Nokka akselit
Nokka akselit
Mistä erottaa imu ja pakopuolen nokat toisistaan?
Re: Nokka akselit
Imunokassa on hahlo takapäässä
Re: Nokka akselit
Vai kumminkin pakonokassa, jotta alipainepumpun saa automaatissa pyörimään.
Re: Nokka akselit
Okei, kiitos infosta, nokat tarvis vaihtaa, kun lämmetessään raksuttelevat,495000km ajetut vasta, mistähän kannatais tilata
Re: Nokka akselit
Nostimet on uusittu pari vuotta sitten
Re: Nokka akselit
Niin ja alakerta uusittu viitisenvuotta sitten /100000km
Re: Nokka akselit
Saattaahan olla, että öljypumpun rattaat raksittelee
Re: Nokka akselit
Vaikea sanoa kuulematta ääntä mutta kulunut jakopääkin pitää ylimääräistä ääntä, milloin se on uusittu?
Re: Nokka akselit
Jakopää uusittu 100000km sitten konerempan yhteydessä. Ääni kuulostaa kuluneelta kuulalaakerilta, apulaiteissa ei vikaa, remmi ja rullat on vaihdettu
Re: Nokka akselit
Niimpä niin.. Eihän näistä nostajia ikinä hajoo,kumma homma ku omassa aerossa useampi nostaja oli ihan loppu ja mittarissa vaan se 330tkm. Noita Ruotsin foorumeja kun lukee ni kyllä siellä nostajia menee näistä. Täällä Suomessa ne on luokiteltu ikuisiksi.Tai oikeastaan tämä foorumi on luokitellut.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Nokka akselit
Siis ne hydrauliset nostimethan on sellaiset, että öljynpaine pitää välykset rajoissa. Siellä nostimessa on heikohkolla jousella tehty venttiili. Nyt arvaamaan mitä etenkin pitkät öljynvaihtovälit tekee tuolle venttiilille? Noh - sinne kerääntyy kars- köh pas**aa ja alkuperäinen homma ei toimi kun se öljynpaine ei kestä siellä nostimen - tai siis painimen sisällä...
Eli jos ne nokat ei ole kovin kuluneet ja värittyneet - niin ei niitä kannata lähteä vaihtamaan - vaan keskittyä puhdistamaan tai vaihtamaan ne paininten kupit - en ole tähän mennessä tällä foorumilla lukenyt yhtään postausta että nokka-akselit olisi olleet vaihtoa vaille - kop-kop-luojan kiitos ei niitä sössineet vuosien saatossa - vaikka muuta ryssittiinkin...
Ja muuten noiden painimien raksuttamiseenkin vaikuttaa käytetty öljy - vaikka vaihtoväli olisi se 10 tkm, jotkut öljyt kun vaan alkaa raksuttamaan kun vaihtoväli on lähellä.
Eli jos ne nokat ei ole kovin kuluneet ja värittyneet - niin ei niitä kannata lähteä vaihtamaan - vaan keskittyä puhdistamaan tai vaihtamaan ne paininten kupit - en ole tähän mennessä tällä foorumilla lukenyt yhtään postausta että nokka-akselit olisi olleet vaihtoa vaille - kop-kop-luojan kiitos ei niitä sössineet vuosien saatossa - vaikka muuta ryssittiinkin...
Ja muuten noiden painimien raksuttamiseenkin vaikuttaa käytetty öljy - vaikka vaihtoväli olisi se 10 tkm, jotkut öljyt kun vaan alkaa raksuttamaan kun vaihtoväli on lähellä.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Nokka akselit
Joo,olen havainnut saman,kun vaihtaa uudet öljyt, raksutus on poissa jonkun aikaa,ja ihan vähän kun nostaa tyhjäkäynniltä kierroksia niin lakkaa välittömästi,että olisiko öljypumpun rattaat kuluneet?