Ad85 nollassa ja amul -2500
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Tuskin kannattaa Motonetistä hakea, ellei sieltä saa alkuperäistä ilmamassamittaria. Motonetin luettelon mukaan ainaostaan "vastaa" alkuperäistä.
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283436/223321
Tuo olisi alkuperäinen marmoritiskiltä:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... reId=11901
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283436/223321
Tuo olisi alkuperäinen marmoritiskiltä:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... reId=11901
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Löytyy sieltä originaaliakin https://m.motonet.fi/fi/tuote/283511?aj ... malli=2004jus kirjoitti: ↑To Helmi 27, 2020 23:02Tuskin kannattaa Motonetistä hakea, ellei sieltä saa alkuperäistä ilmamassamittaria. Motonetin luettelon mukaan ainaostaan "vastaa" alkuperäistä.
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283436/223321
Tuo olisi alkuperäinen marmoritiskiltä:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... reId=11901
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Osaan veikata . Immun jälkeinen imutorveen menevä tiiviste rutussa ja hörsii ilmaa siitä. Kyllä toi noin muuten vaikuttaa aivan selkeältä immuvialta ja ennen Motonettiin menemistä kysy paikalliselta marmoritiskiltä hinta . Saatat yllättyä positiivisesti. Toki Motonetistakin saa orkkiksiaAeroapina kirjoitti: ↑To Helmi 27, 2020 22:45
Ei kai se sitten auta kun lähtä huomenna motonetistä hakemaan uutta immua ja kokeilla muuttaisiko se mitään. Osaatko veikata mistä se voisi vielä vuotaa ilmaa, kun olen mielestäni jo käynyt läpi kaikki alipaineletkut. Mietityttänyt tuo cobran ja turbon välinen tiivistys, mutta kun ei se ole sieltä öljyä enempää pukannut niin kaippa sain sen tiivistettyä kunnolla. (Ei ollut mitään tiivistettä välissä, kun irrotin ne toisistaan )
Edit : Sitten toinen tosi yleinen vikapaikka on että se immulta koneeseen päin lähtevä kumiputki on puhki . Ota samalla irti ja tarkasta kunnolla .
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Siellä cobran ja turbon välissä on/pitäisi olla, hyvin mitätön o-rengas tiivisteenä. Eihän se imupuoli (eli cobra - turbo) valukkaan öljyä koska kaikki öljy menee imuilman mukana imukanaaan eli intercoolerille + putkistoon. Itse koin tuon cobra - turbo "laipan" asemoinnin hyvin hankalaksi - ja sitä tuli harjoiteltua monta monituista kertaa ennenkuin olin tyytyväinen - paikka on vit**mainen ja "toleranssit" pienet. Ne jotka näitä tekee useasti varmaan osaa tuon tehdä ns. heittämällä - mutta ensikertalaiselle oli haaste saada oma omatunto vakuuttuneeksi.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Jösses - jos oikein katsoin kursseja, niin onko tuo originelli marmorilla halvempi kuin M*netissä....jus kirjoitti: ↑To Helmi 27, 2020 23:02Tuskin kannattaa Motonetistä hakea, ellei sieltä saa alkuperäistä ilmamassamittaria. Motonetin luettelon mukaan ainaostaan "vastaa" alkuperäistä.
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283436/223321
Tuo olisi alkuperäinen marmoritiskiltä:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... reId=11901
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... low-sensor
113,92€ näyttää ainakin minulle tällä hetkellä.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/283511/ ... kuperainen
99,00€
113,92€ näyttää ainakin minulle tällä hetkellä.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/283511/ ... kuperainen
99,00€
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Tuossa yksi vaihtoehto eräältä eBay myyjältä, jolta olen tilannut paljon tavaraa.
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Saab ... 1798501473
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Saab ... 1798501473
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Jos Kalajoella vaikutat, ja immun osto epäilyttää, niin Alavieskasta voit huomenna noutaa ehjän käytetyn testattavaksi
En viitsi sitä myydä, mutta lainaan saat viikoksi.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Ehin jo motonetistä käydä kipasemassa uuden orikinaali immun euron-alle-satasella ja tänään pistän sen ton vanhan tilalle (joka olikin ilmeisesti joku Pierburgin immu??). Vähän jännittää muuttuuko auton käytös mihinkään.
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Käytä vaihdon jälkeen akkua irti, jotta virheelliset adaptaatiot nollaantuvat.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Ei ollut koeajo ihan odotusten mukainen vaikka pientä parannusta sainkin uudella immulla.
Pinl käväisi kunnon kiihdytyksessä 2200 paikkeilla.
Mreq ja mAir seuras toisiaan nyt paremmin kuin edellisellä immulla.
Missfirejä n. 20 jokaseen sylinteriin (???)
Lamb edelleen pyöritteli -2300 -2500 paikkeilla.
Ad85 pyöreä nolla..
..MUTTA autoa startatessa tapahtui jotain kummaa, kun Ad85 pyöri noin puoli minuuttia 45 ja 11 paikkeilla ja Lamb arvotkin oli +- 20 jotain. Auto siis hetkellisesti toimi ihan oikein? Mistä sitä seuraavaksi lähtisi vikaa etsimään? Alan uskomaan että tää auto on vaan kirottu
Pinl käväisi kunnon kiihdytyksessä 2200 paikkeilla.
Mreq ja mAir seuras toisiaan nyt paremmin kuin edellisellä immulla.
Missfirejä n. 20 jokaseen sylinteriin (???)
Lamb edelleen pyöritteli -2300 -2500 paikkeilla.
Ad85 pyöreä nolla..
..MUTTA autoa startatessa tapahtui jotain kummaa, kun Ad85 pyöri noin puoli minuuttia 45 ja 11 paikkeilla ja Lamb arvotkin oli +- 20 jotain. Auto siis hetkellisesti toimi ihan oikein? Mistä sitä seuraavaksi lähtisi vikaa etsimään? Alan uskomaan että tää auto on vaan kirottu
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Sitten seuraavaksi katse lambda-anturiin. Onko milloin vaihdettu ja johdot ehjät sekä liitin kunnolla kiinni?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Löytyis muuten lambdakin, -06 Aeron alkuperäinen, eilen poistettu toimivana
Vaihdoin varalta, kun sillä on ajettu aika paljon. Bosch 0258006174, en muista mihin vuosimalleihin tuo sopii.
Vaihdoin varalta, kun sillä on ajettu aika paljon. Bosch 0258006174, en muista mihin vuosimalleihin tuo sopii.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Nooh..kävin tiirailemassa tänään sitten niitä lambda antureita (joita näytti olevan 2 ennen kattia?) ja päällisinpuolin johdot ja liitokset näytti ihan hyvältä. Kävin siinä samassa vielä läpi kaikki alipaineletkut, välijäähyn letkut ja takaiskuventtiilit. Kaikki näytti olevan ihan kunnossa.
Ajattelin sitten vielä vilkaista samaan syssyyn polttoainepumpun...
https://aijaa.com/Ss6dhm
...ei taida kuulua polttoainepumpun uida bensassa.
Ajattelin sitten vielä vilkaista samaan syssyyn polttoainepumpun...
https://aijaa.com/Ss6dhm
...ei taida kuulua polttoainepumpun uida bensassa.
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Re: Ad85 nollassa ja amul -2500
Kaksi ennen katalysaattoria? Pitäisi olla 1 ennen ja 1 jälkeen.
Joku on rikkonut painepuolen liittimen ja ranetanut sen. Tuo kannattaisi korjata.
Joku on rikkonut painepuolen liittimen ja ranetanut sen. Tuo kannattaisi korjata.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89