
Nyt sitten tankattiin jonkun verran testiksi 98E5, tenua jäi tankkiin kuitenkin noin 2/3 ja 1/3 bensiiniä. Tämä sen takia, kun halusin nähdä putoaako tuo Ad85-arvo ollenkaan. No eipä ole pudonnut, 850 on ja pysyy. Katsoin sitten Ca85-arvoa seuraavaksi, niin sekin jökötti 850. Sitten Lamb-arvo, no se pysyy pitkälti plussan puolella...

Päätettiin vaihtaa joka tapauksessa lambda-anturi uuteen Boschilaiseen (0258006174) koska aika kattavan huoltopäiväkirjan mukaan ei ole vaihdettu koskaan ja autolla mittarissa kuitenkin pitkälti yli 300tkm. Vähän tuntui parantuvankin, mutta silti enimmäkseen plussan puolella seilaa Lamb ja Ca85 laskee vain parhaimmillaan 700 tietämille kiihdytyksissä ja palaa sitten 850.
Sitten tuossa anturin vaihdon jälkeen katselin mReq ja mAir, normaalissa ajossa ja tyhjäkäynnillä mAir tuntuisi aina olevan noin kympin verran isompi kuin mReq, mutta täyskaasukiihdytyksessä taas kun mReq menee yli tonnin niin mAir ei koskaan nouse yli 1000.
Lisäksi joitain esimerkkejä Pinl/mAir käyttäytymisestä:
Tyhjäkäynnillä 380/165
Kruisaillessa 393/168, 440/201, 566/277
Kiihdyttäessä 1138/616, 1315/719, 1826/962, 1861/973
Olisiko se vihdoin MAF:in vaihto eessä, jonkinlainen vuoto jossain, kenties molemmat edellämainitut vai bonusvaihtoehtona jokin täysin muu ongelma? Vaikka kaipa tuon imu/ahtopuolen tiiveyden voisi tarkastaa joka tapauksessa kunhan kerkiää...
