Saabin ESP

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
RoopeA
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 09:15
Paikkakunta: Helsinki

Saabin ESP

Viesti Kirjoittaja RoopeA »

Mitä mieltä ESP-Saabistit olette ominaisuudesta olleet? Haun perusteella keskustelua aiheesta on ollut aika vähän, ja negatiivisia kommentteja antoi lähinnä Speedou ("ESP päällä itse saan enemmän ongelmia, kuin ilman sitä, joten en pidä sitä about koskaan päällä")

Itse olen talviliukkaiden jälkeen ESPstä tosi innostunut. Oikein harmittaa nämä pakkaset, kun ei ole liukasta yhtään. Autolla on tosi hauskaa ajaa liukkaaseen mutkaan vähän liian kovaa, kun tuntuu siltä että auto menee juuri sinne minne haluaa ilman käsijarrulla leikkimistä - tai itse asiassa tuntuu siltä että auto jarruttelee aliohjaustilanteessa takarenkaita itse ja tekee ikäänkuin itse käsijarrukäännöksen kuskin puolesta. Luistinrataliukkaan liikenneympyrän läpi ajo kovalla vauhdilla on malliesimerkki tilanteesta, jossa melkein alkaa naurattamaan kun tuntuu niin hauskalta. Onko muilla ollut samanlaisia ajamisen riemun tunteita talviliukkaillla?

Täytyy sanoa, että ESP lisättynä jo valmiiksi erinomaiseen talviautoon on tehnyt siitä käsittämättömän hienon ajopelin. Olisipa vain ollut 9-5 uusimmissa talvitesteissä mukana.
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Viesti Kirjoittaja Jartza »

mulla on ESP kanssa lähes aina päällä, mutta en oikein osaa sanoa mitä mieltä olen siitä. On kivaa tietää että on sellainen turvallisuuslaite toiminnassa, mutta niinä parina kertana kun se on ottanut päälle, on lähinnä kuskilta tullut vetelät että mitä hemmettiä tapahtui. Täytyykin vissiin kokeilla tuota laitetta vähän enemmän.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Hyvä systeemi ja toimii todella hyvin, en antaisi pois.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
miklaa
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 12:12
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja miklaa »

Jartza kirjoitti:mulla on ESP kanssa lähes aina päällä, mutta en oikein osaa sanoa mitä mieltä olen siitä. On kivaa tietää että on sellainen turvallisuuslaite toiminnassa, mutta niinä parina kertana kun se on ottanut päälle, on lähinnä kuskilta tullut vetelät että mitä hemmettiä tapahtui. Täytyykin vissiin kokeilla tuota laitetta vähän enemmän.
Minä ainakin menin pari päivää sitten paikallisen urheilukeskuksen jäiselle parkkipaikalle illalla pyörittelemään autoa ilman ESP:tä ja sen kanssa. Hauskaa oli. Joku ohikulkija saattoi pitää kahjona.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Vastaa Viestiin