2.0t ei pysy käynnissä
2.0t ei pysy käynnissä
Moro, mikähän iski saappiin kun kolmosella kiihdytin normaalisti nii yhtäkkiä teki pari voimakasta nykäystä ja sammui, sain nitkuteltua lähimmän huoltsikan pihaan parkkiin.
Eli oireet on että ei lähde käyntiin ellei anna kaasua hieman starttauksen yhteydessä ja pysyy vain käynnissä kun nostaa kierroksia yli 1000, tyhjäkäynnillä sammuu heti.
Tulpat (ngk) vaihdettu pari päivää sitten. Ei ole aikasemmin oireillut mitenkään, tekniikka aivan vakio.
Onko ehdotuksia mikä iski??
Eli oireet on että ei lähde käyntiin ellei anna kaasua hieman starttauksen yhteydessä ja pysyy vain käynnissä kun nostaa kierroksia yli 1000, tyhjäkäynnillä sammuu heti.
Tulpat (ngk) vaihdettu pari päivää sitten. Ei ole aikasemmin oireillut mitenkään, tekniikka aivan vakio.
Onko ehdotuksia mikä iski??
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 2.0t ei pysy käynnissä
alipaine/ahto vuoto
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2.0t ei pysy käynnissä
Joko iso vuoto tai kaasuläppäkotelon limp home. Haulla lisää tietoa. Palstalta löytyvillä ohjeilla helppo kokeilla manuaalista resettiä.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: 2.0t ei pysy käynnissä
Kuten edellä mainittiin, oire on kaasuläpän meneminen vikasietotilaan. Vikasietotilan voi nollata linkin videon ohjeilla, mutta ohje EI poista sitä alkuperäistä ongelmaa, että miksi vikasietotila napsahti päälle.
Linkki nollausvideoon:
https://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk
Autolla voi ajaa vikatilassakin kevyellä kuormituksella esmes siirtoajon korjaamolle, eipä juuri muut ajot kannata, konerikko vaanii taustalla.
Linkki nollausvideoon:
https://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk
Autolla voi ajaa vikatilassakin kevyellä kuormituksella esmes siirtoajon korjaamolle, eipä juuri muut ajot kannata, konerikko vaanii taustalla.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 2.0t ei pysy käynnissä
Kiitos nopeista vastauksista.
Limppihän siellä oli mennyt päälle. Luin vikakoodit ja resetoin kaasulpän ohjeiden mukaan niin alkoi toimimaan.
Halvalla lukijalla mikä on aina autossa mukana nii antoi P1530, suoraa käännöstä ei sanonut mutta netistä kun hain nii ilmeisesti tämä:
Pedal Position Sensor 1 and 2 Circuit. Sum out of range.
Voiko olla muita syitä tuon takana kuin viallinen kaasuläppä, foorumia kun selailin niin ilmeisesti aika yleinen vika kohde varsinkin paljon ajetuissa, omalla menty jo yli 400tkm... Koitin parhaani mukaan putsata tuota läppää, ei mielestäni ollut kovin likainen... Että tuskimpa auttoi.
Vuotoja en löytänyt, kaikki letkut yms näytti ehjältä ja ei ollut haperoa.
Limppihän siellä oli mennyt päälle. Luin vikakoodit ja resetoin kaasulpän ohjeiden mukaan niin alkoi toimimaan.
Halvalla lukijalla mikä on aina autossa mukana nii antoi P1530, suoraa käännöstä ei sanonut mutta netistä kun hain nii ilmeisesti tämä:
Pedal Position Sensor 1 and 2 Circuit. Sum out of range.
Voiko olla muita syitä tuon takana kuin viallinen kaasuläppä, foorumia kun selailin niin ilmeisesti aika yleinen vika kohde varsinkin paljon ajetuissa, omalla menty jo yli 400tkm... Koitin parhaani mukaan putsata tuota läppää, ei mielestäni ollut kovin likainen... Että tuskimpa auttoi.
