Oletko varma, että säätötangon päät ovat irti toisistaan?
Äkkiseltään ei tuntuisi mahdolliselta, että säädön mahtuu kiertämään niin pitkälle rummun ollessa paikallaan, vaikka sulla olisi kengät ihan lopussa.
Säädin tänään just pojan femmasta kässärin ja muistaakseni
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
vasemmalla puolella säädön levittämiseen piti painaa meisseliä alaspäin eli säätörattaan hampaat kiertyvät ylöspäin. Oikealla puolella sitten toisinpäin. Voin kyllä muistaa väärinkin, mutta ajattelin vain, että jos haluat vielä koittaa saada säädön ottamaan kierteilleen.
Jos säätötangon osat ovat oikeasti pois kierteiltään niin, ettei niitä saa enää takaisin, niin onnistuisikohan siitä rummun reiästä kammeta ne kokonaan pois paikoiltaan? Silloinhan kengät pääsisivät vetäytymään ja ei tarttis sentään sitä rumpua lähteä rikkomaan.
Yksi keino voisi myös olla se, että ujutat ison meisselin tai vastaavan rummun ja jarrukilven väliin, pyydät apumiehen pitämään siitä vääntöä päällä eli aiheutat rumpua irrottavan voiman. Samalla koitat toisella meisselillä ja vasaralla kopauttaa rummun reiästä jarrukengän "runkoon". Tarkoitus siis täräyttämällä saada rumpu liikahtamaan kengän pinnalla. Sama molemmille kengille, niin voisit saada hivutettua rummun ulos. Tietysti, jos sulla on sopiva ulosvetäjä, niin sillä voinet korvata tuon apumiehen kampeamisen ja saat kerralla suoraan ulospäin suuntautuvan vedon. Olipas hankalasti selitetty, mutta ehkä sait idean. Tietty se rummun reunaan muodostunut olake voi olla niin suuri, että ei onnistu enää.