Tuollaisia on käytössä muutama korjaamolla:
http://atoy.automatik.tri.haus/jarrunes ... 37785-195/
Vastaavasta laitteesta tehtiin automaattivaihteiston täyttölaite noihin 5-8 lovisiin askeihin jotka "ylitäytetään".
Jarruneste
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Jarruneste
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Jarruneste
Virtasenkaupassa näkyy olevan ilmauslaitteen hinta 98,90 mutta saman firman toisessa verkkokaupassa 74 €.
https://www.osamies.fi/varaosa/jarrujen ... -263941557
https://www.osamies.fi/varaosa/jarrujen ... -263941557
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Jarruneste
Niin, tässä on ulkoistettu autotehtaan kustannuksia kuluttajalle, tehdään jarruputket jostain maalatusta silumiinista ja kuluttajajannevillepetteri kirjoitti: ↑Pe Tammi 31, 2020 06:49Ainakin mersun huolto ohjelmaan kuuluu 2vuoden välein tuo vaihto.
Kyllä ihan suositeltavaa on vaihtaa ne,kuitenkin pitkällä välillä se kiehumispiste heikkenee kun vettä kondensoituu sekaan ja ruostuttaa jarruputkia ym.
maksaa jarrunesteet niin että nuo ei ruostuisi käsiin. Sama juttu saabissa joten ei mersu oo yksin.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Jarruneste
Kaikissa autoissa jarruneste kuuluu vaihdettaviin nesteisiin. Kuten jannevillepetteri kirjoitti, sitä vettä kondensoituu sinne jarrunesteen sekaan. Veden kiehumispiste on matalempi kuin jarrunesteen ja se ei tee hyvää. Yleensä ne putket ruostuu ulkoapäin eikä sisältä.Fakiiri kirjoitti: ↑Pe Helmi 14, 2020 07:45Niin, tässä on ulkoistettu autotehtaan kustannuksia kuluttajalle, tehdään jarruputket jostain maalatusta silumiinista ja kuluttajajannevillepetteri kirjoitti: ↑Pe Tammi 31, 2020 06:49Ainakin mersun huolto ohjelmaan kuuluu 2vuoden välein tuo vaihto.
Kyllä ihan suositeltavaa on vaihtaa ne,kuitenkin pitkällä välillä se kiehumispiste heikkenee kun vettä kondensoituu sekaan ja ruostuttaa jarruputkia ym.
maksaa jarrunesteet niin että nuo ei ruostuisi käsiin. Sama juttu saabissa joten ei mersu oo yksin.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Jarruneste
Pahin tilanne mitä meillä käynyt oli 19v sitten emännän 626 juuri kun sen oli kesällä ostanut, siinä tavallista kovemmassa jarrutuksessa hirtti takajarrut kokonaan kiinni. Piti odottaa että jäähtyi ennenkuin laukesi auki. Lähes pelkkää vettä mitattaessa koko jarruneste niin oli ensimmäinen huoltokohde siihen autoon.
Noita jarrunesteitä meidän talouden autoissa 2-3 v välein imetty läpi kompuran avulla normaalin putsauksen ja herkityksen yhteydessä.
Noita jarrunesteitä meidän talouden autoissa 2-3 v välein imetty läpi kompuran avulla normaalin putsauksen ja herkityksen yhteydessä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Jarruneste
Vaihdoin nesteet tähänkin malliin valuttamalla kesärenkaita vaihtaessa. Ei ole urakkatyötä, muttei tarvitse muuta kuin avata nippa niin valuu omalla painollaan. Toki letkun pätkä ja purkki. Takana menee ainakin tunti, edessä puolituntinen niin rupeaa kirkasta nestettä valumaan. Välissä tekee muuta hommaa ja täyttää kerran säiliön. Kytkinmen neste samalla tyylillä. Säiliön imaisin tyhjäksi lääke ruiskulla ensin.