Vuotoja en löytänyt, kaikki letkut yms näytti ehjältä ja ei ollut haperoa.
Re: 2.0t ei pysy käynnissä
Läppäkotelon sisäiset johdot voivat olla hapertuneet, tuossa on korjausohjeet:
viewtopic.php?f=14&t=130315&hilit=l%C3% ... n+korjaus
HUOM. Ohjeen kuvalinkit eivät toimi, mutta kuvat löytyvät osoitteesta:
https://imgur.com/a/XHlrSYk
Meidän vanhemmassa femmassa läppäkotelo oireili, kun alkuperäinen Garrett:in turbo oli ehtoopuolella.
Turbon vaihdon jälkeen ollaan ajettu liki 100tkm ilman oireita, enkä edes putsannut läppäkoteloa
EDIT: Ainakin vuosia sitten merkkihuollossa voitiin ohjelmoida kaasuläpän vikatoleransseja väljemmiksi. Purkkapaikkaus, eikä hinnastakaan mitään käryä.
Mutta jos kiireesti pitää saada apua ongelmaan, niin vaihtoehto tuokin.
viewtopic.php?f=14&t=130315&hilit=l%C3% ... n+korjaus
HUOM. Ohjeen kuvalinkit eivät toimi, mutta kuvat löytyvät osoitteesta:
https://imgur.com/a/XHlrSYk
Meidän vanhemmassa femmassa läppäkotelo oireili, kun alkuperäinen Garrett:in turbo oli ehtoopuolella.
Turbon vaihdon jälkeen ollaan ajettu liki 100tkm ilman oireita, enkä edes putsannut läppäkoteloa
EDIT: Ainakin vuosia sitten merkkihuollossa voitiin ohjelmoida kaasuläpän vikatoleransseja väljemmiksi. Purkkapaikkaus, eikä hinnastakaan mitään käryä.
Mutta jos kiireesti pitää saada apua ongelmaan, niin vaihtoehto tuokin.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 2.0t ei pysy käynnissä
Kiitos näistä tiedoista, pitää seurailla miten tuo pirssi nyt käyttäytyy, toistaiseksi toiminut ok mutta jotainhan siellä on... Pitää vaikka nuo johdot kattoa seuraavaksi.
Uskon tosiaan että ei ole tuohon läppäkoteloon kukaan ikään koskenut eikä myöskään garrettiin koska merkintöjä ei ole... Kaikki muu huoltohistoria on sitten kirjailtu hyvinkin tarkasti ylös
Uskon tosiaan että ei ole tuohon läppäkoteloon kukaan ikään koskenut eikä myöskään garrettiin koska merkintöjä ei ole... Kaikki muu huoltohistoria on sitten kirjailtu hyvinkin tarkasti ylös
Re: 2.0t ei pysy käynnissä
Tuli mieleen että pitääkö tuon venakopasta lähtevän pienemmän letkun varressa olevan valkoisen takaiskuventtiilin nuolen osoittaa kaasuläppään päin vaiko ei?
Tuliko tarpeeksi epäselvästi
Tuliko tarpeeksi epäselvästi
Re: 2.0t ei pysy käynnissä
Takaisku alipaineen aikana auki ja ahtopaineen aikana kiinni. Imun suuntaanhan se nuoli on. Tuonkin venan kunnon voi imaista ja puhaltaa letkusta toimiiko, noitakin menee jumiin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 2.0t ei pysy käynnissä
helpoin vaihtaa suosiolla uusi ni ei tarvii puhallella
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 2.0t ei pysy käynnissä
Juu elikkä alkoi tosiaan tehdä useemmin nyt tuota limmpi modeen menemistä niin nyt on kaasuläppä vaihdettu niin on pelannut moitteettomasti nyt 3päivää, ennen läpän vaihtoa meni samantien limmppiin kun kiihdytti hieman rivakammin. Eli vika on nyt näillä näkymin poissa. Kiitoksia avusta