
Tässä versiossa, 9-5 2.2 TID vm 2005 fiksuin ratkaisu oli ostaa Motonetista 15€ (saa muualtakin) maksava venttiili ja vaihtaa se vuotavan venttiilin tilalle. Ohitusta ei ollut tarve tehdä, kun tuo operaatio oli tässä tapauksessa helpompi. Edes jäähdytysnestettä ei olisi ollut tarve vaihtaa, mutta kun oli tullut laitettua sen verran raakaa vettä, tulipa sekin vaihdettua. Ja venttiili oli tosiaan ”oma yksikkonsä” eli se elektroniikka, johon piuha tuli, oli oma pötikkä, vaikka näytti kuin olisivat olleet samaa palikkaa. Olivat vaan kiinni samassa ”telineessä”.
Pahimmillaan tuo korjaus voi maksaa enemmän kuin ko auto, mutta jotta saamme nämä Saabit pysymään järkevillä kuluilla liikenteessä, on hyvä olla vertaistukea