Farkku femma hankinnassa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: Farkku femma hankinnassa

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Pakari kirjoitti:
Ti Elo 25, 2020 08:07
Väärän tiedon levittäminen on foorumin säännöissä kielletty. Mistä sä keksit tälläistä hölynpölyä? Turboauto ei ole yhtään sen vikaherkempi, kuin vaikeastihengittävä. Voit vaikka aloittaa Saabin tapauksessa Talladegan long- ja short rundeista.
Kiitoksia vastineestanne. Kun järjestelmä muuttuu monimutkaisemmaksi tulee myös enemmän mahdollisesti vikaantuvia paikkoja. Foorumilta voi jokainen käydä toteamassa vaikkapa imuvuotojen aiheuttamia erinäisiä huolia. Muutamia muita huomioita taisivat muutkin harrastajat tuohon jo mainita.

Missään vaiheessa en moittinut Saabeja epäluotettaviksi. Kokemukseni mukaan Saab on varsin luotettava auto, mutta vaatii kyllä huolenpitämistä varsinkin ikääntyessään. Tämän mainitseminen on mielestäni ainoastaan todellisuuden myöntämistä, ei valheellisen tiedon levittämistä, kuten te esitätte. Talladegan long- ja short rundeissa ei ymmärrykseni käytetty toistakymmentä vuotta vanhoja 300tkm ajettuja autoja. Kun noin ärhäkästi reagoitte, niin oikeaisette varmasti jos katsotte minun erehtyneen.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Farkku femma hankinnassa

Viesti Kirjoittaja aero »

Nooo, tuohan se ahdin ja ahdonhallinta lisää liikkuvia osia, siinä mielessä siis myös kulumispotentiaalia ja huollontarvetta.

Toisaalta, eipä se viallinen MAF hyvää tee vaparillekaan eikä imuvuoto ole ilo missään ilmamassaperustaisen moottorinohjauksen autossa, vaparissakaan. Päinvastoin, imuvuoto vaparissa johtaa käytännössä aina laihaan seokseen (koneeseen menee enemmän ilmaa kuin mitataan) ja ahtovuoto taas vie heti turvallisesti rikkaan puolelle (koneeseen menee vähemmän ilmaa kuin mitataan). Eli ei vapaanhengitteisyys mikään sateentekijä ole, etenkään kun niissäkin miettii noita 300+tkm poljettuja yksilöitä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: Farkku femma hankinnassa

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

aero kirjoitti:
La Elo 29, 2020 10:44
Eli ei vapaanhengitteisyys mikään sateentekijä ole, etenkään kun niissäkin miettii noita 300+tkm poljettuja yksilöitä.
Ei ole ei. Vanhoissa autoissa pitää varautua kaikenlaiseen. Ihan hyvä tiedostaa, varsinkin jos/kun on hankkimassa sellaista. Joku yksilö voi olla hyvinkin siivo ja vähävikainen ja hyvä niin.

Itselläni oli ensimmäinen 9-5 jonka kanssa tehtiin valtavasti töitä, että se saatiin säädylliseen kuntoon. Tämä viimeisin on ollut varsin hyvin pidetty ja sen mukaisesti siten varsin soiva peli.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Farkku femma hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mitä tuossa ensimmäisen ja toisen femman hankinnassa oppi, laitoin ohjaavaksi tekijäksi haluamani varusteet (vähintään Vector) , Mitsubishin ahtimen pellin alla ja 5-lovinen automaatti. Me etsittiin sedania, mutta yhtä lailla jos etsit farkkua, valinnanvaraa on paremmin. Vaatimukset vaan listaan ja ei pidä niistä tinkiä. Jälkeenpäin vaan harmittaa, jos jostain meni tinkimään... Ja viimeinen vinkki: kun auto on hankittu, sinne nettiautoon ei sitten vähäänaikaan mennä norkoilemaan. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin