista kokemusta, en ole asiaan sen kummemmin perehtynyt. Mutta tuossa stooria:
ViiruAeron alkuperäiset vetarit, siis ne tehtaalla asennetut, irtosivat navoista ihan helposti. Laudanpala vetarin päähän ja siihen pari napautusta tavallisella timpurin vasaralla, niin irti olivat.
Se käytettynä ostettu 2007 Aeron vetari kyllä lumpsahti meidän 2006 Aeron napaan paikoilleen ihan vain työntämällä, toki poorit oli putsattu ja rasvattu puolin ja toisin. Mutta ilmeisesti moottorin väännön hyödyntäminen ajossa kuitenkin pikkaisen muokkaa poorien profiilia, koskapa se eri Aerosta peräisin ollut vetari jotenkin leikkasi kiinni.
Lauta+vasara -metodilla liikkui navassa jonkin verran, kunnes jumitti täysin. Ruutailin pooreihin irroitusöljyä ja kampesin vetaria isolla 3-haaraisella ulosvetäjällä, liikkui taas vähän. Lopuksi piti pyytää apumies kampeamaan napaa ja minä muksin abaut parikiloisella moskalla vetarin päähän ruuvattua mutteria.
Sitten napsahti irti
Noh, uusi ABS-kehä vetariin ja pelko persiissä, että noinkohan se asentuu takaisin napaan. Rasvaa taas pooreihin ja lumps, upposi kuin *kuvittele joku hävytön fraasi tähän*.
Sen verran asia edelleen askarruttaa, että pitääpä kysäistä tässä samalla:
Vuosimallin 2006 vetarissa on erilainen mutteri kuin vuosimallin 2007 vetarissa. Kun olin asentanut 2007 vetarin 2006 napaan, niin en keksinyt syytä, minkä perusteella ko. mutteri pitäisi valita. Laitoin siis 2007 vetariin siinä olleen mutterin, jossa on muistaakseni suurempi laippa napaa vasten.
Niin juu se kyssäri. Että tuliko tuon mutterin valinnassa tehtyä joku moka?