automies kirjoitti: ↑Su Heinä 26, 2020 22:31
Ja se pumppuhan surahtaa, kun laitat virrat päälle. Eli ei kannata suoraan startata, vaan käännät vaan virrat päälle. Pumppu nostaa paineet ennen starttia ja siinä pitäisi kuulua tuo surahdus
Noup, ei kannata luottaa siihen, että vaikka pumppu surahtaa virrat päälle laittaessa, niin se on OK.
Mullakin kuoli DW200 -pumppu siten, että jaksoi paineistaa linjan (ainakin jotenkin), mutta sitten meni mykäksi. Abaut kymmenkunta kertaa auto käynnistyi hetkeksi huonolle tyhjäkäynnille, kunnes sammui. Kaasua ei kestänyt painaa. Sitten pumppu ei edes surahtanut, eikä auto käynnistynyt ja vika oli helppo päätellä.
Ja ensimmäinen oire tuollakin oli, että auto sammui kesken ajon.
Asiasta seuraavaan: Täällä on taas vaihteeksi kinattu siitä, että estääkö rikkinäinen kampiakselin asentoanturi polttoainepumpun toiminnan.
Muistaakseni edellisessä väittelyssä tuli todistetuksi, että näin on. Pumppu paineistaa linjan, mutta lopettaa toiminnan, kun moottorin pyörimisnopeussignaali puuttuu.
Tämänkin takia kannattaa mennä korvat höröllä sinne takapenkin alle
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)