Renkaan korkeus+madallus 225/55 -3cm
Renkaan korkeus+madallus 225/55 -3cm
Onko kokemuksia siitä, onko 225/55 liian leveä ja korkea -3cm madalluksen kanssa.Voisi teoriassa aiheuttaa ongelmaa takakaarien kanssa..?
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Renkaan korkeus+madallus 225/55 -3cm
Vanteen koko on aika ratkaiseva tieto.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Renkaan korkeus+madallus 225/55 -3cm
17"
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Renkaan korkeus+madallus 225/55 -3cm
45mm halkaisijassa eroa ja mittarivirhettä 7km/h. 225/45-17 on nykyään niin halpa ja yleinen koko, etten lähtisi yrittämään.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Renkaan korkeus+madallus 225/55 -3cm
Jos haluut papparenkaat , ota 205/50/17 .
Tietovisakysymys: Mitä se keskimmäinen numero tuossa ilmaisee ? Vain aloittaja saa vastata
Tietovisakysymys: Mitä se keskimmäinen numero tuossa ilmaisee ? Vain aloittaja saa vastata
Re: Renkaan korkeus+madallus 225/55 -3cm
On liian suuri profiili. Madalluksen kanssa ongelmia tuottaa jo koko 225/50/R17. Ottaa kuormattuna joustoissa sisälokasuojiin kiinni takana.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Renkaan korkeus+madallus 225/55 -3cm
225/45-17 on yleisin ja halvin (17") koko joten sitä kannattaa käyttää
Jos haluaa renkaan kyljen korkeammaksi niin oikea ratkaisu on vaihtaa 16" vanteisiin.
205/50-17 on toki melkein puoli prosenttia suurempi halkaisija, mutta ainakin ednaan pitäisi mahtua myös 235/45-17 jossa olisi sentään 1,2% eroa, se tosin vaatii 7,5" leveän vanteen joka estää melkein kaikkien og9-5 alkuperäisvanteiden käyttämisen
Jos haluaa renkaan kyljen korkeammaksi niin oikea ratkaisu on vaihtaa 16" vanteisiin.
205/50-17 on toki melkein puoli prosenttia suurempi halkaisija, mutta ainakin ednaan pitäisi mahtua myös 235/45-17 jossa olisi sentään 1,2% eroa, se tosin vaatii 7,5" leveän vanteen joka estää melkein kaikkien og9-5 alkuperäisvanteiden käyttämisen
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Renkaan korkeus+madallus 225/55 -3cm
Se EI vastaa sun korvan laelta kaljun laelle mitattua matkaa!!
225/45/17 tulee siis pappasaabiin.Kuustoistasilla tonnarissa ne 55 vaan oli mukavat ja ihan tarpeeks profiilia kovempaankin ajoon.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Renkaan korkeus+madallus 225/55 -3cm
Juuri näin. 205/50-17 on pätevä koko femmaan, siis talvirenkaana Yksi sarja ajettu loppuun ja seuraava tulee olemaan samaa kokoa.Haza kirjoitti: ↑Su Kesä 07, 2020 07:57225/45-17 on yleisin ja halvin (17") koko joten sitä kannattaa käyttää
Jos haluaa renkaan kyljen korkeammaksi niin oikea ratkaisu on vaihtaa 16" vanteisiin.
205/50-17 on toki melkein puoli prosenttia suurempi halkaisija, mutta ainakin ednaan pitäisi mahtua myös 235/45-17 jossa olisi sentään 1,2% eroa, se tosin vaatii 7,5" leveän vanteen joka estää melkein kaikkien og9-5 alkuperäisvanteiden käyttämisen
Ednaan tosiaan mahtuu hyvin 235/45-17 -renkaat, jopa NG-kolkin 7,5" ET 41 vanteilla. Eikös vanhempien femmojen takapää ole samoilla mitoilla, eli pitäisi sopia niihinkin taakse. Keulasta en tiedä, ei ole tullut sovitettua.
Kuvasta ei ikävä kyllä tarkasti näe, että kuinka hyvin yllä oleva kombo täyttää kaaret, kyseessä Aero vakiojousilla ja Koni FSD -iskareilla. Pikkusormi ei mene takarenkaan ja sisälokarin väliin, mutta rengas ei myöskään hinkkaa mihinkään "jouset pohjassa"
Isohko kuva, laitan linkkinä:
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Aero06/Aero8.JPG
Edit: Tuossa näkyy paremmin, P7 Pirelli 235/45-17 -rengas NG-kolkin 7,5" ET 41 vanteella. Ison kuvan Conti SportContact on kanttisemmalla poikkileikkauksella vielä lähempänä muoveja.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen