Uutta bypass venttiiliä?
Uutta bypass venttiiliä?
Auto antoi opensidiin vikakoodiksi 4368 joka käännettynä oli p1110 eli charge air bypass valve probleemaa. No, otin bypassin irti ja puhaltelin sinne, ei päässyt ilma läpi mutta imemällä tulikin ilmaa ihan kunnolla. Taitaa tarkoittaa siis sitä että bypassin kalvo on rikki?
Mietinkin, että onko nuo aftermarket bypassit mistään kotoisin vai kannattaako vaan katella jostain originaali tilalle? Tarkoitan niitä, misä se kalvo on korvattu jousella, että ne kestäis kovempia paineita. Suosituksia otetaan vastaan.
Mietinkin, että onko nuo aftermarket bypassit mistään kotoisin vai kannattaako vaan katella jostain originaali tilalle? Tarkoitan niitä, misä se kalvo on korvattu jousella, että ne kestäis kovempia paineita. Suosituksia otetaan vastaan.
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Ihan vaan alkuperästä paikalleen, helpoin ja toimivin eikä edes kovin kallis.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Venttiilissä on kaksi isoa letkulähtöä ja yksi pieni. Imit ja puhalsit siitä pienestä?
https://webshop-fi.saabparts.com/9-5-ge ... pass-valve
https://webshop-fi.saabparts.com/9-5-ge ... pass-valve
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Tai osto ilmoitusta osto- ja myynti palstalle.jus kirjoitti: ↑La Huhti 04, 2020 19:13Venttiilissä on kaksi isoa letkulähtöä ja yksi pieni. Imit ja puhalsit siitä pienestä?
https://webshop-fi.saabparts.com/9-5-ge ... pass-valve
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Joo, siitä missä on se pieni nippa josta menee alipaineletku tulipeltiin.jus kirjoitti: ↑La Huhti 04, 2020 19:13Venttiilissä on kaksi isoa letkulähtöä ja yksi pieni. Imit ja puhalsit siitä pienestä?
https://webshop-fi.saabparts.com/9-5-ge ... pass-valve
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Mietityttää vaan, että onko kannattavaa tuota orkkis bypassia ostaa kun uutena hinnat huitelee 60e alueella ja lukenut juttuja siitä kuinka niissä tahtoo kalvo revetä kiihdytyksissä. Tiedä sitten saako stage 1 virityksillä ees semmosia paineita aikaseksi että ois vaarasa rikkoa bypassin.
Nii ja ainahan tieteski vois ostaa käytettynä..
Nii ja ainahan tieteski vois ostaa käytettynä..
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Viritetyissä koneissa ollut vakio bypass jo 15 vuotta. Yhtäkään ei ole mennyt rikki. Liekkö muilla mennyt? Varsin laadukas se on. Vanhoissa Saabeissa se oli toisin päin (esim. Og900) . Sen voi niissä kääntää samalla tapaa, mitä trionic 7 - koneissa on vakiona.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Uutta bypass venttiiliä?
On mennyt.
Se mihin aeroapina viittaa on, että merkkitiskiltä ei saa enää Bosch:in valmistamaa bypassia joka vahvistettuna mallina on kestävä. Nykyään valmistaja on vaihtunut Kayser-merkkiseksi, josta taas on niitä huonoja kokmuksia. Kestäävät vakioina tai lähesvakioina, mutta viritetyissä eivät tahdo kestää. Toki jos laatu on parantunut viimeisen vuoden aikana, niin sitten asia on eri.
Se mihin aeroapina viittaa on, että merkkitiskiltä ei saa enää Bosch:in valmistamaa bypassia joka vahvistettuna mallina on kestävä. Nykyään valmistaja on vaihtunut Kayser-merkkiseksi, josta taas on niitä huonoja kokmuksia. Kestäävät vakioina tai lähesvakioina, mutta viritetyissä eivät tahdo kestää. Toki jos laatu on parantunut viimeisen vuoden aikana, niin sitten asia on eri.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Joo etin ite eilen netistä kauan nuita Boschin bypasseja ja aina tuli vastaan pelkkiä Kayserin mallia olevia ns. originaalina! Ilmeisesti Bosch lopettanut nuitten valmistuksen jo jonkin aikaa sitten.Pakari kirjoitti: ↑Su Huhti 05, 2020 09:17On mennyt.
Se mihin aeroapina viittaa on, että merkkitiskiltä ei saa enää Bosch:in valmistamaa bypassia joka vahvistettuna mallina on kestävä. Nykyään valmistaja on vaihtunut Kayser-merkkiseksi, josta taas on niitä huonoja kokmuksia. Kestäävät vakioina tai lähesvakioina, mutta viritetyissä eivät tahdo kestää. Toki jos laatu on parantunut viimeisen vuoden aikana, niin sitten asia on eri.
Pitää varmaan alkaa kyselemään, jos joltain löytyisi vielä Boschin bypassia Kokkolan alueella.
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Omat kokemukset Boschista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Uutta bypass venttiiliä?
https://www.ahtoja.com/product/201/forge-style-by-pass
Onkohan mitään hyötyä metallisesta muovin sijaan?
Onkohan mitään hyötyä metallisesta muovin sijaan?
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Aika vähän tietoja myyjä tuosta antaa. Kuvassa näkyy jousia ja prikkoja. Liekö mäntämallinen vai kalvolla kuten Saabin orkkis.
Alkuperäinen Forge näyttäisi olevan mäntämallinen. http://www.forgemotorsport.com/valve_service.pdf
Alkuperäinen Forge näyttäisi olevan mäntämallinen. http://www.forgemotorsport.com/valve_service.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Oli itellä käytössä vuoden päivät mäntämallinen... kiilautui mäntä jumiin ja aiheutti mitä ihmeellisempiä ongelmia. Palasin takaisin kalvolliseen alkuperäiseen Boschiin...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Vikakoodi hävisi ja ongelma ratkesi uudella Boschin bypassilla, jonka sain ostettua foorumilaiselta. Vanhasta olikin koko kalvo räjähtänyt ties minne!
Kiitoksia kaikille vastanneille ja uuden bypassin myyjälle.
P.S Vaikuttaako rikkinäinen bypass imuvuodon tavoin, koska opensidistä ca85 arvo rupesi viimein näyttämään lukemia bypassin vaihdon myötä?
Kiitoksia kaikille vastanneille ja uuden bypassin myyjälle.
P.S Vaikuttaako rikkinäinen bypass imuvuodon tavoin, koska opensidistä ca85 arvo rupesi viimein näyttämään lukemia bypassin vaihdon myötä?
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Ahdettu ilma karkaa takaisin turbon imupuolelle, jos bypass vuotaa. Joten kyllä vaikuttaa
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815