Noni, takajarruremppa teetetty. Jarrut kyllä tuntuu toimivan, mutta ihmettelin kun poljintuntuma on vähän pehmeämpi/pidempi kuin aiemmin. Kysymys tähän liittyen siirretty sopivampaan threadiin.
Edit: Ai niin, alla vielä kuva kannustukseksi kaikille kuntotarkastukseen. Sen yhden ilmeisesti helpoimmin antautuvista paikoista eli oikean takarenkaan etupuolella (ainakin omassa tapauksessa) näkee kyykistelemällä helposti. Ei ollut vuotoja näissä vielä mutta putkea oli napsahdellut poikki irroiteltaessa.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Onko ensimmäisissä femmoissa bensasuodattimen kohdalla vielä liittimet? Itsehän hain viikolla fixukselta valmiit jarruputket jonka mitat he kattoi luettelosta. No tänään töiden jälkeen pakoputki, tankki ja vanhat jarruputket pois, uusia sovittelelemaan ja uudet putket yltää vain suodattimen kohdalle kun vanhat oli rintapellistä jarruletkulle yhtä pötköä.
^Sittenhän et tee uutta liitosta. Jos siinä vanhassa putkessa on ennestään jossain kohtaa liitos, niin siihen saa liittää uuden putken. Jos ei, niin sitten uutta putkea keulaan saakka.
-99 femmasta lahosi tänään putki apparin puolelta takaa. 380tkm taulussa.
Pelottavinta on se, että putki antautui ilmeisesti risteyksessä (automaatti) ollessa kun yhtäkkiä alkoi poljin painumaan. Kumma homma ettei ole kovemmassa käytössä antautunut. Vuotaa sieltä tankinkulman läheltä, selviää tarkemmin kun pääsee alle ropeltamaan.
Äidin femmasta lähtee samantien tarkastelun alaiseksi myös kys. röörit.
lauantaina just tehtiin emännän vm99 femmaan uudet putket edestä taakse. tulipellin luona on liitokset . hyvä tuli ja katsastusmies jopa kehui asennusta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Takaa oikealta tankin kulmilta alkoi omakin femma jarrunesteitä valuttelemaan. Vuotopaikkaa nyt en pikaisella vilkuilulla vielä onnistunut tarkasti paikantamaan mutta ei ole foorumin juttujen perusteella ainutlaatuinen vuotokohta tuo
Nyt kiinnostaisikin sopiiko tuo Motonetin putket sellaisenaan ja monestako osasta tuollaisen 2002 9-5:n putki on kasattu kun Motonet myy 260cm pitkää putkea oikealle sekä sen lisäksi 56cm pätkiä taakse? Onko siis letkujen ja pitkän putken välissä vielä joku lyhyempi putki vai miten tuo tulisi tulkita? Oikein informatiivista kuvaakaan aiheesta en vielä löytänyt...
Auto on lähiaikoina lähdössä moottorin vaihtoon Tallinnaan joten tällainen ylimääräinen rasti pistää tympäsemään
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Jarruputket femmaan vaihdettu. Molemmilta puolilta olivat taakse menevät putket aivan valmiit ja katkesivat irrotettaessa molemmat. Oikeanpuoleinen putki oli kuitenkin se joka tankin kulmalta valutti maahan asti ja kuskinpuolenen putki oli märkä taka-akselin suuntaiselta osaltaan.
Motonetin valmis mallikohtainen putki oli todellakin auttamattoman lyhyt (ja taisi siinä olla toinen liitinkin väärä) mutta tulipa tuo itsekin todettua... Palautukseen meni ja tilalle 7,6m kieppi putkea mikä riitti siis hienosti molempien takaputkien taitteluun. Nimimerkki smooth tuossa jo aikaisemmassa viestissä kertoikin putkien mitat eli nuo 405cm ja 308cm osuvat hyvinkin lähelle riippuen minkälaiset mutkat saa putkiin aikaiseksi. Liittimet (3xA ja 1xE) leipaistiin paikalleen Bilteman jopa 30e kustantavalla kaksoiskartiotyökalusarjalla joka ajoi siis asiansa.
Osiin ja työkaluihin siis meni noin 60e mutta hommanahan tuo otti tuntitolkulla aikaa kun yritti siististi tehdä. Polttoainesuodattimen kiinnike ja tankin toista pantaa avattiin sen verran että sai hieman enemmän tilaa putkien taivutteluun tankin oikeassa reunassa mutta ei se silti ihan hetkessä luonnistunut. Samoin tulipellin liitoksen luona tolkullisten mutkien vääntelyt ottivat aikansa.
Jospa nesteet kuitenkin pysyisi putkissa nyt jokusen vuoden...
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Hävis jarrut -99/9-5 saapista sopivasti alamäessä risteyksessä.No pitää ne vielä vähän,mutta.Lyhyen tutkailun jälkeen takaa oikealta se 56cm putki laukes.Onko se miten helppo vaihtaa.Tunkilla nostin kulmaa ylös.Ei oikeen saanu täyttä selvyyttä.Ei kai bensa tankkia tartte eestä irrottaa?Huutokaupasta ostin 3l/V6 ja kotia ajaessa näin .
9-5 mk3 mallista hiipu jarrut myös. No ruosteessa ja juurikin tankin kulmalta. Merkkiliikkeen tarjous 450,- Kuulostaa vähän kovalta hinnalta. Niinpä aprikoin, saakohan tuota metritavarasta ite sujuteltua ja asennettua pelkästään pukkien päällä räntäsateessa
Kyllä sen saa metritavarastakin tehtyä. Mikä tahansa asiansa osaava korjaamo pystyy varmasti nykertämään nuo putket. Meän femmasta on myös korjattu nuo putket vuosia sitten. Muistelisin että jotain kuuskymppiä maksoi tarvikkeet+työt päälle.
Edittiä: saahan ne toki itsekkin rakenneltua jos intoa ja taitoa löytyy. Rintapellin liitokseen pääsee helposti käsiksi ja aivan näkösällähän ne kulkee pohjassa.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Jees ja tänks. Nuo liitokset jäi paikantamatta silloin kun paikansin vuotoa. Edestä siis löydettävissä. Missähän ne takana olikaan. Pääseekö niihin käsiksi?