9-5 hinausauton lavalle ja kotiin :(

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
trisuh
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Tammi 01, 2005 19:15
Paikkakunta: Uusikaupunki

9-5 hinausauton lavalle ja kotiin :(

Viesti Kirjoittaja trisuh »

Autona on siis 9-5 vm. -98 2.3t. Se toimi päivällä ihan hyvin. Lähti käymään normaalisti ym kaikki pelasi. No päivän päätteeksi autolla tarvitti ajaa n. 300 metriä, käynnistyi ja pääsi perille. Seuraavaksi kun yritti startata - ei käynnistynyt. Sahattaessa lupaa, mutta ei käynnisty. No, eipä sitä tuonnekkaan uskaltanut jättää, joten hinaukseen.

Mikäs tuossa voisi olla pielessä? DI-kasettiko? Vai onko bensapumpussa jotain vikaa? Muutaman yritysstartin jälkeen haisi mielestäni bensa. Akun pitäisi olla ihan hyvä kuntoinen.

Niin ja toiseen kysymykseen. Jakoketju on juuri vaihdettu, mutta "krapisee" todella ilkeästi. Varsinkin startattaessa joku kilisee todella pahasti. Mikä voisi aiheuttaa tämän? 9-5 kuulostaa tyhjäkäynnillä melkein kuin diisseliltä. :lol:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Oliskohan DI-kasetti? Eihän ne vaan tumpeloineet mitään siinä jakoketjun vaihdossa, jotain irti ja jako pielessä, vähän kaukaa haettua kyllä olisi tosin hypännyt hampaiden yli :? :?: Ei kuulu todellakaan kilistä millään tavalla varsinkaan uudella ketjulla, kannattaa tutkia kunnolla ennenkuin paljoa käyttää.
Ainakin vanhemmissa saabeissa bensapumppu rupeaa jurnuttamaan kun on vaihtokunnossa, kait voi mennä laakistakin pimeäksi, tarkista kuitenkin sen sulake ensin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Voipi olla myös kampiakselin anturi.....
trisuh
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Tammi 01, 2005 19:15
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja trisuh »

Joo, eli DI-kasetti oli paskana. :)

Tossa jakoketjun vaihdossa vaihdettiin pelkkä ketju. Rattaita/kiristintä ei oo siis vaihdettu. :roll:
trisuh
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Tammi 01, 2005 19:15
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja trisuh »

Toi koko homma meni myyvän autoliikkeen piikkiin ni ei ollu oikeen sanottavaa. Tasapainoakselin ketjukin on vaihdettu.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Mielenkiinnosta kysyn, että montako kilsaa se kasetti kesti?
trisuh
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Tammi 01, 2005 19:15
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja trisuh »

Auto on tuotu Saksasta, joten ei tiedä, onko vanha kasetti alkuperäinen. Autolla on ajettu vajaat 100tkm. :P
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

trisuh kirjoitti:Auto on tuotu Saksasta, joten ei tiedä, onko vanha kasetti alkuperäinen. Autolla on ajettu vajaat 100tkm. :P
Näet valmistusvuoden ja viikon kasetin alapuolelta liittimen vierestä olevasta lapusta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
trisuh
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Tammi 01, 2005 19:15
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja trisuh »

Hmm, kävin tarkastamassa, mutta siinä ei ollut mitään lappuja :?: :o
Vastaa Viestiin