Kiitos vinkeistä, kävin lopulta Kosamiitin suosittelemassa öljynvaihdossa Vianorilla eli entisellä Öljyhetkellä.
Vaihteistoöljyn vaihto onnistui odottaessa ja palvelu mielestäni erinomaista kun sain seurata vieressä työvaiheita ja koko ajan kertoivat
mitä tekevät ja miksi.
Vaihto oli 100% öljynvaihto koneellisesti/kemiallisesti pestynä sisältäen laatikon puhdistusaineen, 7 litraa öljyä ja uuden öljyn suoja-ainneen.
Hinta noin tunnin töineen 238 Euroa.
Samalla vaihdatin moottoriöljyn (4,3 litraa) suodattimineen hintaan 87 Euroa.
T: Seppo
PS: Kouvolan Öljypiste tarjosi vaihteistoöljyn vaihtoa hintaan 290 Euroa ja moottoriöljyn vaihtoa 90 Eurolla.
SMa #6616
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09
onko mitään hyötyä tuosta koneellisesta vaihdosta vrt et propusta laskee 4l ulos ja laittaa 4l uutta. toistaa uusiksi jonkinajan kuluttua.
euro säästö ainakin huima olettaisin .
Joka toisella öljyn vaihdolla tehnyt tuon 4L mukaisesti omaani eli noin 4-5tkm on moottori öljyn vaihtoväli ja km riippumatta 2 krt vuodessa keväällä ja syksyllä.
25e laatikko öljy ja moottori öljy sen 20-30e riippuen öljystä + suodatin joka toisella öljyn vaihdolla. reilut 100tkm tullut tuolla omia ajoja.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Eikä tuo huuhteluvaihto ole todellakaan paha tehdä kotioloissa jos on mahdollisuus ottaa laatikon pohjaroppukin irti.
Pohjaropun lisäksi täytyy irroittaa 1kpl banjopultti. Lisäksi tarvitaan mitallinen astia vanhan öljyn mittaamista varten sekä muistaakseni M14x1.5 kierteellä oleva letkuliitin ja siihen sopivaa letkua.
Itse olen kolmeen femmaan vaihtanut huuhtelemalla laatikkoöljyt kotipihassa tunkin ja pukkien kanssa. Foorumilta löytyy kyllä ohjeita vino pino työn tekemiseen. Suurempi aika työssä menee käytännössä tunkkaamiseen ja pukkien asetteluun kuin itse vaihtoon.
Eipähän sen jälkeen tarvi miettiä paljonko on uutta ja paljonko vanhaa öljyä lootassa
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Todella helppo homma tehdä itse. Oon tehnyt omaan pari kertaa ja työkaverin volvoon myös. aika samanlainen proseduuri kaikissa. Just tein tuohon 900 myös. siinä vielä helpompi kun ei tartte mitään erillisiä letkuja tai pultteja hommailla..
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05